موضوعات داغ

گرندپری استرالیا، برگزار خواهد شد، حتی بدون تماشاگر

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

گرندپری استرالیا تا ماه نوامبر به تعویق افتاد و برگزار کنندگان آن مصر هستند که این مسابقه در هر حالتی و حتی بدون تماشاگر برگزار شود.

فصل گذشته، مسابقه افتتاحیه فرمول یک تنها ساعاتی پیش از شروع در استرالیا، ناگهان متوقف شد. در حالی که هواداران در صف منتظر ایستاده بودند که وارد اولین جلسه تمرینی شوند، به دنبال مثبت شدن آزمایش کووید 19 یکی از اعضای تیم مک‌لارن، سازمان فرمول یک و برگزار کنندگان مسابقه، خواستار لغو این مسابقه شدند.

فرمول یک در 2020 خیلی زود به اروپا رفت و فصل در ماه ژوئن در اتریش آغاز شد.

نزدیک نگه داشتن اعضای شاغل در پداک به خانه تا جای ممکن، باعث شد تا فرمول یک بتواند یک فصل 17 مسابقه‌ای را برگزار نماید اما استرالیا در آن حضور نداشت.

امسال قرار بود که ملبورن شروع کننده مسابقات باشد که این رویداد تا نوامبر به تعویق افتاد.

اندرو وستکات مدیر شرکت گرندپری استرالیا، قاطعانه اعلام کرد که این مسابقه برگزار خواهد شد حتی اگر تماشاگران اجازه حضور در پیست را نداشته باشند. او که مدیر ارشد اجرایی AGPC است، به اسپید کافه دات کام گفت:

این یک فرضیه نیست که من در حال حاضر آن را در نظر بگیرم، زیرا در واقع من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم جمعیت زیادی را آنجا داشته باشیم.

اما اگر ما متعهد بمانیم و تقویم را رعایت نماییم، اینگونه دیده خواهد شد که این تعهد ماست تا به شرکت گرندپری اهمیت دهیم و لذا این جواب خواهد داد پس ما ادامه خواهیم داد.

تمایل من و ترجیح من مطلقا این است که از انجام این کار برآییم.

اگر بتوانیم رانندگان و تیم‌هایی را که اینجا، به استرالیا می‌آیند، داشته باشیم، می‌توانیم کار کنیم.

بارها گفته‌ام که 167 هکتار پارک در فضای باز داریم. 10.6 کیلومتر مسیر پیاده روی داریم. ما طرحهای کاملا سازگار برای امکانات شرکتها در جایگاهشان و فضای باز برای پذیرش عمومی داریم.

بنابراین از بسیار ی جهات پارک آلبرت، پارکهای بیرونی، مسیرهای پیاده روی، مراکز خرید، سواحل و مکانهای تفریحی را مجسم می‌کند.

بنابراین منطق می‌گوید، چرا مادامی که می‌توانیم برای ردیابی از اختصاص کیوآر استفاده نماییم، جمعیت در اینجا حاضر نباشند.

فکر می‌کنم که می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

در واقع این رویداد تبدیل به یک رویداد بهاری و دقیقا 9 روز پیش از تابستان شده است، که من از آن هیجان زده‌ام، زیرا فکر می‌کنم که واقعا فرصتی برای برگزاری یک رویداد ویژه باشد. (توضیح: ماه نوامبر در نیم کره جنوبی در فصل بهار قرار دارد.)

آلبرت پارک ملبورن
وستکات اعلام کرد که تصمیم در خصوص اجازه حضور یا عدم حضور تماشاگران پیش از مسابقه گرفته خواهد شد زیرا پیست آلبرت پارک یک پیست دائمی نیست و برای حضور تماشاگران باید جایگاه ساخته شود. او در این رابطه افزود:

نظر عمومی من این است که این تصمیم باید ظرف 5 یا 6 ماه آینده اتخاذ شود.

ما باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم زیرا بدون اطمینان برنامه ریزی برای تعطیلات و مسافرت، مرخصی سالانه از کار و تعهدات مالی برای شرکت در این مراسم، حضور برای طرفداران محلی و بخصوص بین ایالتی بسیار دشوار است.

بنابراین ما باید در زمان مناسبی این قضیه را روشن کنیم.

اکنون من دست خود را (به نشانه تسلیم) بالا می‌برم و اعلام می‌کنم که این دنیای کووید 19 است و اغلب برنامه ریزی با آنچه که این ویروس انجام می‌دهد مغایرت دارد.

با استفاده از واکسنها و آموزه‌هایمان، در خصوص استفاده از ماسک و تمرینهای بهداشتی و روشهای انجام خواهیم توانست با کووید زندگی کنیم.

اما ما همیشه انعطاف پذیری خود را حفظ خواهیم کرد و از نظر بهداشت همیشه از راهنماییهای دولت استفاده خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد