موضوعات داغ

گریت وال گلوله سیاه معرفی شد! کپی چینی از تویوتا هایلوکس TRD

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کپی کردن خودروسازان چینی از اتومبیل‌های مشهور و شناخته شده دنیا، مساله جدیدی نیست و بارها شاهد چنین رویکردی از سوی خودروسازان چین بوده‌ایم. تازه‌ترین نسخه کپی شده چینی‌ها، پیکاپ گریت وال گلوله سیاه Black Bullet است که با نگاهی گذرا بر ظاهر آن، به سرعت متوجه خواهیم شد که با نسخه کپی شده تویوتا هایلوکس TRD روبرو هستیم.

این پیکاپ آفرودی در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و در همان رویداد، پیش فروش آن آغاز گردید. گریت وال گلوله سیاه، نسخه‌ای بروز شده از گریت وال کانون یا همان گریت وال وینگل 5 است که برای مدتی محدود در بازار کشورمان حضور داشت. تفاوت اصلی نسخه استاندارد و نسخه آفرودی، کیت بدنه‌ای است که ظاهر این پیکاپ را به کلی دگرگون کرده است.

کیت بدنه نصب شده روی این خودرو علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، موجب شده تا مقاومت این پیکاپ در برابر موانع آفرودی افزایش یابد. رکاب‌های جانبی این خودرو نیز سوار و پیاده شدن به این پیکاپ را آسان‌تر کرده‌اند، در حالی‌که مقاومت زیربندی خودرو در برابر برخورد سنگ‌ها افزایش یافته است. ظاهر خارجی خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده و از تریم دو رنگ خاکستری و نارنجی بهره‌مند است که ظاهری خاص و اسپرت را برای این خودرو ایجاد کرده‌اند.

گریت وال

بروزرسانی‌های صورت گرفته در سیستم تعلیق و استفاده از لاستیک‌های آفرودی، موجب شده تا گلوله سیاه 50 میلی‌متر مرتفع‌تر از نسخه ساده این خودرو باشد. پیشرانه در نظر گرفته شده برای گریت وال گلوله سیاه، یک موتور دو لیتری توربوشارژر است و انتقال قدرت نیز از طریق جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. هفت حالت رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده که اکثر آن‌ها مربوط به عبور از موانع آفرودی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد