موضوعات داغ

روزهای عرضه خودرو با پیشرانه هشت سیلندر Hemi به پایان رسیده!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اتحاد پژو سیتروئن و فیات کرایسلر موسوم به استلانتیس، بسیاری از علاقمندان به خودروهای عضلانی آمریکایی را نگران کرده است و دلیل آن نیز حضور برند مشهور دوج در این اتحاد است. از زمان عقد این اتحاد گمانه‌زنی‌هایی در خصوص کاهش مدل‌های دوج و انحلال برند کرایسلر به گوش می‌رسید که هرکدام از این اخبار به تدریج تکذیب شدند.

مطابق بیانیه رسمی استلانتیس، تمامی افرادی که در پروژه SRT فیات کرایسلر فعالیت می‌کنند، در سمت‌های خود حفظ شده‌اند و به عنوان بهترین تیم مهندسی و تولید این شرکت شناخته خواهند شد. پروژه بازسازی فیات کرایسلر تنها شامل جابجایی پست‌ها می‌شود و خودروهای جیپ، دوج و رام با پسوند SRT را در آینده شاهد خواهیم بود.

این بیانیه برای طرفداران خودروهای عضلانی امیدبخش خواهد بود چرا که خودروهای SRT جزو نقاط روشن دو دهه اخیر فعالیت فیات کرایسلر بوده‌اند. انتظار می‌رود مدل جدید‌ی با عملکرد بالا از گروه فیات کرایسلر، جیپ گرند چروکی SRT باشد که طی ماه‌های اتی به طور رسمی معرفی شود.

مدیر عامل دوج نیز در مصاحبه‌ای جداگانه از عرضه مدل‌های الکتریکی و پلاگین هیبریدی با عملکرد بالا پرده برداشت. به اعتقاد وی روزهای عرضه خودرو با پیشرانه هشت سیلندر Hemi به پایان رسیده است و بایستی از الکتریسیته برای تولید مدل‌های عملکرد بالا استفاده کرد. تولید مدل‌های کرایسلر 300، دوج چارجر و دوج چلنجر نیز تا مدتی ادامه خواهد یافت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد