موضوعات داغ

خط تولید جدید چهار قطعه خودرو جدید «تارا» در شرکت آذرموتور مبین البرز افتتاح شد

عکس نویسنده
فائزه تیموری
نویسنده
عکس مطلب اول

خط تولید جدید چهار قطعه خودرو با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل ساپکو، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور و برخی مقامات استانی در شرکت آذرموتور مبین البرز افتتاح شد.

دو قطعه «تقویت عرضی درب‌های جانبی» و «نگه دارنده اکسل» مربوط به تارا، محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو است که برای تولید این محصول ملی توسط شرکت آذرموتور مبین البرز بر روی خط تولید قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این دو قطعه، مجموعه سرشاسی دنا و خط تولید امباس نیز در شرکت آذرموتور مبین البرز به بهره‌برداری رسید.

مهدی مطلب‌زاده، مدیرعامل شرکت آذرموتور مبین البرز در افتتاحیه این خطوط تولید، گزارشی از پیشرفت پروژه فرمان برقی خودرو تارا ارائه کرد. شرکت آذرموتور مبین البرز، انواع باک فلزی خودرو را تولید می‌کند.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، نیز پس از بازدید از این شرکت و افتتاح خط تولید قطعات جدید اذعان کرد که استان البرز یکی از استان‌های صنعتی کشور به‌شمار می‌رود و بخش قابل‌توجهی از زنجیره تامین قطعات ایران خودرو در این استان قرار گرفته است.

فرشاد مقیمی افزود که بازدید و افتتاح خط تولید امروز بیشتر پیرامون خودرو تارا بود که در این بخش، هم به مرحله تولید رسیده‌اند و هم بیشتر از آنچه که ایران خودرو برای تولید تارا در سال ۱۴۰۰ هدفگذاری کرده، ظرفیت‌سازی شده است.

مقیمی درخصوص سایر فعالیت‌های شرکت آذرموتور مبین نیز خاطرنشان کرد که این شرکت در بخش محافظ‌های حرارتی نیز ورود کرده و محصولاتی که تولید می‌کند، می‌تواند وزن خودرو تارا را تا ده کیلو کم کند و این امر در برنامه‌های ایران خودرو برای کاهش مصرف سوخت محصولات بسیار تاثیر مثبتی خواهد داشت.

او همچنین ادامه داد که محافظ‌های حرارتی که شرکت آذرموتور مبین در دست تولید دارد، علاوه‌بر کاهش وزن خودرو، قیمت تمام‌شده قطعه را نیز تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد و این امر باعث می‌شود در طول سال، فقط در همین قطعه حدود ۶ میلیارد تومان شاهد کاهش هزینه باشیم که عدد قابل‌توجهی است.

مدیرعامل آذرموتور مبین البرز تیز در رابطه با افتتاحیه خطوط جدید چهار قطعه خودرو جدید تارا در شرکت آذرموتور مبین البرز ابراز کرد که خطوط افتتاح‌شده برای تولید برخی قطعات خودرو جدید تارا بودند، از جمله خط اِمباسینگ آلومینیوم که جایگزین ورق‌های آلومینایز شده‌اند و با استقبال و دستور صریح مدیرعامل ایران خودرو برای همکاری رو‌به‌رو شد.

او با ذکر این نکته که مدیرعامل ایران خودرو از خطوط تولید سرشاسی‌های دنا و سمند نیز بازدید کرد، افزود:

پیشرفت پروژه فرمان برقی نیز توسط مهندس مقیمی مورد بازدید قرار گرفت و با توجه به اینکه تنها دستگاه تست فرمان برقی کشور در شرکت آذرموتور مبین قرار دارد، مقرر شد که شرکت ایران خودرو نیز برای تست‌های موردنیاز محصولات خود از این دستگاه استفاده کند.

لازم به ذکر است که امروز مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با حضور در استان البرز، از تعدادی از کارخانجات تولیدی قطعات در این استان را بازدید کرد. البته همزمان با این بازدید، خطوط تولید قطعات جدید در شش شرکت عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی استان البرز نیز به بهره برداری رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد