موضوعات داغ

ویژگی‌های فضاي داخلي تارا و مقایسه آن با نمونه مبنا و نسخه چینی پژو 301

عکس مطلب اول

در قسمت قبل به بررسي نماي خارجي ايران‌خودرو تارا و تفاوت آن با نمونه مبناي پژو 301 که در سال 2012 معرفی‌شده بود و نمونه مخصوص بازار چين که در سال 2014 معرفی‌شده بود پرداختيم. همان‌گونه که در قسمت قبل گفته شد در اين قسمت به بررسی فضای داخلی تارا خواهیم پرداخت. البته به دليل ارائه نشدن تصاوير باکیفیت بالا از نماي داخلي ايران‌خودرو تارا، در اين مقاله از تصاويري استفاده‌شده که از ويدئوهاي تبليغاتي ايران‌خودرو تارا برگرفته‌شده‌اند.

اجازه بدهيد اين قسمت را با تغييرات مثبت و خوبي که ايران‌خودرو تارا نسبت به نمونه مبنا و چيني پژو 301 دارد شروع کنيم.

بارزترين تغيير همان تعويض مجموعه فرمان و پشت‌آمپر ايران‌خودرو تارا نسبت به نمونه مبنا و نمونه چيني پژو 301 است. در هر دو نمونه مبنا و نمونه اوليه مخصوص بازار چين پژو 301 دکمه‌هاي هدايت سامانه چندرسانه‌اي و دکمه‌هاي هدايت سامانه کروز کنترل بر روي فرمان قرار ندارند و بر روی آنها دو دسته اهرمي همچون پژو 206 در دو طرف فرمان نصب مي‌شوند، در مدل‌هاي سال 2017 به بعد پژو 301 مخصوص بازار چين تنها دکمه‌هاي هدايت سامانه چندرسانه‌اي بر روي فرمان منتقل‌شده‌اند. در ايران‌خودرو تارا دکمه‌هاي هدايت سامانه چندرسانه‌اي و دکمه‌هاي هدايت سامانه کروز کنترل هر دو بر روي فرمان قرار دارند و اميدواريم ايران‌خودرو اضافه کردن نور پس‌زمینه‌ به اين دکمه‌ها را فراموش نکرده باشد.

تارا

شایان‌ذکر است گروه پژو-سيتروئن يا همان PSA کماکان با قرارگيري دکمه‌هاي هدايت سامانه کروز کنترل بر روي فرمان مخالف است و براي اين منظور از دسته اهرمي استفاده مي‌کند. حتي بر روي لوکس‌ترين و مجهزترين مدل‌هاي 2020 خودروهاي گروه پژو-سيتروئن يا همان PSA يعني DS9 و DS7 Crossback تقريباً از همان دسته اهرمي استفاده‌شده که قبلاً بر روی پژو 206 و 308 نصب مي‌شد. البته بايد قبول کرد که اولاً تعداد دکمه‌هاي هدايت سامانه کروز کنترل در دسته اهرمي بيشتر از تعداد دکمه‌هاي هدايت سامانه کروز کنترل روي فرمان تارا است و ثانياً در حالتي که از دسته اهرمي استفاده مي‌شود، قطعه حساسي بنام فنر پيچشي فرمان داراي پيچيدگي فني کمتري است و درنتيجه ميزان خرابي آن‌هم کمتر است ولي ايراد اصلي اين روش همان ديده نشدن اين دکمه‌ها است.

تارا

پشت‌آمپر ايران‌خودرو تارا با پشت‌آمپر نمونه مبنا و چيني پژو 301 متفاوت است و اينجا هم شاهد تغييرات خوبي هستيم. اکثر منتقدان فقدان نمايشگر دماي آب خنک‌کننده موتور را به‌عنوان ايراد پژو 301 مطرح کرده‌اند، در هر دو نمونه مبنا و چيني پژو 301 نمايشگري براي نشان دادن دماي آب خنک‌کننده موتور در نظر گرفته نشده است. در صورت افزايش دماي آب خنک‌کننده موتور به ميزاني بیش‌ازحد مجاز آن، يک چراغ هشدار در پشت‌آمپر روشن مي‌شود و در دفترچه راهنماي خودرو هم درج‌شده که در اين شرايط بايد خودرو را بلافاصله متوقف کرده و موتور خودرو را خاموش کرد. در پشت‌آمپر تارا يک نمايشگر ديجيتال تک‌رنگ نصب‌شده که در اين نمايشگر ديجيتال تک‌رنگ دماي آب خنک‌کننده به‌صورت ديجيتال و همچون نسل اول رنو لوگان نمايش داده مي‌شود. به‌احتمال بسيار زياد اطلاعات کامپيوتر سفري نيز همچون نسل اول رنو لوگان در اين نمايشگر ديجيتال تک‌رنگ ارائه خواهند شد زيرا در تارا همچون مجهزترين نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 در کنسول مياني فقط نمايشگر سامانه چندرسانه‌ای نصب‌شده و ديگر جايي براي نصب نمايشگر ديجيتال تک‌رنگ کامپيوتر سفري نيست. البته تاکنون مشخص‌شده که ساعت و نشانه‌هاي مرتبط با سامانه کروز کنترل هم در اين نمايشگر ديجيتال ارائه مي‌شوند. اعمال اين تغييرات در تارا جاي تشکر و قدرداني دارد ولي اي‌کاش ايران‌خودرو در پشت‌آمپر تارا بجاي نمايشگر ديجيتال تک‌رنگ از نمايشگرهاي LCD و چندرنگ استفاده مي‌کرد زيرا هم‌اکنون اين نمايشگرهاي LCD و چندرنگ در خودروهاي ارزان و اقتصادي همچون کيا ريو و هيوندايي اکسنت نيز استفاده مي‌شوند.

تارا

در قسمت بالاي داشبورد هم تارا با نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 کمي متفاوت است و بيشترين تغييرات در خروجي‌هاي هواي سامانه تهويه مطبوع و پوشش اطراف نمايشگر 7 اينچي سامانه چندرسانه‌اي هستند. اطراف اين خروجي‌ها نوار‌ کرومي تعبیه‌شده و قاب دور اين خروجي‌ها با قاب دور نمايشگر چندرسانه‌ای يکي نيست. برخلاف نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 مي‌توان خروجي‌هاي وسطي را به‌صورت مجزا از مدار خارج کرد، کليدهاي جفت‌راهنما و قفل مرکزي هم از گوشه‌هاي نمايشگر سامانه چندرسانه‌ای به سمت راست اين دو خروجي منتقل‌شده‌اند. البته همين تغيير کوچک باعث شده تا مشتاقان نمايشگرهاي بزرگ ديگر نتوانند از سامانه‌هاي چندرسانه‌اي مبتني بر سیستم‌عامل اندروید با نمايشگرهاي 9 و 10 اينچ که به‌وفور در فروشگاه‌هاي مجازي خارج از کشور يافت مي‌شوند استفاده کنند. براي اين منظور لازم است تولیدکنندگان چيني محصولات خودشان را با داشبورد جديد ايران‌خودرو تارا هماهنگ کنند.

تارا

قبلاً گفته شد نمونه مبناي پژو 301 در سال 2012 معرفي شد و نسخه مخصوص بازار چين در سال 2014 معرفي شد و تقريباً اکثر ايرادهاي نمونه مبناي پژو 301 در نمونه مخصوص بازار چين رفع شده بودند، يکي از اين ايرادات که همه منتقدان از مشاهده آن در نمونه مبناي پژو 301 تعجب کرده‌ بودند و در نسخه چيني نيز رفع شد، فقدان قابليت تنظيم ارتفاع کمربند ايمني راننده و سرنشين جلو بود. خوشبختانه اين ايراد نيز در ايران‌خودرو تارا همچون نسخه مخصوص بازار چين رفع شده و کمربند ايمني راننده و سرنشين جلو مثل سمند، لوگان و پژو 206 ازلحاظ ارتفاع قابل تنظيم هستند و بايد گفت که براي سال 2021 اگر اين ايراد رفع نمي‌شد، آنگاه جاي تعجب بسيار داشت.

تارا

با توجه به اينکه پژو 301 يک خودرو اقتصادي بود بنابراين در همه نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 صندلي‌هاي جلو در 6 حالت قابل تنظيم هستند و همه اين تنظيمات هم به‌طور دستي هستند. فعلاً در مشخصات منتشرشده براي ایران‌خودرو تارا درج‌شده که صندلي‌هاي جلو ايران‌خودرو تارا مجهز به گيربکس اتوماتيک همچون نمونه‌هاي مبنا و مخصوص بازار چين پژو 301 در 6 جهت قابل تنظيم هستند که 4 جهت آن به‌صورت برقي تنظيم مي‌شود و تنظيمات صندلي‌هاي جلو ايران‌خودرو تارا مجهز به گيربکس دستي هم تماماً به‌صورت دستي هستند. بايد توجه داشت که اضافه شدن تجهيزاتي از قبيل موتوربرقی مخصوص تنظيمات صندلي باعث افزايش وزن خودرو خواهد شد. اضافه شدن همين امکانات جديد به تارا جاي تشکر و قدرداني دارد و اي‌کاش دو جهت تنظيم گودي کمر هم همچون صندلي‌ راننده نسل اول رنو لوگان به صندلي‌ راننده ايران‌خودرو تارا اضافه مي‌شد.

تارا

صندلی‌های ردیف عقب ساده‌ترین نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 دو پشت‌سری دارند که این دو پشت‌سری اولاً کوتاه هستند و ثانیاً از پشتی صندلی عقب جدا نمی‌شوند. همین دو موضوع باعث شده این پشت‌سری‌ها حین تصادف از عقب برای افراد قدبلند فاقد کارایی لازم باشند. صندلی‌های ردیف عقب مجهز‌ترین نمونه‌هاي مبنا پژو 301 اولاً دارای سه پشت‌سری هستند و ثانیاً این سه پشت‌سری از پشتی صندلی عقب جدا می‌شوند ولی در عوض صندلی‌های ردیف عقب فاقد زیرآرنجی هستند. صندلی‌های ردیف عقب مجهز‌ترین نمونه‌هاي چینی پژو 301 دو پشت‌سری دارند که هر دو این پشت‌سری‌ها هم از پشتی صندلی عقب جدا می‌شوند و صندلی‌های ردیف عقب نمونه‌هاي چینی پژو 301 زیرآرنجی دارند. در تصاویر منتشرشده برای ایران‌خودرو تارا مشاهده می‌شود که حتی نمونه معمولی و مجهز به گیربکس دستی ایران‌خودرو تارا سه پشت‌سری دارند و هر سه آنها نیز از پشتی صندلی عقب جدا می‌شوند ولی احتمالاً این صندلی‌ها فاقد زیرآرنجی خواهند بود. در اینجا باید گفت براي ايران‌خودرو تارا همچون نمونه مبناي پژو 301 ایمنی سرنشین سوم ردیف عقب هنگامی‌که خودرو پنج سرنشین دارد، به‌راحتی دو سرنشین ردیف عقب هنگامی‌که خودرو چهار سرنشین دارد ارجح‌تر بوده. البته خودروهاي بسياري هستند که صندلي‌ ردیف عقب آنها هم سه پشت‌سري دارند، هم زیرآرنجی دارند و هم به نسبت يک‌سوم به دوسوم تا مي‌شوند و مي‌خوابند و ای‌کاش ايران‌خودرو زیرآرنجی را به صندلي‌ ردیف عقب تارا اضافه مي‌کرد.

تارا

در تمامي نمونه‌هاي پژو 301 صندلي‌هاي عقب به نسبت يک‌سوم به دوسوم تا مي‌شوند و مي‌خوابند و به این طریق مي‌توان اشياء بلند را درون صندوق‌عقب و فضاي داخل خودرو جاي داد. گويا صندلي‌هاي ردیف عقب ايران‌خودرو تارا هم به نسبت يک‌سوم به دوسوم تا مي‌شوند و مي‌خوابند و از اين لحاظ تارا اولين خودروي سدان توليد داخل کشور در اين رده ابعادي است که داراي چنين ويژگي است.

تارا

تغييرات يا ويژگي‌هاي مثبت ايران‌خودرو تارا نسبت به نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 به همين‌ چند مورد ختم مي‌شود و متأسفانه بايد گفت آنچه در ادامه ارائه مي‌شود کسري‌هاي ايران‌خودرو تارا نسبت به فيس‌ليفت سال 2017 نسخه چيني پژو 301 يا حتي نسبت به نمونه مبناي سال 2012 پژو 301 است.

بارزترين کسري يا شايد بتوان گفت بارزترين تفاوت منفي ايران‌خودرو تارا نسبت به نسخه چيني پژو 301 عبارت است از منتقل نشدن دکمه‌هاي بالابر شيشه‌ها‌ به روي درب‌ها. همه منتقدان قرار داشتن دکمه‌هاي بالابر شيشه‌‌ها در کنسول مياني و کنار اهرم دسته‌دنده را غير ارگونوميک و ايراد فضاي داخلي نمونه‌ مبنا پژو 301 دانستند و پژو هم دو سال بعد يعني در سال 2014 اين ايراد را در نسخه مخصوص بازار چين رفع کرد. معلوم نيست چرا ايران‌خودرو در تارا حداقل از تجربه 6 سال قبل دانگ‌فنگ و پژو استفاده نکرده و کماکان اين ايراد در تارا ديده مي‌شود.

تارا

انتقال دکمه‌هاي بالابر شيشه‌ها از اطراف اهرم دسته‌دنده به روي درب‌ها باعث شده تا فضاي کنار اهرم دسته‌دنده خالی‌شده و فضاي مناسب‌تري براي نگهداري قوطي نوشابه و ليوان ایجاد شود. البته در نمونه مبنا اگر اهرم دسته‌دنده در وضعيت دنده‌هاي 1، 3 و 5 باشد آنگاه تقريباً قوطي نوشابه و ليوان در جاي خودش حبس مي‌شود و به‌سختی مي‌توان به آن دسترسي داشت. به همين دليل در فيس‌ليفت سال 2017 نسخه چيني پژو 301 اين جاليواني کلاً حذف‌شده و بجای آن محلي براي نگه‌داري موبايل و اشياء کوچک ایجادشده. در رديف عقب هم انتقال دکمه‌هاي بالابر شيشه‌ها از قسمت عقبي کنسول مياني به روي درب‌ها باعث شده تا اولاً اين فضا آزاد شود و ثانياً از پايين آمدن ناخواسته شيشه‌هاي عقب به دلیل برخورد پاي سرنشينان رديف عقب به آن جلوگيري شود.

تارا

کنسول مياني فيس‌ليفت سال 2017 نسخه چيني پژو 301 نسبت به نمونه مبنا پژو 301 متفاوت و شکیل‌تر است و داراي زیرآرنجی يکپارچه با محفظه نگهداري اشياء است و ترمزدستی آن‌هم تقريباً همانند نسل دوم رنو مگان شده است. البته در تصاویری که ايران‌خودرو هنگام معرفي تارا منتشر کرده زیرآرنجی با محفظه نگهداري اشياء نيز مشاهده مي‌شود و اميدواريم اين موضوع در نمونه نهايي هم ارائه شود. وليکن به خاطر اينکه اهرم ترمزدستی زير اين زیرآرنجی قرارگرفته، خواباندن اهرم ترمزدستی همراه با دشواری و پیچش ‌دست انجام می‌شود و ای‌کاش ايران‌خودرو که با دانگ‌فنگ چين نيز سابقه همکاري دارد در تارا از کنسول مياني فيس‌ليفت سال 2017 نسخه چيني پژو 301 استفاده مي‌کرد.

تارا

در بالا به انتقال دکمه‌های بالابر شیشه‌ها از اطراف اهرم دسته‌دنده و خالی شدن اطراف اهرم دسته‌دنده اشاره شد. در فيس‌ليفت سال 2017 نسخه چيني پژو 301 این ناحیه دچار تغییر شده و فندک به قسمت پایین مجموعه دکمه‌های سامانه هدایت تهویه مطبوع منتقل‌شده و علاوه یک درگاه USB برای تغذیه الکتریکی تلفن همراه و تبلت در نظر گرفته‌شده است. متأسفانه این‌گونه که در تصاویر منتشرشده تارا مشاهده می‌شود در قسمت پايين داشبورد تارا هیچ‌گونه درگاه USB برای تغذیه الکتریکی تلفن همراه و تبلت در نظر گرفته نشده و از این لحاظ تارا منطبق با شرایط و انتظارات روز نیست و کماکان در فضای سال 2012 سیر می‌کند.

تارا

مواردي که در ادامه آورده شده در نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 نيز ديده نمي‌شوند ولي اين موارد جزو انتظارات و نيازمندي‌هاي حال حاضر مصرف‌کننده ايراني مي‌باشند. زيرا پژو 301 در سال 2012 معرفی‌شده و از آن زمان تاکنون بيش از 8 سال گذشته است.

مورد اول اصلاح، ارتقاء و بهبود قسمت عقب کنسول مياني است. فضاي رديف عقب تارا همانند پژو 301 از فضاي عقب همه خودروهاي هم‌رده‌اش بيشتر است وليکن در هیچ‌کدام از نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 به نيازمندي‌هاي سرنشينان ردیف عقب پرداخته نشده است. براي سرنشينان ردیف عقب نه خروجي هواي سامانه تهويه مطبوع در نظر گرفته‌شده، نه درگاه USB برای تغذیه الکتریکی تلفن همراه و تبلت و نه حتي خروجي استاندارد 12 ولت براي اتصال شارژر فندکي و از اين نظر سرنشینان ردیف عقب هیچ محلي براي شارژ تلفن همراه و تبلت خود ندارند و بايد از خروجي استاندارد 12 ولت کنار اهرم‌ ترمزدستي مخصوص سرنشینان ردیف جلو استفاده کنند. اميدواريم ایران‌خودرو در قسمت فضاي داخلي اولاً سراغ ارتقاء و بهبود کنسول مياني رفته و ثانیاً اکنون‌که ايران‌خودرو در ویدئو تبلیغاتی خود به بومی‌سازی شبکه برق و الکترونیک تارا اشاره‌کرده، حين طراحي دوباره کنسول مياني اين موارد را به کنسول مياني تارا اضافه نمايد. شایان‌ذکر است بر روي کنسول عقب مدل‌هاي Ciaz و Dzire شرکت سوزوکي که کوچک‌تر از تارا هستند به خواست مشتريان هندي هم خروجي هواي سامانه تهويه مطبوع نصب‌شده و هم خروجي استاندارد 12 ولت براي اتصال شارژر فندکي.

تارا

به‌احتمال‌زیاد فرمان ايران‌خودرو تارا همچون نمونه مبنا و نمونه مخصوص بازار چين پژو 301 تنها در دو جهت بالا و پايين قابل تنظيم است و فرمان در دو جهت داخل و خارج قابل تنظيم نيست. انتظار داريم ايران‌خودرو و ساير خودروسازان داخلي براي بهتر شدن ارگونومي خودروهايشان به اين موضوع هم بپردازند. شایان‌ذکر است شرکت اوتوواز روسيه در خودرو Lada XRAY Cross که بر اساس نسل اول رنو ساندرو ساخته‌شده اين ايراد را رفع نموده و بنابراين رفع اين ايراد در خودروهاي داخلي ازجمله ايران‌خودرو تارا نيز ممکن و انجام‌پذیر است و حتي مي‌توان از مکانيسم بکار گرفته‌شده در H30 Cross استفاده کرد.

تارا

در هیچ‌کدام از نمونه‌هاي مبنا و چيني پژو 301 براي سرنشينان ردیف جلو دستگيره‌هاي کنار سقف نصب نشده و براي سرنشينان ردیف عقب نيز دستگيره‌هايي که نصب‌شده از نوع جمع‌شو نيستند. البته حتي براي سال 2012 هم فقدان دستگيره براي سرنشين جلو عادي نبود و در خودروهاي حال حاضر تقريباً هم دستگيره‌هاي کنار سقف از نوع جمع‌شو هستند و حتي ايران‌خودرو در دنا پلاس اتوماتيک دستگيره‌هاي معمولي دنا را با دستگيره‌هاي جمع‌شو تعويض کرده است. جا دارد ايران‌خودرو که اين ارتقاء و بهبود را در مورد دنا پلاس اجرا کرده در مورد تارا نيز اولاً دستگيره سمت سرنشين جلو را اضافه کند و ثانياً دستگيره‌هاي معمولي را با نوع جمع‌شو تعويض نمايد.

تارا

معمولاً طيف رنگي چراغ‌هاي پشت‌آمپر و دکمه‌هاي کنسول مياني و تم يا همان شماي پس‌زمينه نمايشگرهاي چندرسانه‌اي هر خودرويي از يک طيف رنگ انتخاب مي‌شوند. براي مثال اين نورها در محصولات پژو قرمز مايل به نارنجي هستند و براي جک J5 آبي هستند، ولي اين‌گونه که در تصاوير و ويدئوهاي منتشرشده مشخص‌شده، طيف نوري چراغ‌هاي پشت‌آمپر تارا سفيد است و طيف نوري چراغ‌هاي دکمه‌هاي کنسول مياني تغيير نکرده‌اند و کماکان همانند پژو 301 قرمز هستند. انتظار داريم در نسخه‌هاي نهايي تارا اين ايراد هم رفع شود زيرا عنوان‌شده که تمامي اين قسمت‌ها در داخل توليد مي‌شوند و بنابراين تنها با تعويض چند عدد چراغ SMD و اصلاح برنامه نرم‌افزاري نمايشگر چندرسانه‌اي مي‌توان اين ايراد را رفع کرد.

تارا

صندلي‌هاي ردیف جلو نمونه مبنا پژو 301 گرم‌کن دارند و همچنين شيشه جلو در ناحيه زير برف‌پاک‌کن‌ها يا همان قسمت تحتاني شیشه جلو نيز گرم‌کن دارد و حتي در دفترچه راهنماي پژو 301 وارداتي نيز به اين دو مورد اشاره‌شده است. اميدواريم اين امکانات نيز در ايران‌خودرو تارا حذف نشده باشند.

تارا

موارد ديگري همچون فقدان چراغ روشنايي براي آیینه‌های آفتاب‌گیر و فقدان چراغ روشنايي براي محفظه نگهداری اشياء داشبورد هم هستند که فقط به آنها اشاره مي‌کنيم.

پژو 301 بر اساس هاچبک پژو 208 و براي تصاحب سهمي از خودروهاي ارزان و اقتصادي ساخته شد و گويا براي خود پژو هم عدم موفقيت پژو 301 مشخص بود و بر همین اساس پژو آن‌چنان‌که بايد به موضوع طراحي 301 نپرداخت. البته پژو 301 در مقايسه با نسل اول لوگان پيشرفت قابل‌توجهی داشت ولي بايد قبول کرد که پژو 301 در سال 2012 و نسل اول لوگان در سال 2004 عرضه ‌شدند و ايران‌خودرو تارا در سال 2021. بااين‌حال مشاهده مورد آخر در فضاي داخلي پژو 301 و همچنين ايران‌خودرو تارا قدري تأمل‌برانگیز است.

و اما مورد آخر، معمولاً طراحان فضاي داخلي لبه بالايي رودري‌هاي درب‌هاي جلو و گوشه‌هاي داشبورد را در يک سطح طراحي مي‌کنند. اين موضوع را مي‌توان در همه خودروهاي داخل ازجمله پژو 405 و 206 و دنا و حتي در نسل اول لوگان نيز مشاهده کرد. ولي در پژو 301 و همچنين تارا اين‌گونه نيست و لبه بالايي رودري‌هاي درب‌هاي جلو خيلي پايين‌تر از گوشه‌هاي داشبورد است و انگار که درب يک خودرو را به داشبورد خودرويي ديگر متصل کرده‌اند. مشابه همین وضعیت را فقط می‌توان در داشبورد جدید پراید مشاهده کرد.

تارا

طراحان براي رفع اين ايراد راه‌حل‌هاي خاصي دارند، يکي از اين راه‌حل‌ها که اتفاقاً قديمي ولي رايج است را مي‌توان در نسل اول و دوم رنو لوگان مشاهده کرد و راه‌حلي که جديدتر هست را مي‌توان در نسل قبلي رنو کپچر و نسل قبلي تويوتا کرولا مشاهده کرد. در تصاویری که ايران‌خودرو هنگام معرفي تارا منتشر کرده به موضوع طراحي دوباره رودري‌هاي تارا اشاره‌شده که انتظار داشتيم اين ايراد نيز حين طراحي دوباره رودري‌ها رفع مي‌شد.

تارا

صدالبته رفع نشدن اين ايرادها در عملکرد کلي و همچنين فروش داخلي ايران‌خودرو تارا تأثيري ندارد ولي اگر ايران‌خودرو در چشم‌انداز خود نيم‌نگاهي به صادرات ايران‌خودرو تارا به بازار کشورهاي همسايه همچون روسيه دارد، بايد اين ايرادها را رفع کند تا تارا واقعاً به‌عنوان ستاره‌اي پرفروغ در ميان خودروهای ارزان و اقتصادي بدرخشد و ديده و خريداري شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/18
همش شد ایراد با اینهمه قیمت بالا اونم هم رده دنا پلاس توربو که همه آپشن ها رو داره ایران خودرو انگار تو روز روشن ملتو سرکیسه کرده چه خبره اخه یه ساندروف نزاشتن رینگ قالپاق اخه .. فقط پز موتور و گیربکس و بدنه رو میده
1400/12/3
سلام. کلید شیشه بالابر روی در نباشه بهتره. موقع شستشو داخل کلید آب میره رسوب میگیره.