موضوعات داغ

ایلان ماسک از کارکنانش خواسته تمام تلاش خودشان برای تولید خودرو در سال ۲۰۲۰ را به کار بگیرند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ایلان ماسک پیش از این هم گفته بود که مهارتی در پیش‌بینی اتفاقات ندارد. اما هنوز مشخص نیست چرا او اصرار دارد این کار را انجام دهد، چون این اقدام انتظارات را از تسلا بالا می‌برد، در حالی که ممکن است این شرکت از پس برآورده کردن این انتظارات برنیاید. یک ایمیل لو رفته نشان می‌دهد دوباره این اتفاق افتاده است. پس از اینکه در نشست مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ اعلام شد تسلا در سال ۲۰۱۸ به رکورد تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و در سال ۲۰۲۰ به رکورد تولید ۱ میلیون دستگاه خودرو می‌رسد، حالا ماسک از کارکنانش خواسته تا تمام تلاش خودشان برای تحویل ۵۰۰ هزار خودرو در سال ۲۰۲۰ را به کار بگیرند.

ماسک در پیام خودش گفته‌ است: همه منتقدانی که دو سال پیش گفتند ما هرگز موفق نمی‌شویم، همچنین هدف ما از تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۰ را غیرممکن خطاب کردند.

اما نکته مهم اینجاست که این هدف برای سال ۲۰۱۸ تعیین شده بود، نه برای سال ۲۰۲۰. در آن زمان، تولید آن همه خودرو فقط بر عهده کارخانه فریمانت بود، چون در سال ۲۰۱۶ هنوز کارخانه گیگافکتوری شانگهای ساخته نشده بود.

سپس ماسک تلاش می‌کند به کارکنان تسلا روحیه بدهد، آن هم با گفتن اینکه: لعنت به آن‌ها، ما موفق می‌شویم.

ماسک همچنین از کارکنانش خواسته به شدت در تولید خودروها دقت کنند تا به بررسی‌های پیش از تحویل نیازی نباشد، چون زمان کافی برای انجام این کار وجود ندارد. به عبارت دیگر ماسک می‌خواهد خودروهای تولیدشده آن‌قدر عالی باشند که در مراحل پایانی تولید، نیازی به عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها نباشد.

تسلا

متاسفانه، تسلا سابقه بدی در زمینه مشکلات مربوط به تولید و کنترل کیفیت خودروها دارد، بنابراین بعید است بتواند خودرو‌هایی را تحویل مشتریان دهد که نیازی به ارزیابی و تعمیر نداشته باشند. در واقع، این احتمال وجود دارد که کارکنان این شرکت، مشکلات چنین خودروهایی را نادیده بگیرند تا مطمئن شوند تسلا به رکورد تحویل ۵۰۰ هزار خودرو در یکسال دست پیدا می‌کند.

تازه‌ترین موردی که گزارش شده، یک تسلا مدل ۳ رفرش ساخت کارخانه فریمانت بوده که با لنزهای کثیف و آسیب‌دیده اتوپایلوت، بدنه آسیب‌دیده، صندلی‌های آسیب‌دیده و فاصله از زمین غیراستاندارد به مشتری تحویل داده شده است.

مالک این خودرو گفته مجبور شده قبل از بررسی خودرو فرم تحویل گرفتن آن را امضا کند، که این کار مانع از نپذیرفتن این خودروی دارای مشکل شده است. اگر لازم است قبل از بررسی و تحویل خودرو فرمی را امضا کنید، حتما قبل از این کار مشاوره حقوقی بگیرید.

اگر تسلا سرانجام موفق شود برای اولین بار طی یکسال ۵۰۰ هزار خودرو را به مشتریان تحویل دهد، باید این کار را با جلب رضایت مشتریان و عرضه خودروهای با کیفیت انجام دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد