موضوعات داغ

ردبول با هوندا برای تامین موتور تا سال 2025 به توافق رسید

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

ردبول و آلفاتائوری از فصل آینده تا پایان 2024 را با موتورهای هوندا به رقابت خواهند پرداخت، این توافق بعد از اینکه هوندا اعلام کرده بود که در پایان فصل گذشته برای توسعه طرح فناوری تصمیم به ترک فرمول یک گرفته است، به سرانحام رسید.

هوندا در همکاری سه ساله خود با خانواده ردبول، تا کنون توانسته است که 5 پیروزی در مسابقات کسب نماید، اما در اکتبر گذشته اعلام کرد که پس از پایان قرارداد جاری در پایان سال 2021، آنها فرمول یک را ترک خواهند کرد و ردبول و آلفاتائوری رای فصل آینده را بدون موتور می‌ماندند.

به دنبال این اخبار، ردبول با هوندا وارد مذاکره شد تا راهی برای ادامه استفاده از تکنولوژی هوندا بیابد – در حقیقت آنها تمایلی به استفاده مجدد و بازگشت به رنو نداشتند - بعد از توافقی که روز جمعه حاصل شد و قرار شد که موتورها توسعه یابد و بعد از 2022 موتورها به همان صورت حفظ شوند یا به اصطلاح فریز شوند، هر دو طرف به توافق دست یافتند.

ردبول که دارنده 4 عنوان قهرمانی جهان در رده سازندگان هست، در میلتون کینگ، مقر اصلی تیم، شرکت جدیدی، با عنوان ردبول پاورترینز لیمیتد جهت پیش برد پروژه راه اندازی کرد.

سرپرست تیم ردبول، هلموت مارکو در این خصوص گفت:

ما مدتی است که در اینباره با هوندا بحث کرده‌ایم و به دنبال تصمیم فیا مبنی بر فریز شدن موتورها از سال 2022، سرانجام توانستیم بر سر استفاده از موتورهای هایبریدی هوندا بطور مداوم به توافق دست پیدا کنیم.

ما از همکاری هوندا در این زمینه و همچنین کمک به کسب اطمینان از اینکه ردبول ریسینگ و اسکودریا آلفاتائوری قادر خواهند بود تا با موتورهای این سازنده به حضورشان در رقابتها ادامه دهند، سپاسگزاریم.

تاسیس ردبول پاورترینز لیمیتد افدامی جسورانه توسط ردبول است، اما اقدامی است که ما پس از بررسی دقیق و جزء به جزء انجام داده‌ایم. ما از زمان طولانی توافقمان آگاهیم اما معتقدیم ایجاد این شرکت جدید رقابتی‌ترین گزینه برای هر دو تیم است.

مکس ورشتپن

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول نیز در این خصوص گفت:

این توافقنامه گامی مهم برای ردبول در مسابقات فرمول یک است. وقتی هوندا تصمیم گرفت این ورزش را به عنوان تولید کننده موتور ترک نماید، ناامید شدیم زیرا روابط ما موفقیتهای زودرسی را به دنبال داشت اما از حمایت آنها در در تسهیل این توافق نامه جدید سپاسگزاریم.

هوندا به صورت قابل توجهی در فناوری هایبریدی سرمایه گذاری کرده است تا از تامین موتور برای هر دو تیم مسابقه اطمینان حاصل کند. اکنون ما روند ورود موتور و ادغام امکانات و پرسنل جدید را به پردیس فناوری خود آغاز کرده‌ایم. در همین حال، ما کاملا متمرکز بر دستیابی به بهترین نتیجه ممکن در آخرین فصل حضور هوندا به عنوان تامین کننده موتور هستیم.

هوندا که برای اولین بار در این دوره از رقابتها پس از سالها با مک‌لارن از سال 2015 به فرمول یک بازگشت، اعلام کرد که قدم گذاشتن به چنین توافقی کار درستی است.

کوجی وانادابه، مدیر ارشد و برند اصلی هوندا گفت:

هوندا خوشحال است که به دنبال تصمیم ما برای ترک فرمول یک در پایان سال 2021، ما توانسته‌ایم توافق کتیم که دو تیم تحت مالکیت ردبول از فناوری موتورهای ما پس از سال 2021 استفاده نمایند..

ما کاملا به هدف خود، که کاهش کرین تولیدی توسط موتورهاست، پایبند هستیم، به همین دلیل منابع فرمول یک خود را به سمت این هدف جدید هدایت می‌کنیم. با این حال ما به عنوان شرکتی که چندین دهه درگیر فرمول یک بودیم، احساس کردیم کار درست، کمک کردن به هر دو تیم فعلی و در کل ورزش است.

با اجازه دادن به ردبول ریسینگ و اسکودریا آلفاتائوری جهت استفاده از فناوری پاوریونیت فرمول یک، ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها می‌توانند به صورت رقابتی مسابقه دهند، که برای ورزش و علاقمندان نیز مناسب است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد