موضوعات داغ

ظاهر لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ در یک ویدیوی رسمی لو رفت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حدود یک ماه پیش بود که لکسوس NX جدید را برای اولین بار حین تست رانندگی دیدیم و حالا این مدل به صورت کامل رونمایی شده است. کسی به صورت تصادفی یک ویدیوی رسمی منتشر کرده که ظاهر این کراس‌اوور لوکس را به طور کامل آشکار می‌کند. البته این ویدیو توسط منتشرکننده حذف شده است، اما شخص دیگری آن را در سایت دیگری آپلود کرده که برای همگان در دسترس است.

با توجه به پلاک آلمانی، احتمالا این ویدیو توسط یک شعبه اروپایی لو رفته و لکسوس NX 200 را نشان می دهد که احتمالا نسخه پایین‌رده باشد. اما در پایان ویدیو عبارت NX 350h گفته می‌شود و سپس به نسخه 450h+ با پیشرانه پلاگین هیبریدی اشاره می‌شود.

ظاهر بدنه تفاوت چندانی با مدل فعلی ندارد، اما تغییرات قابل توجهی در آن دیده می‌شود. چراغ‌های روز LED حالا با چراغ‌های جلو ادغام شده‌اند تا ظاهر تمیزتری به نمای جلویی بدهند. جلوپنجره معروف لکسوس همچنان بسیار بزرگ است و حالا الگوی جدیدی با خطوط عمودی دارد.

نکته دیگری که نشان می‌دهد این نسل دوم لکسوس NX است در پشت آن قرار دارد، چون NX جدیدترین مدلی است که از نوار نوری LED در عقب بهره می‌برد. همچنین به نظر می‌رسد این مدل دارای دو لوله اگزوز مصنوعی باشد و احتمالا آن دریچه‌های هوای عمودی هم کار خاصی انجام نمی‌دهند. به طور کلی، لکسوس طراحی این مدل را بهبود بخشیده، اما از فرمول آشنای خودش دور نشده است.

لکسوس NX

البته اوضاع در کابین فرق دارد، جایی که لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ ظاهر کاملا متفاوتی به خود گرفته است. مثلا صفحه لمسی مورد انتقاد قبلی کنار گذاشته شده و این مدل یک نمایشگر لمسی بزرگ دارد. کنترل‌های سنتی جداگانه‌ای برای تنظیمات آب و هوایی دو-منطقه‌ای و یک دستگیره چرخان برای انتخاب حالت‌های رانندگی وجود دارند. همچنین یک پد شارژ بی‌سیم، نمایشگر راننده تمام دیجیتال، دسته دنده جمع و جورتر و نمایشگر هدآپ در کابین قرار دارند.

اگرچه در پشت خودرو نشان NX 200 حک شده است، اما یک دکمه حالت رانندگی تمام برقی بین صندلی‌ها وجود دارد، پس شاید این لکسوس NX 350h باشد که در پایان ویدیو هم به نامش اشاره می‌شود. به نظر می‌رسد نسخه پلاگین هیبریدی هم از پیشرانه تویوتا راو ۴ پرایم استفاده کند، اما هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود لکسوس NX برای سال ۲۰۲۲ عرضه شود، ممکن است رونمایی جهانی آن در ماه‌های آینده برگزار شود. شاید هم چون ظاهر خودرو لو رفته است، لکسوس آن را زودتر به صورت جهانی رونمایی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد