موضوعات داغ

کیت تصفیه هوا و ماسک N95 فورد رونمایی شد، حفاظت در مقابل کرونا با قیمت اندک و کیفیت مطلوب +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کمپین فینیش استرانگ فورد با سرعت بالایی شروع به کار کرده است. این شرکت با استفاده از سوپربول یا لیگ فوتبال آمریکا مردم را تشویق می‌کند تا در طول پاندمی ویروس کرونا، خود را ایمن نگه دارند.

این شرکت تبلیغات سوپربول منطقه ای خود را در نقاط پرشیوع ویروس کرونا از جمله فلوریدا، تگزاس و کالیفرنیای جنوبی شروع خواهد کرد. همچنین این خودروساز قصد دارد تبلیغات تجاری خود را در میشیگان و میسوری یعنی مناطقی که کارکنان زیادی در آن متمرکز هستند و توانایی کار کردن در منزل را ندارند، انجام دهد.

دو تبلیغ مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد که شباهت زیادی به یکدیگر دارند. تبلیغ 30 ثانیه ای مربوط به کمپین فینیش استرانگ است که سال گذشته منتشر شد. یک تبلیغ 60 ثانیه ای جدید نیز ارائه خواهد شد که به مقدار زیادی به تبلیغ قبلی شباهت دارد اما شامل قسمت های مختلف از رویدادهایی است که به دلیل همه گیری این ویروس از دست داده ایم. این رویداد ها شامل جشن عروسی، کنسرت، فارغ التحصیلی و بازی های فوتبال می‌شود.

طبق اخبار جدید، فورد از ماسک‌های N95 کاملاً شفاف خود، رونمایی کرده است. این ماسک‌ها ارزان قیمت هستند و قابلیت استفاده مجدد را دارند. همچنین به افراد این امکان را می‌دهد که چهره شما را ببینند.

این ماسک های شفاف، علاوه بر برخورداری از مزایای آشکار اجتماعی، به افراد کم شنوا امکان لب خوانی را می‌دهد. این امر با ماسک های فعلی که دهان فرد را می‌پوشاند، عملاً غیرممکن است.

فورد حق ثبت اختراع را تا زمان تأیید ماسک ها دریافت کرده است و آزمایشات مربوط به میزان اثربخشی آن ها ادامه دارد. با این حال، در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، این ماسک های تنفسی شفاف تا بهار امسال در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

فورد همچنین یک کیت فیلتراسیون هوا تولید کرده است که به منظور تکمیل سیستم فیلتراسیون موجود در یک اتاق و با هدف کاهش بیشتر ویروس کرونا طراحی شده است

این کیت ها کاملاً اصولی هستند و از یک پایه مقوایی برش خورده، جعبه فن 20 اینچی و فیلتر هوا 20x20x4 با حداقل استاندارد کارایی 13 تشکیل شده اند. فن در قسمت بالای فیلتر و پایه کیت قرار می‌گیرد و هوای فیلتر نشده را از بالا وارد خود می‌کند. سپس هوای تمیز از قسمت زیرین آن تخلیه می‌شود.

این کیت ها برای استفاده در مناطق بسته مانند کلاس های درس طراحی شده اند و طبق مدل سازی های انجام شده احتمال تنفس در آئروسل های آلوده را کاهش می‌دهد. اثربخشی این دستگاه به اندازه اتاق بستگی دارد، اما فورد اشاره کرده است که یک کلاس متوسط به اندازه 960 فوت مربع معادل 89.2 متر مربع با نصب دو دستگاه تمیز کننده هوا می‌تواند تعدیل هوا در فضا را در هر ساعت سه برابر کند که در این صورت در مقایسه با سیستم HVAC ساختمان، هوا در یک ساعت، 4.5 بار تمیز و تصفیه می‌شود.

فورد قصد دارد حداکثر 20 هزار کیت فیلتراسیون هوا و 20 میلیون ماسک صورت را اهدا کند و در مجموع آن را به 120 میلیون برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد