موضوعات داغ

خودروی جدید تمام برقی Sony بزودی عرضه خواهد شد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نمونه اولیه سدان سونی ویژن S، یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های مراسم CES در سال گذشته، قرار بود فقط یک کانسپت باشد و این شرکت هرگز قصد تولید انبوه آن را نداشت. اما در ماه جولای، این شرکت بزرگ ژاپنی گفت که در پایان سال ۲۰۲۰ آزمایش‌های جاده‌ای نمونه اولیه را آغاز خواهد کرد.

حالا در مراسم CES سال ۲۰۲۱ شرکت سونی تأیید کرده که اولین آزمایش واقعی این خودروی برقی را در ماه دسامبر حین توسعه این مدل انجام داده است.

ویژن S در مجموعه‌ای از ویدئوهای جدید منتشرشده توسط شرکت سونی دیده شده است که دو تا از آن‌ها این خودرو را حین رانندگی در یک پیست خصوصی و جاده‌های عمومی در اتریش نشان می‌دهند. با این حال، این سومین ویدئو است که جزئیات بیشتری را درباره چگونگی طراحی و توسعه این خودرو توسط سونی نشان می‌دهد. این فیلم، همراه با جزئیات بیشتری در وب سایت سونی، نشان می‌دهد که این شرکت و شرکای متعددش مدت زیادی است در حال کار روی ویژن S بوده‌اند.

ویژن S

اولین مورد از این تحولات شامل حسگرها است که سونی می‌گوید تعداد آن‌ها به ۴۰ عدد رسیده و حالا امکان نظارت ۳۶۰ درجه را در میان سایر قابلیت‌ها فراهم می‌کنند. علاوه بر این، نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای مرکزی یک رابط کاربری منحصر به فرد دارد که شامل یک سری از کاشی‌ها شبیه اپلیکیشن‌ها است که در خودروهای امروزی ندیده بودیم.

سونی همچنین گفته چندین ویژگی دیگر در حال توسعه هستند، مانند کنترل حرکتی، دستیار صوتی، سیستم‌های سرگرمی سرنشینان، به‌روزرسانی‌های آنلاین، و یک دوربین نظارت بر سرنشینان.

به نظر می‌رسد این دوربین، کاملا پیچیده و توانمند باشد. به عنوان مثال، می توان از آن برای تشخیص وضعیت یک سرنشین استفاده کرد. اگر دوربین تشخیص دهد که یک سرنشین خواب است، خودرو به طور خودکار کنترل تهویه آن صندلی را برای ایجاد یک محیط راحت‌تر تغییر خواهد داد. طبق گفته این غول الکترونیکی ژاپنی، کل سیستم به طور مداوم پس از استفاده تکامل پیدا می‌کند، و داده‌ها و اولویت‌های رانندگی مختلفی در نظر گرفته می‌شوند تا خودرو را تا حد امکان راحت کنند.

ویژن S

این کلیپ همچنین تعدادی از شرکای سونی برای توسعه ویژن Sشامل ای‌آی موتیو، بوش، کانتیننتال، الکتروبیت اتوموتیو، مگنا استیر، والئو، وودافون و گروه ZF را نشان می‌دهد.

همه این‌ها این سوال را به وجود می‌آورند: چرا یک شرکت این همه پول، زمان و منابع را روی پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند که قصد تولید انبوه آن را ندارد؟ واضح‌ترین پاسخ این است که سونی از ویژن S به عنوان یک نمونه آزمایشی برای نمایش فناوری‌های خودرویی خود استفاده می‌کند. با این حال، با توجه به پیشرفت‌های سریع در صنعت خودروسازی و حرکت خودروها به سمت برقی شدن، نمی‌توان احتمال ساخت این خودرو توسط غول‌ فناوری ژاپنی را به طور کامل رد کرد.

فعلا ما می‌دانیم که سونی به توسعه این خودرو ادامه خواهد داد و قصد دارد تست‌های رانندگی را در مناطق دیگری هم انجام دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/27
اپل خودروساز شد الانم سونی فردا هم کاله!نمیدونم چه اصراریه ، حداقل بیان با یه خودروساز جوینت بشن شرکت جدید تاسیس کنن