موضوعات داغ

کمبود لاستیک‌های عقب کوروت C7 در بازار، مشکل مالکان خودروی اسپرت شورلت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شیوع بحران کرونا از سال گذشته میلادی تا به حال، صنایع مختلفی را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین این بحران بیشتر از آن‌که بهداشتی باشد، اقتصادی محسوب می‌شود. یکی از تاثیرات اقتصادی بحران کرونا، تعطیلی طولانی مدت کارخانه‌های تولید تایر است. این مساله در ابتدا چندان جدی به نظر نمی‌رسد چرا که معمولا انبارهای لاستیک برای چند ماه قادر به ذخیره سازی تایر مورد نیاز بازار هستند. با این حال کاهش فعالیت شرکت‌های تایرسازی، موجب شده تا برخی از انواع خاص آن‌ها که در خودروهای اسپرت و سوپراسیرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، کمیاب و نایاب شود.

مشکل کمبود تایرهای عقب، دردسری است که به تازگی گریبان‌گیر مالکان شورولت کوروت C7 در تیپ‌های Z06 ، Grand Sport و ZR1 شده است. براساس گزارشی از جنرال موتورز، عرضه تایر عقب برای شورولت کوروت C7 به شدت کم شده و اکنون تنها تایر میشلن Pilot Sport AS3+ برای چرخ‌های عقب این خودرو قابل خریداری است. مارک‌های دیگری همچون کنتیننتال و بریجستون حتی در خرده‌فروشی‌های ایالات متحده در دسترس نیستند و مالکان این خودرو تنها می‌توانند به برند میشلن دسترسی داشته باشند.

پس از توقف تولید تایر در شرکت‌های تولیدکننده لاستیک، فعالیت این شرکت‌ها مجددا آغاز شده اما در ابتدا تمرکز بر سایزهای معمول و پر تقاضا قرار گرفته است. به همین سبب تولید لاستیک‌أهایی که در بازار چندان مرسوم نیستند، در شرایط فعلی صورت نخواهد گرفت. همین مساله سبب شده تا بحران کمبود لاستیک برای مالکان خودروهای اسپرت و سوپراسپرت بروز پیدا کند.

سه تیپ شورولت کوروت C7 که کمی قبل به آن‌ها اشاره شد، لاستیک‌های سایز 335-25-20 را در قسمت عقب خود دارند که سایزی نامعمول در بازار تایر تلقی می‌شود. در مقایسه تیپ پایه شورولت کوروت C7 استینگری از لاستیک 285-30-20 استفاده می‌کند. مطابق اعلام جنرال موتورز، تولید لاستیک‌های سایز 20-25-335 از ماه مارس آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد