موضوعات داغ

چینی های کارکرده خوش معامله در بازار راکد خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

زمانی در بازار کشور خودروهای مناسب چینی وجود نداشت و حتی در برخی موارد از آن ها به عنوان اسباب بازی یاد می شد، اما خودروهای چینی به تدریج جایگاه خود را نزد مشتریان پیدا کردند و با نگاهی واقع بینانه و بر اساس کیفیت سنجیده می شوند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از اخبار خودرو، نمونه این خودروها انواع محصولات چری از جمله تیگو7 است که از استایلی مشابه خودروهای کره ای برخوردار است. زیر کاپوت این کراس اوور کامپکت 1440 کیلوگرمی، یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژ وجود دارد که با استفاده از سیستم پرخوران و سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ ها حداکثر 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

این خودرو باکیفیت بالای ساخت ادوات داخلی، داشبورد، سیستم تعلیق باکیفیت و یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه جدید، یک خودروی ممتاز را طراحی کرده که می توان آپشن های رفاهی روز را هم به آن افزود.

جک S5

خودروهای چینی شناخته شده در بازار

جک S5 با الگوبرداری دقیق از هیوندای توسان نسل دوم طراحی و ساخته شده و دارای یک موتور چهار سیلندر دولیتری توربوشارژ با قدرت 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتون متر گشتاور است. از دیگر ویژگی های این خودرو یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DCT به روز و باکیفیت را می توان نام برد.

تعویض دنده های این خودرو با توجه به تکنولوژی ساخت و استفاده از برنامه های به روز، به موقع و بدون وقفه انجام می شود. سیستم تعلیق و ترمز این خودرو به دلیل الگوبرداری درست از سیستم تعلیق هیوندای توسان و کیا اسپورتیج فوق العاده ساخته شده که با نگهداری صحیح دارای کمترین استهلاک خواهد بود.

خودروی سدان خوشنام دیگر این کمپانی جک J5 است که می توان آن را تاحدودی مهندسی معکوس شده دوج دارت دانست. این خودرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک و دارای پیشرانه متفاوت نسبتا پرتوان تولید شده و به بازار عرضه شده است.

هر دو مدل این خودرو دارای موتور چهار سیلندر مجهز به سیستم تایمینگ متغیر VVT بوده که در نسخه دستی با توجه به سیستم جرقه زنی مستقیم دارای پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی 16 سوپاپ با تولید 111 اسب بخار قدرت و 146 نیوتون متر گشتاور خواهد بود.

لیفان 820

خودروهای محبوب بازار اما متوقف شده در خط تولید

خودروی لیفان 820 از قوی ترین و حجیم ترین سدان چینی از لحاظ قوای محرکه در بازار به شمار می رود که در بازار کشور هم مورد اقبال خوبی قرار گرفته است. این خودرو را می توان تاحدودی الگوبرداری شده از نسل ششم تویوتا کمری دانست که از نظر سیستم انتقال قدرت مشابه سدان سایز متوسط تویوتا است. این خودرو نیز به لطف استفاده از سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ ها می تواند حداکثر توان خروجی 158 اسب بخاری و گشتاور 221 نیوتون متری داشته باشد.

کیفیت قطعات پیشرانه 820 نسبت به همکلاس های هموطن‌ خود در سطح بالاتری است. گیربکس 6 سرعته مهندسی معکوس شده کمپانی آیسین ژاپن نیز مانند پیشرانه آن حرف های زیادی برای گفتن دارد. به دلیل آکومولاتورهای گیربکس و پروگرامینک TCU، هماهنگی عالی میان موتور و واحد انتقال قدرت شکل گرفته و تعویض دنده ها به موقع انجام می شود که در کنار آپشن های مناسب، به رفاه بیشتر سرنشینان کمک خواهد کرد.

کراس اوورهای کوچک و پرطرفدار بازار

خودروی X22 یکی از کراس اوورهای کوچک و پرطرفدار بازار است. در زیر کاپوت این خودروی کراس یک موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1497 سی سی قرار داد که خروجی قدرت آن به حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و خروجی گشتاور آن به حداکثر ۱۳۵‌ نیوتون متر گشتاور خواهد رسید.

این کراس اوور کوچک در دو نسخه دستی و اتوماتیک در بازار موجود است و مجهز به یک گیربکس 5 سرعته دستی با ضرایب کوتاه و شتاب قابل توجه است که با داشتن امکانات رفاهی مناسب توانسته رضایت مشتریان خود را بدست بیاورد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/29
خودروی جکj5 در نسخه ی اتومات موتور 1800 سی سی داره
1399/11/3
سلام ممنون از سایت خوبتون.
گیربکس لیفان ۸۲۰ از شرکت dsi هست نه آیسین