موضوعات داغ

آلپاین تاریخ رونمایی از خودروی فرمول یک 2021 را اعلام کرد

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

آلپاین خودروی جدید فرمول یک خود را با نام A521 بنابر اشاره‌ای که در کنفرانس خبری رنو در صبج پنجشنبه داشت، ماه آینده اعلام کرد

رنو، سپتامبر گذشته اعلام کرد که بعنوان بخشی از سازماندهی مجدد برندهای محتلف خود، نام تیم فرمول یک خود را برای سال 2021 به آلپاین تغییر می‌دهد.

رنو در کنفرانس مطبوعاتی موسوم به رنولوسیون رویکرد استراتژیک خود را نشریح کرد. آنها قصد دارند تا فعالیتهای ورزشی مختلف رنو را تحت برند آلپاین گرد هم آورند که شامل برندسازی مجدد تیم فرمول یک نیز می‌شود.

به عنوان بخشی از آغاز به کار، تیزر تبلیغاتی 2021 بصورت زنده به نمایش درآمد که نشان می‌داد خودرو با بدنه سیاه، و قرمز، سفید و آبی است که قسمت عقب خودرو و تزئینات بال جلو و عقب را مزین می‌نماید.

نمای پشت آلپاین A521
بنابر اظهارات تیم، رنگ سیاه ادای احترامی است به نسل اول F1، با نام A500 در سال 1975 که طرح موقت زمستانی خوانده شد.

این پوشش موقت تا زمان عرضه کامل خودروی جدید، که نام آن Alpine A521 است، در مراسمی در ماه آینده با حضور رانندگان این تیم یعنی فرناندو آلونسو و استبان اوکون برگزار خواهد شد.

نام A521 تلفیقی از نام A500 آلپاین اشاره به پروژه فرمول یک و عدد 21 نیز نشانگر سال می‌باشد. مدیر طراحی آلپاین، آنتونی ویلین گفت:

طرح نمایش داده شده امروز، اولین یادآوری فرمول یک آلپاین در قالب جدید است.

برخی از عناصر گرافیکی ساختاری در طرح مسابقه‌ای باقی خواهد ماند و سایرین تغییر خواهند کرد. نشان بزرگ آلپاین، در سیستم گرافیکی سه رنگ، اولین نماد بارز هویت این برند در موتوراسپرت است.

آبی، سفید و قرمز، به رنگهای پرچمهای فرانسه و بریتانیا اشاره دارد، که برای ما بسیار مهم است. تغییرات زیادی در تمام قسمتهای موتوراسپرت وجود دارد که هنوز در حال اضافه شدن هستند.

A521
طرحهایی برای ایجاد یک خودروی تمام الکتریکی اسپرت وجود دارد که با همکاری لوتوس طراحی می‌شود و نهادهای هر دو طرف مربوطه در فرانسه و بریتانیا قصد دارند با استفاده از منابع، تخصص و امکانات، مطالعه‌ای در خصوص امکان سنجی برای مهندسی مشترک، طراحی و توسعه خودروی اسپرت EV انجام دهند.

طرح آینده خودروهای خیابانی آلپاین نیز کاملا برقی است و قرار است از فناوری و آموخته‌های تیم فرمول یک خود برای پیشرفت استفاده کنند.

هدف استراتژیک نیز سودآوری برند آلپاین در تمام فعالیتهاست، از جمله فرمول یک، تا سال 2025 ، با این پیشنهاد که سقف جدید بودجه فرمول یک برای امسال به این هدف کمک می‌کند.

مدیر جدید آلپاین، لورن روسی گفت:

نهاد جدید آلپاین با در احتیار داشتن 3 برند مختلف که دارایی‌های جداگانه و در حوزه‌های مختلفی هستند، آنها را قدرتمندتر می‌کند، تجارتی پربار.

کارخانه صنعتی ما در دیپه، تحت نظارت مهندسین تیمهای فرمول یک و رنو اسپرت، با خط تولید 100% الکتریکی با تزریق فناوری، نام زیبای آلپاین را در آینده درخشان خواهند کرد.

ما در پیستها و جاده‌ها خواهیم بود، با تکنولوژی بالا و معتبر، پرشور و هیجان‌انگیز.

نمایی دیگر از آلپاین A521
روسی اخیرا پس از جدایی سیریل ابیتبول، مدیر سابق تیم فرمول یک رنو، به نام آلپاین به عنوان بخشی از یک تغییر و تحول مداوم در تیم، نقش خود را به عهده گرفت.

پیش بینی می‌شود مدیر اجرایی فعلی،مارسین بادکوفسکی رئیس جدید تیم انستون شود و پیش از این دیوید بریویو مدیر سابق موتوجی‌پی سوزوکی سمت مدیرعامل تیم فرمول یک را بر عهده بگیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد