موضوعات داغ

شاسی بلند هفت نفره چینی-ایتالیایی در تهران دیده شد، احتمال عرضه SWM G05 توسط سیف خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی می‌شود که سیف خودرو همکاری خود را با شرکت ایتالیایی – چینی اس دبلیو ام آغاز کرده و در این مدت دو محصول اس دبلیو ام G01‌ و اس دبلیو ام G01F‌ را به بازار عرضه کرده است. حال عکس هایی به دست ما رسیده که نشان می دهد سیف خودرو در حال گذراندن تست های اولیه برای عرضه نسخه 7 نفره از SWM است و به نظر می رسید که این شرکت قصد دارد SWM G05 را روانه بازار کند. در ادامه نگاهی گذرا به این محصول جدید چینی خواهیم داشت و با ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد تا متوجه شویم چه خودروی دورگه ای قرار است به زودی روانه بازار شود. با خودروبانک همراه باشید.

اس دبلیو ام G05، خودرویی جدید

سری خودروهای G‌ در سبد محصولات اس دبلیو ام، خودروهایی جدید و تازه هستند که از سال 2018 وارد خط تولید این شرکت شده‌اند. عرضه اس دبلیو ام G05 نیز از سال 2019 آغاز شده و بنابراین با خودرویی بروز روبرو هستیم. این مساله می‌تواند برای مشتریان ایرانی که مدت‌ها از حضور خودروهای وارداتی محروم بوده‌اند، یک نقطه قوت باشد.

همچنین بخوانید: اس دبلیو ام G05 پرو تا اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود

زبان طراحی اس دبلیو ام G05 با نسخه G01 مشترک است، با این تفاوت که جلوپنجره چند ضلعی جای خود را به جلوپنجره مستطیل داده است تا ذات خانوادگی خودرو بهتر نشان داده شود. سبک طراحی چراغ‌ها و سایر اجزا یکسان است و در کل چهره خودرو به اتومبیل‌های اروپایی شباهت دارد.

اس دبلیو ام G05

با وجود شباهت‌های اس دبلیو ام G05 به خودروهای اروپایی، هنگامی که از عقب و نمای جانبی به این خودرو نگاه می‌کنیم، متوجه شباهت‌های موجود بین این اتومبیل و سایر محصولات چینی به خصوص خودروهای برلیانس و چری خواهیم شد. ارتفاع نه چندان زیاد از سطح زمین به همراه فاصله بین دو محور بلند، این خودرو را در سگمنت MPV یا مینی‌ون‌های کاربردی قرار داده، بنابراین استفاده از این خودرو برای خانواده‌های چند نفره و سفرهای طولانی مدت مناسب به نظر می‌رسد.

اس دبلیو ام G05 پرو

باید توجه داشت نسخه‌ای از اس دبلیو ام G05‌ که در حال حاضر وارد بازار چین شده، نسخه فیس لیفت این خودرو است که با نام اس دبلیو ام G05‌ پرو شناخته می‌شود. این نسخه نسبت به نمونه عادی با اندکی تغییرات ظاهری همراه بوده و تفاوت دیگری ندارد.

درون کابین SWM G05‌ یک نمایشگر بزرگ به صورت عمودی نصب شده و فرمان خودرو نیز از نوع D- Cut است. دریچه‌های سیستم تهویه نیز به صورت منظم و متقارن طراحی شده‌اند و همه چیز برای یک خودرو خانوادگی مهیا است. نکته جالب در خصوص اس دبلیو ام G05 ، چیدمان هفت نفره صندلی‌های آن است. این مساله موجب می‌شود تا اس دبلیو ام G05‌ در کنار جتور X70 ، از معدود کراس‌اوورهای هفت نفره بازار کشورمان باشند.

پیشرانه و قوای فنی

اس دبلیو ام G05 با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و دو لیتری تنفس طبیعی قابل سفارش است که احتمالا نسخه مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر به بازار ایران عرضه خواهد شد. این پیشرانه قادر است تا حداکثر 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و برای انتقال قدرت نیز از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. با توجه به ابعاد و اندازه و وزن نسبتا زیاد اس دبلیو ام G05، احتمالا این خودرو از نظر شتاب و کشش عملکردی متوسط به نمایش خواهد گذاشت.

محدوده قیمت

اس دبلیو ام G05‌ با قیمتی در حدود 18 هزار دلار به مشتریان چینی عرضه می‌شود. با توجه به نرخ فعلی دلار در زمان نگارش این مقاله که حدود 24 هزار تومان است و سابقه خودروسازان در قیمت گذاری، باید منتظر قیمتی در حدود 800 الی یک میلیارد تومان برای این کراس اوور هفت نفره باشیم. برادر کوچکتر این خودرو یعنی اس دبلیو ام G01‌ نیز با قیمتی در حدود 900 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/5
خوبی هفت نفره بودنش اینه که با این وزن وموتوری که داره یه چندنفری هستن هل بدن
1399/12/5
بد بختمون کردن با این چینی ها خدا باعث با نیش رو نهلت کنه تو باکو تو ترکیه ماشین برند سوار میشن ماهم گوسفند فرز کردن یک ملیارد پول بی زبون بدی به ماشین بی اثلو نسب خدماتشم ضعیف
1399/12/6
تا جایی که یادمونه، ایتالیا مازراتی و الفا میزد، نه شاسی بلنده ون نما، اینم مثه بیسو میره تو سطل زباله
خودرو بانک جان برنامه در رابطه با فنی خودرو و تقویت و تیون بیشتر بزارید + اصطلاحات خودرویی و فنی
1400/2/15
این ماشین از گردنه های شمال هم بالا نمیره