موضوعات داغ

مشخصات فنی KMC T8 منتشر شد، پیکاپ کرمان موتور بزودی در بازار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کاتالوگ رسمی جک T8، پیکاپ جدید کرمان موتور به تازگی منتشر شده و اکنون اطلاعات دقیق‌تری از این محصول در اختیار داریم. بازار پیکاپ‌های کشور طی چند سال اخیر تنوع بیشتری پیدا کرده و هرکدام از خودروسازان بزرگ و کوچک سعی می‌کنند تا محصولی را در این سگمنت به بازار عرضه کنند. جک T8 نیز در بازار با خودروهایی همچون پیکاپ ریچ زامیاد، کاپرا 2 بهمن موتور و آمیکو آسنا به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو با تغییر نام در ایران با اسم kmc t8 که این عبارت کوتاه شده کرمان موتور کمپانی یا شرکت خودروسازی کرمان موتور است. اخیرا خودروسازان چینی به دلیل در امان ماندن از تحریم‌های ایالات متحده، محصولات خود را با نامی دیگر به بازار کشورمان عرضه می‌کنند و کی ام سی T8 نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

پیشرانه و قوای فنی

برخلاف اکثر پیکاپ‌های موجود در بازار کشورمان که از پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی استفاده می‌کنند، در جک T8 شاهد استفاده از یک موتور توربوشارژر دو لیتری هستیم که حداکثر 174 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای پیکاپ kmc t8 نیز شش سرعته دستی است که نسبت به انواع پنج سرعته عملکرد بهتری خواهد داشت.

در مورد شتاب کی ام سی T8 عددی در کاتالوگ عنوان نشده اما با توجه به قدرت پیشرانه و وزن دو تنی این پیکاپ، نباید انتظار رقم اعجاب‌انگیزی را به عنوان شتاب جک T8‌ داشته باشیم. حداکثر سرعت کی ام سی T8 نیز 150 کیلومتر بر ساعت عنوان شده و استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 5 است. در مجموع می‌توان گفت که قوای فنی جک T8‌ کرمان موتور نسبت به رقبا متفاوت است اما به نظر نمی‌رسد که فاصله چندانی میان عملکرد کی ام سی T8 و دیگر خودروهای این رده مشاهده شود.

امکانات ایمنی

خودروهای تجاری سبک عرضه شده به بازار ایران معمولا از نظر ایمنی در سطحی نازل قرار دارند و به جز چند مورد استثنا، امکانات ایمنی مناسبی در این گونه خودروها مشاهده نمی‌شود. خوشبختانه کرمان موتور محصول جدید خود را با استانداردهای جهانی به بازار عرضه کرده و در کی ام سی T8 شاهد نصب تجهیزاتی همچون ترمزهای دیسکی برای چهارچرخ، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی، سنسور پارک عقب و دوربین عقب هستیم که این خودرو را به یک پیکاپ مجهز برای بازار ایران تبدیل می‌کند.

امکانات رفاهی

مشتریان ایرانی خودروهای چینی و به خصوص محصولات کرمان موتور را به واسطه امکانات رفاهی متعدد می‌شناسند و انتظار دارند در کی ام سی T8 نیز تجهیزات رفاهی مناسبی به کار رفته باشد. کرمان موتور به این انتظارات تا حدودی پاسخ مثبت داده و یکی از مجهزترین پیکاپ‌های تولید داخل را روانه بازار خواهد کرد. از جمله امکانات رفاهی kmc t8 می‌توان به مواردی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتولایت و دی لایت، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، فرمان هیدرولیکی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو، گرمکن شیشه عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی، رکاب جانبی، تریم چرمی کابین و رینگ‌های آلومینیومی اشاره کرد.

کاتالوگ KMC T8

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد