موضوعات داغ

چالش آفرود بین لندروور دیفندر و جیپ رنگلر و مرسدس G کلاس، مدعیان آفرود + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جیپ باید از لندرور برای عرضه دیفندر جدید تشکر کند. اگر بریتانیایی‌ها این کار را انجام نداده بودند، جیپ رنگلر در طول یکسال گذشته این همه جلب توجه نمی‌کرد.

پس از توقف تولید لندروور دیفندر، اولین رقیبی که به ذهن همه آمد افسانه آمریکایی بود. اگرچه این دو مدل اشتراکات کمی با یکدیگر دارند، اما هردو مهارت زیادی در آفرود دارند. البته حتی در این زمینه هم آن‌ها عملکرد کاملا متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

این آزمایش کاملا نشانگر این تفاوت‌ است. لندروور به شدت روی دو چیز تکیه می‌کند تا از سخت‌ترین موانع عبور کند: سیستم Terrain Response عالی خودش و سیستم تعلیق هوایی که می‌تواند به دیفندر در عبور از موانع سخت کمک کند.

با این حال جیپ رنگلر امکانات دیگری دارد. از طرفی، در جلو و عقب دارای محورهای محکمی است که به آن کمک می‌کنند تا چرخ‌ها را به زمین فشار دهد تا چسبندگی را حفظ کند. دوم اینکه، توانایی جدا کردن رول بار را دارد که به چرخ‌های جلو اجازه می‌دهد حرکت آزادانه‌تری داشته باشند.

مرسدس بنز G کلاس سومین شرکت‌کننده در این آزمایش است. ما آنقدر G کلاس را در فرم AMG دیده‌ایم که تقریبا یادمان رفته این مدل آفرود آلمانی به شکل‌های دیگر هم عرضه می‌شود. در اینجا شاهد حضور مدل G 350 d هستیم، که دارای یک موتور ۳.۰ لیتری توربودیزلی V6 است که قدرت این شاسی بلند را کاهش می‌دهد، اما همچنین قیمتش را کمتر می‌کند.

این سه شاسی بلند در شش چالش مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند، که هر کدام شش امتیاز دارند: سه امتیاز برای برنده، دو امتیاز برای نایب قهرمان، و یک امتیاز برای خودروی سوم. اگر یک خودرو نتواند چالشی را به پایان برساند، هیچ امتیازی نمی‌گیرد.

از آنجا که این آزمایش توسط یک کانال بریتانیایی انجام شده و لندروور دیفندر مدل آفرود خیلی خوبی است، شاید فکر کنید برنده کاملا مشخص است. اما اشتباه می‌کنید. چیز بیشتری را لو نمی‌دهیم، اما می‌گوییم که این ویدئو پایان بسیار پرتنشی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد