موضوعات داغ

وقتی سوئیس هم وارد صنعت خودرو می شود، معرفی پیکاسو PS-01

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فقط چند روز از سال ۲۰۲۱ گذشته و حالا یک شرکت سوئیسی به نام پیکاسو یک ابرخودرو جدید را معرفی کرده است. این مدل با نام PS-01 هم سبک و هم قدرتمند است و براساس این تصاویر به نظر می‌رسد ظاهری بسیار تهاجمی دارد.

این ابرخودرو که در لوگانو سوئیس توسعه یافته، روی یک پلتفرم سبک سوار شده که دارای زیرشاسی عقب فیبر کربنی است. علاوه بر این، بدنه پیکاسو PS-01 کاملا از فیبر کربن ساخته شده ‌است، و وزنی معادل ۹۰۰ کیلوگرم دارد.

این تصاویر، بدنه شناور PS-01 با قوس‌های چرخ پشتی برجسته و یک بال عقب بزرگ فیبر کربنی را نشان می‌دهند. همچنین می‌توانیم دو لوله اگزور، یک دیفیوزر برجسته و یک هواکش روی سقف را ببینیم که به خنک کردن موتور وسط کمک می‌کند. جلوی PS-01 دارای یک اسپلیتر قابل‌توجه، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های LED است.

پیکاسو PS-01

پیکاسو هنوز به طور رسمی مشخصات فنی موتور را منتشر نکرده است، اما گفته می‌شود این مدل دارای یک موتور V6 توئین توربوشارژ از یک خودرو ایتالیایی موجود است که توان ۶۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. در کنار این موتور یک جعبه‌ دنده Sadev قرار دارد، و PS-01 همچنین به سیستم تعلیق Ohlins و ترمزهای Carbo Brake مجهز شده است.

هیچ تصویری از فضای داخلی منتشر نشده است، اما یک عکس نشان می‌دهد این خودرو دارای صندلی‌های سطلی باریک و جایگاه نشستن کم‌ارتفاع خواهد بود.

با این که PS-01 هنوز به صورت رونمایی نشده است و مشخص نیست چه زمانی عرضه خواهد شد، گویا شرکت پیکاسو چندین سفارش برای ساخت آن را دریافت کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد