موضوعات داغ

آیا کرایسلر به روزهای اوج خود باز میگردد؟ رویای استلانتیس برای برند آمریکایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شکی نیست که خودروساز مشهور آمریکایی یعنی کرایسلر، با روزهای اوج خود فاصله قابل توجهی دارد. در حال حاضر تنها محصولات این شرکت شامل کرایسلر 300 نسبتا قدیمی، مینی ون اقتصادی کرایسلر Voyager و کرایسلر پاسیفیکا فیس لیفت است. پس از ادغام پژو سیتروئن و فیات کرایسلر، صحبت‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن برند کرایسلر مطرح شده بود اما کارلوس تاوارس مدیر عامل استلانتیس، این گمانه‌زنی‌ها را تکذیب کرده است.

تاوارس کرایسلر را یکی از ستون‌های استلانتیس خوانده است، با این حال دیدگاه روشنی در خصوص آینده شرکت کرایسلر وجود ندارد. بنابر گزارش رسانه‌های خودرویی آمریکایی، کرایسلر به چندماه زمان نیاز دارد تا چشم انداز آینده فعالیت خود را تعیین کند. از آن‌جایی که کرایسلر روزگاری خودروساز نوآور آمریکا محسوب می‌شد، احتمال دارد آینده این شرکت در گرو رشد و توسعه فناوری‌های جدید باشد.

در حالی‌که پژو از علاقه خود برای ورود مجدد به بازار آمریکا در ابتدای تشکیل اتحاد استلانتیس پرده برداشت، به نظر می‌رسد این عقیده اکنون به سمت احیای کرایسلر تغییر پیدا کرده است. جای تردیدی نیست که احیای یک خودروساز آمریکایی رو به زوال، راحت‌تر از شروع مجدد با برند فرانسوی پژو خواهد بود که از سال 1991 تاکنون در بازار آمریکا حضور ندارد. پژو سعی دارد به جای ورود مجدد به بازار آمریکا و صرف هزینه‌ای هنگفت، سرمایه و استعداد خود را برای احیای کرایسلر به این شرکت منتقل کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد