موضوعات داغ

نگاهی به پیکاپ ترالورد، فورد چینی با پتانسیل بالا برای حضور در بازار ایران + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر می‌رسد این روزها سگمنت پیکاپ در کشورمان بسیار شلوغ و پرطرفدار است و هرکدام از خودروسازان کوچک و بزرگ نیز سعی دارند تا محصولی را در این سگمنت به بازار معرفی کنند. پس از معرفی جک T8 یا کی ام سی T8 به عنوان جدیدترین پیکاپ بازار، این سگمنت با تنوع بی سابقه‌ای روبرو شده که در طی چند سال اخیر مشاهده نشده بود. اما امروز قصد داریم تا به ژانگ ژینگ ترالورد بپردازیم، پیکاپی که شانس وارد شدن به بازار ایران را در گذشته داشت اما امروزه کمتر کسی آن را به خاطر می‌آورد.

نگاهی به همکاری‌های بهمن موتور و ژانگ ژینگ

ژانگ ژینگ یکی از خودروسازان کمتر شناخته شده چینی است که در زمینه تولید خودروهای تجاری فعالیت می‌کند و عمده محصولات این شرکت را نیز خودروهای پیکاپ و شاسی بلند تشکیل می‌دهند. ژانگ ژینگ به اختصار ZX AUTO نامیده می‌شود و پیش‌تر برخی محصولات این برند توسط بهمن موتور به بازار کشورمان عرضه شده‌ بودند.

نخستین محصولی که از برند ژانگ ژینگ به بازار کشورمان عرضه شد، پیکاپ کاپرا بود که در اوایل دهه نود خورشیدی به خودرویی جالب توجه تبدیل شد. اکنون نسخه فیس لیفت این خودرو موسوم به کاپرا 2 در حال عرضه توسط بهمن موتور است. نسخه شاسی بلند این خودرو نیز با نام لندمارک مدت کوتاهی توسط بهمن موتور به بازار عرضه شد که از این خودرو استقبال خوبی صورت نگرفت.

جدیدترین محصول مشترک ژانگ ژینگ و بهمن موتور، پیکاپ نسبتا بزرگ ژانگ ژینگ ترالورد بود که در نمایشگاه خودرو تهران نیز حضور یافت.با این حال پس از اتمام نمایشگاه خودرو تهران 1396، دیگر خبری از این خودرو در رسانه‌ها منتشر شد و به نظر می‌رسد عرضه این خودرو از برنامه‌های گروه بهمن خارج شد.

نگاهی به ژانگ ژینگ ترالورد

نخستین بار آذرماه 1396 بود که بهمن موتور پیکاپ ژانگ ژینگ ترالورد را در جریان نمایشگاه خودرو تهران به نمایش عموم گذاشت. Zhongxing Terralord با چهره‌ای که به وضوح از پیکاپ‌های فورد کپی برداری شده و البته هیکل عظیم‌الجثه‌ای که به نمایش می‌گذارد، توانست تا توجه بخشی از مخاطبین را به خود جلب کند.

در نمایشگاه خودرو تهران 1396 اعلام شد که این خودرو یکسال بعد یعنی سال 1397 به بازار عرضه می‌شود و با قیمتی کمتر از صد میلیون تومان به دست مشتریان خواهد رسید. این خودرو هیچ‌گاه به تولید نرسید و برنامه‌ای برای عرضه آن اعلام نشد.

ژانگ ژینگ ترالورد

ژانگ ژینگ ترالورد با پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو در ایران حضور خواهد یافت که این موتور می تواند ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این ارقام در مقایسه با قدرتی که توسط پیکاپ‌های عرضه شده توسط شرکت رقیب بدست می‌آید، رقم مطلوبی خواهد بود. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای ژانگ ژینگ ترالورد نیز از نوع شش سرعته دستی است و امکان انتقال قدرت به دو دیفرانسیل این پیکاپ وجود دارد.

امکانات و قیمت

چهار شیشه برقی، تودوزی چرم، فرمان چرمی، تهویه دستی، خروجی برق ۱۲ ولت، ورودی USB، سنسور پارک جلو، سیستم کنترل پایداری، آینه های جانبی برقی، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و سیستم مالتی مدیا با مانیتور لمسی امکانات رفاهی ترالورد را تشکیل می‌دهند. سیستم‌های ایمنی ABS + EBD ، ESP، ترمز کمکی، کنترل کشش، ورود و استارت بدون کلید و ترمز دستی الکترونیکی نیز از آپشن‌های ایمنی ژانگ ژینگ ترالورد محسوب می‌شوند.

ژانگ ژینگ ترالورد

ژانگ ژینگ ترالورد خودرو جدیدی نیست و حدود 4 سال پیش به بازار خودرو چین معرفی شده است. با این وجود ابعاد نسبتا بزرگ و قیمت مقرون به صرفه از مزایای ژانگ ژینگ ترالورد در مقایسه با دیگر رقبای هموطن‌اش هستند. محدوده قیمت ژانگ ژینگ ترالورد 16.200 دلار - 24.000 دلار است و بنابراین باید توقع داشت که این خودرو در صورت ورود به بازار ایران، در محدوده قیمتی کی ام سی T8 قیمت‌گذاری شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد