موضوعات داغ

خودرو الکتریکی کوچک تویوتا با بدنه پلاستیکی معرفی شد، راهکاری مناسب برای فاصله گذاری اجتماعی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 از خودرویی کوچک رونمایی کرد که در آن زمان نامی نداشت و تویوتا آن را Ultra-Compact BEV نامیده بود. این خودرو قرار بود تا در اواخر سال 2020 میلادی به بازار عرضه شود. اکنون تویوتا به قول خود عمل کرده و نسخه تولید انبوه مدل مفهومی کوچک خود را به نمایش گذاشته است.

تویوتا C+pod نسخه تولیدی همان مدل مفهومی تویوتا است که یک خودرو کوچک با پیشرانه الکتریکی است. تویوتا با ارائه این محصول قصد دارد تا قابلیت تحرک را برای جوامع شهری فراهم کند.

تویوتا C+pod حدود 2490 میلیمتر طول، 1290 میلیمتر عرض و 1550 میلیمتر ارتفاع دارد. بنابراین با خودرویی باریک‌تر از اسمارت فورتو روبرو هستیم. پنل‌های بدنه تویوتا C+pod از پلاستیک ساخته شده‌اند تا وزن این خودرو کوچک در نهایت به 690 کیلوگرم برسد.

تویوتا C+pod

برخلاف بسیاری از خودروهای این رده که در حقیقت یک موتور سیکلت مسقف هستند، تویوتا C+pod واقعا قابلیت حمل دو سرنشین را دارد. علاوه برآن فضای بار این خودرو قابلیت حمل چمدان و محموله‌های مسافران را دارد که این ویژگی تویوتا C+pod را به خودرویی کارا برای مسیرهای درون‌شهری تبدیل می‌کند.

انرژی تویوتا C+pod توسط یک موتور الکتریکی تامین می‌شود و پکیج باتری‌های آن نیز 9.06 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. تویوتا C+pod با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود 150 کیلومتر را طی کند اما انتظار سرعت را از این خودرو برقی کوچک نداشته باشید. موتور الکتریکی تویوتا C+pod تنها 12.3 اسب‌بخار قدرت و 56 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و حداکثر سرعت خودرو نیز 60 کیلومتربرساعت خواهد بود. تویوتا C+pod در حال حاضر با قیمتی در حدود 16 هزار دلار به بازار ژاپن عرضه می‌شود و هنوز مشخص نیست تویوتا این محصول را برای عرضه به بازار جهانی در نظر بگیرد یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد