موضوعات داغ

تعهدات معوق کارمانیا در اولویت دریافت سودا SA01 قرار دارند

عکس مطلب اول

این روزها خودروسازی کارمانیا یکبار دیگر به حوزه تولید خودرو برگشته است و قصد دارد با عرضه خودرو تمام الکتریکی سودا SA01، در بازار کشورمان یکه تاز باشد. حال این شرکت اعلام کرده که تعهدات معوق این شرکت که به خودروهای بی وای دی مربوط هستند، در اولویت دریافت خودرو برقی سودا SA01 قرار دارند.

شرکت خودروسازی کارمانیا در سال‌های میانی دهه نود و با برند بی وای دی وارد بازار ایران شد. نخستین محصول این شرکت یعنی بی وای دی S6، یک شاسی‌بلند سایز متوسط تک دیفرانسیل بود که براساس نسل دوم لکسوس LX توسعه یافته بود و در بازه قیمتی چری تیگو 5 و جک S5 قرار داشت.

دومین محصول کارمانیا با همکاری بی وای دی، سدان اقتصادی بی وای دی F3 بود که در رده‌های پرتراکم بازار یعنی محدوده 60 میلیون تومان عرضه شد و به واسطه قیمت مناسب و امکانات قابل قبول، توجه بخشی از خریداران را به خود جلب کرد.

و در نهایت آخرین محصول کارمانیا که با همکاری بی وای دی به بازار کشورمان عرضه شد، بی وای دی S7 بود که نسخه‌ای مجهز و بروز از بی وای دی S6 محسوب می‌شد. پیش خرید این خودرو از سوی متقاضیان با اعمال مجدد تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی کشور همراه شد و در نتیجه بی وای دی همکاری خود با کارمانیا را قطع کرد. حاصل این فرآیند نیز انباشت تعهدات معوق مربوط به فروش خودرو در شرکت کارمانیا بود.

حال شرکت کارمانیا قصد دارد تا تعهدات معوق خود را با استفاده از محصول جدیدش یعنی سودا SA01 که با نام کارمانیا EK1 عرضه می‌شود، پاسخ دهد. البته محسن برازوان مدیر عامل کارمانیا از اعمال نظر در مورد قیمت نهایی کارمانیا EK1‌ خودداری می‌کند و مشخص نیست این خودرو با چه سطحی از تیراژ و با چه قیمتی به دست مصرف کنندگان برسد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/3/5
با سلام -- با اضافه شدن ek1 , keyton بزرگترین توهین به شعور مشتریانی که زمانی به کارمانیا و برند بی وای دی اعتماد و افتخار داشتند وارد شده است.!!!!!!! وجود هر برندی به جز بی وای دی در سبد محصولات کارمانیا حتی پورشه و بنز باعث سلب اعتماد مشتریان از خدمات پس از فروش و آینده فعالیت کارمانیا و سقوط اعتبار گذشته کارمانیا در حوضه خودرو خواهد شد. مگر اینکه کارمانیا قصد پیچوندن حواله های مشتریان قدیمی و تغییر نوع فعالیت صنعتی خود را داشته باشد/ بزرگترین ضربه ای که استعمار نوین توانست بر پیکره ملت ما طی دهه های گذشته بزند از بین بردن نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی است. به طوری که اکنون افرادی با کمترین ضریب هوشی در بالاترین رده های تصمیم گیری جا خوش کرده اند. کارمانیا نیز با این سیاست های کوته بینانه روز به روز به افول خود نزدیک می شود. کارمانیا فقط با فعالیت با بی وای دی و ورود و تولید خودروهای برقی و هیبریدی جدید آن می تواند همانند هیوندا و کیا و تویوتا جای پا و اعتبار خود را در کشور حفظ کند و کل صنعت خودرو کشور و آلودگی های شهرها را به اجبار متحول کند وگرنه ek1 و کیتون و حتی بهترین برندهای دنیا نمی توانند به داد کارمانیا برسند. کار با برند های مختلف باعث عدم اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش و از بین رفتن کل اعتبار گذشته کارمانیا و بی وای دی در کشور خواهد شد. اگر مدیران کارمانیا مشکلات تعهدات قبلی خود را با مدیران بی وای دی چین در میان بگذارند حتما آنها پیشنهاد خواهند داد تعهدات قبلی با جدیدترین محصولات هیبریدی و برقی بی وای دی جبران شود و طبق قرارداد ها عمل شود و فقط مابه تفاوت قیمت دلاری با توجه به قیمت دلاری آن تعهدات در 3 سال پیش و قیمت دلاری آنها هم اکنون از مشتری به دلار با قیمت روز گرفته شود. مثلا اگر s6 را به قیمت قطعی پیش فروش کرده و در قرار داد قرار بوده 2 الی3 ماهه تحویل دهند و در 3 سال پیش قیمت دلاری آن 18000 دلار در بازار چین بوده است کارمانیا موظف است اکنون خودرو جایگزین با قیمت 18000 دلاری و یا لااقل همان s6 قبلی بدون گرفتن هزینه اضافه با توجه به قرارداد به مشتری تحویل دهد و اگر خودرو 21000 دلاری به جایش تحویل داد باید 3000 دلار مابه تفاوت آن را مشتری به قیمت دلار آزاد پرداخت کند. و یا اگر s7 را به قیمت غیر قطعی پیش فروش کرده اند لااقل تخفیف و یا تسهیلاتی برای آن نگون بخت هایی که 3 سال پیش 70 میلیون نصف هزینه خودرو آن زمان را پرداخت کرده اند در نظر بگیرند. غیر از این اگر کارمانیا باعث ناراضی نگه داشتن مشتری هایی باشد که 3 سال پیش از میان تمام گزینه ها و انتخابها به کارمانیا اعتماد کردند. در آینده با هیچ سیاستی مردم دیگر به کارمانیا و برندهای رنگارنگ جدید آن اعتماد نخواهند کرد. .
1401/2/24
سلام. برای بار چندمه من تو رسانه ها پیام می دم ولی هیچکدوم پاسخگو نیستن. کارمانیا سایتش الان 2 ماه از دسترس خارجه و تعمیرگاهشو جمع کرده و زیر پله ای طبقه همکف ساختمونشون به مشتریهای قدیمیش سرویس می ده که دهنشون بسته باشه. هیچکدومشون تلفن پاسخگو نیستند و رفتار زننده ای دارن اگر جواب بدن. انگار جای ما با اونا عوض شده و اونا طلبکارن. همش دروغ و کلاه برداری. انصراف هم به سختی جلوش وایسادن تا آمارشون بیاد پایین هم جلو سهامداراشون که بگن مثلا ما خوبیم و داریم خوب کار می کنیم و هم اینکه پول ندارن بدن به مردم. ازتون خواهش می کنم پیام منو منشر و پیگیری کنید واقعا حروم خور تر از این ششرکت نیست.ما یه تعداد مشتری هستیم که یسری اطلاعات جدید داریم ازشون جمع می کنیم از زدو بنداشون با مشتری قدیمی ها مثل خسروی و آقاهادی و ... و همچنین آدمهایی که داخل سازمان هستند و پشت پرده که مطمین باشن به زودی در اختیار تمام رسانه ها می ذاریم.
1401/2/28
امروز نمایشگاه تهران حواله دارای بدبخت کارمانیا تجمع کرده بودند به امید اینکه صداشونو یکی بشنوه. پس چرا هیچکدومتون منعکس نکردید؟؟!!! مگه صدای ما مشتری ها نیستید. دزد تر و کثیفتر از کارمانیا و مدیراش تو دنیا وجود نداره. وقتی فکر و ذکر مدیرعاملش چیزای دیگست، وای به حال ما مشتریها. باید منعکس کنید تا شاید صدامون به گوش مسیولای بالاتر برسه تا اونا شاید این ادمهای نامردو به سزاشون برسونن.