موضوعات داغ

آغاز تحویل خودروی فردا SX5 پیش از پایان سال 99؛ کراس اوور جدید بزودی در خیابان‌های کشور

عکس مطلب اول

امروز طی کنفرانس خبری شرکت خودروسازی فردا، اطلاعاتی در مورد برنامه های این شرکت برای محصولات فعلی و آینده این خودروسازی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. آریان نژاد، مدیر بازاریابی خودروسازی فردا در این کنفرانس خبری اعلام کرد که در دو سال اخیر، دو محصول کراس اوور توسط این خودروسازی راهی بازار شده است و اخیراً خودروی فردا SX5 با داخلی سازی 20 درصدی توسط این خودروسازی به فروش رسیده است که تا قبل از پایان سال، تحویل این خودرو آغاز خواهد شد.

آریان نژاد ادامه داد: خودروسازی فردا با ظرفیت تولید سالانه 100 هزار دستگاه خودرو از سال 95 به بازار خودرو کشور وارد شده و تحریم ها باعث شد که همکاری این شرکت با سایک چین متوقف شود. البته طبق اعلام این شرکت، در صورت برگشت برجام، این همکاری مجدد از سر گرفته می شود.

خودروسازی فردا

خودروسازی فردا قصد دارد تا پایان سال، 1000 دستگاه خودروی فردا SX5 را به بازار عرضه کند و در سال آتی، میزان داخلی سازی آن را به 40 درصد برساند. همچنین از گام های بلند این خودروسازی، تصمیم این شرکت برای تولید یک پلتفرم اختصاصی در 4 سال آینده است.

آریان نژاد در خلال این کنفراس اشاره کرد که عرضه یک سدان اقتصادی تا پایان سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد که می تواند نقطه عطفی برای این خودروسازی باشد. فعلاً اطلاعات بیشتری از این سدان توسط خودروسازی فردا منتشر نشده اما به نظر می رسد با عرضه این خودروی جدید، سبد محصولات خودروسازی فردا تکمیل و وارد رقابت با خودروهای پرتیراژ بازار خواهد شد.

معرفی شرکت خودروسازی فردا

کارخانه اتومبیل‌سازی «فردا» در سال 1392 در زمینی به مساحت 72 هکتار تأسیس شد. فاز اول آن در سال 1395 آغاز به کار کرد و در فروردین ماه 1396 با حضور ریاست محترم جمهوری بهره‌برداری رسمی از خط تولید این خودروساز انجام شد. کارخانه اتومبیل‌سازی «فردا» یکی از مجهزترین بسترهای تولید خودرو در کشور است که تجهیزات فنی و زیرساخت‌های موجود در تولید، قابلیت مونتاژ خودروهای مدرن دنیا را با ظرفیت سالانه 100 هزار دستگاه در این شرکت فراهم آورده است.

فردا SX6

در سال 1397 پروژه نشان اختصاصی خودروسازی «فردا» آغاز شد و در سال 1398 نخستین محصول با نشان اختصاصی «فردا موتورز» به بازار آمد. «فردا SX6» اولین محصول این خودروسازی خصوصی است که در کلاس کراس‌اوورهای تورینگ قرار می‌گیرد و همچنان قرار است فرایند عرضه این خودرو ادامه داشته باشد. دومین محصول خودروسازی «فردا»، کراس‌اوور "SX5" نام دارد و در اواخر پاییز 99 معرفی شد. این محصول اولین پیش‌فروش خود را در ابتدای دی ماه 1399 تجربه کرد و توانست در اولین عرضه خود موفق ظاهر شود.

شوروم مرکزی خودروسازی فردا در تهران

در حال حاضر، شرکت خودروسازی «فردا» در تلاش است در کلاس‌های فنی مختلف محصولات خود را به بازار ایران معرفی کند. همچنین این شرکت با عقد قراردادهای مهندسی به دنبال به‌دست آوردن امتیاز محصولات مختلف بوده و در همین مسیر توانسته است دو کراس‌اوور را با نشان اختصاصی «فردا موتورز» به بازار عرضه کند. خودروسازی «فردا» در زمینه افزایش عمق داخلی‌سازی قدم‌های مثبتی برداشته است و این روزها سعی می کند محصولات جدیدش را با همکاری قطعه‌سازان مختلف تولید کند.

در بحث فروش و خدمات پس از فروش با توجه به ظرفیت‌های «هلدینگ GBG»، این مجموعه خودرویی بیش از 100 عاملیت را در سراسر کشور دارد و در کنار ارائه خدمات به سایر محصولات وارداتی و مونتاژی، خدمات پس از فروش محصولات «فردا موتورز» را نیز آغاز کرده است.

معرفی فردا SX5

«فردا SX5» یک کراس‌‌اوور متوسط به‌حساب می‌آید که عرضه آن توسط شرکت خودروسازی «فردا» آغاز شده است. این خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 123 اسب بخار و 150 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. پیشرانه "SX5" از سری موتور 4A92 کمپانی «میتسوبیشی» است که ساختار MIVEC در آن دیده می‌شود. توان این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی این کراس‌اوور منتقل می‌شود. وجه تمایز SX5 و بسیاری از رقبا، داشتن نسل سوم جعبه‌دنده‌های CVT در ساختار فنی خود است که باعث می شود انتقال قدرت با سرعت و هوشمندی بیش‌تر به چرخ‌ها صورت پذیرد. این خودرو جرم خالص 1350 کیلوگرم را دارد و به‌همین دلیل، می‌تواند در کنار نسل سوم جعبه‌دنده CVT گشتاور خوبی را در شیب‌نوردی به‌نمایش بگذارد.

فردا SX5

فردا SX5 از جمله کراس‌اوورهای جدید بازار ایران است که توانسته استانداردهای جدید را پشت سر بگذارد و با اعتبارنامه‌های ECE و ای-مارک قدم در بازار خودرو گذاشته است. این خودرو به دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی، سامانه ABS، EBD، BAS، سامانه کنترل پایداری ESP و پیشگیری از هرزگردی TCS، کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل، سنسور پایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روزتاب، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، تریم داخلی چرم دورنگ، سانروف، تهویه الکتریکی، حالت رانندگی اسپرت و برفی جعبه‌دنده، تعویض دنده تیپ‌ترونیک و... مجهز است.

نقاط قوت فردا SX5:

قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی 1.6 لیتری بازار ایران

بزرگ‌ترین فضای کابین در میان رقبای هم‌قیمت

بهترین ضریب قدرت بر جرم خالص خودرو در میان رقبای هم رده

مصرف سوخت مناسب

امکانات مناسب

شبکه فروش و خدمات پس از فروش گسترده

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/23
با این وزن سنگین موتور خیلی ضعیفی داره به درد نمیخوره
1400/5/2
من جز اولین ثبتنام کنندگان SX5 بودم، الان حدود 7 ماه از ثبتنام میگذره و بالغ بر یک ماه هست که دعوتنامه امده و تکمیل وجه و مدارک هم انجام شده. تو خیابون که ماشینی نمیبینیم. منم شاهد حی و حاضر دارم میگم اولین سری ثبتنام کنندگان بودم قرار بوده 60 روزه تحویل بدن و الان با گذشت 7 ماه هنوز ندادن. پس چپ راست مینویسن اولین سری تحویل دومین سری تحویل... هر ماه هم یک ماشین جدید رونمایی میکنن! واقعا یعنی هیچ نظارتی نیست؟