موضوعات داغ

گام بزرگ جیلی برای توسعه خودروهای الکتریکی در جهان و همکاری با فاکسکان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فاکسکان پس از همکاری اخیر خود با استارتاپ چینی بایتون که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت دارد، با یک خودروساز دیگر چینی یعنی جیلی نیز قرارداد همکاری منعقد کرده است. این مشارکت‌ها موجب خواهد شد تا ساخت خودرو برای بسیاری از شرکت‌ها آسان‌تر از گذشته شود.

این مشارکت به فاکسکان این امکان را می‌دهد تا پلتفرم مبتنی بر خودرو الکتریکی خود را به سایر افرادی که با برنامه های شرکت آشنا هستند توزیع کند. این دومین معامله مهم آن ها در این هفته پس از ارتباط با بایتون برای تولید خودروی الکتریکی است.

به گزارش رویترز، جیلی اکنون به عنوان مالک ولوو و داشتن 9.7 درصد از سهام دایملر، در نظر دارد نرخ بهره برداری از ظرفیت کارخانه های خود در اطراف چین را بهبود بخشد.

جیلی در سال 2020 تقریباً 1.32 میلیون دستگاه خودرو فروخته است. این در حالی است که این شرکت توانایی ساخت بیش از 2 میلیون دستگاه در سال را دارد بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که آن ها به دنبال ارتقا امکانات خود باشند و آن را به حداکثر برسانند.

در ادامه این اخبار، سهام جیلی 1٪ افزایش یافت. این در حالی است که فاکسکان در مقایسه با قبل از اعلامیه 2.4 درصد بالاتر از این میزان را کسب کرده بود. هدف فاکسکان ارائه قطعات و خدمات به حدود 10٪ از وسایل نقلیه الکتریکی جهان در سال های 2025 تا 2027 است.

در رابطه با اجزای سازنده، فاکسکان اخیراً از پلتفرم خودرو الکتریکی خود رونمایی کرده است که قادر به پشتیبانی از انواع وسایل نقلیه از جمله هاچ بک، سدان، SUV و MPV است و فاصله دو محور آن از 108.3 تا 122 اینچ (2750 میلی متر تا 3100 میلی متر) متغیر است.

سازنده آیفون همچنین در حال کار بر روی نرم افزارهای پیشرفته است که از به روزرسانی های بدون سیم و سیستم رانندگی خودکار پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود آمازون الکسا، اندروید و اپل کارپلی نیز بخشی از این پکیج را تشکیل می‌دهند. در ماه اکتبر، فاکسکان تا آنجا پیش رفت که تسلا را آیفون اتومبیل های الکتریکی خواند و در پی آن گفت که ما تمایل داریم اندروید این خودروها نامیده شویم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد