موضوعات داغ

لکسوس LF-Z معرفی شد؛ به رخ کشیدن سبک جدید طراحی و فناوری آینده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این کانسپت لکسوس LF-Z برقی است که شرکت سازنده می‌گوید نمونه‌ای از سبک طراحی و فناوری‌های پیشرفتهای است که تا سال ۲۰۲۵ وارد خط تولید این خودروساز خواهد شد.

این کانسپت روی یک پلتفرم اختصاصی باتری-برقی ساخته شده و از فناوری کنترل رانندگی چهار چرخ محرک DIRECT4 این شرکت استفاده می‌کند که قدرت موتور برقی را خیلی سریع به چرخ‌ها منتقل می‌کند. لکسوس گفته این فناوری انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها را کنترل می‌کند و در پیکربندی‌های مختلف دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک در دسترس است.

لکسوس جزئیات زیادی درباره قطعات سخت‌افزاری این خودرو ارائه نکرده است، به جز اینکه اتصال فرمان به چرخ ها به صورت الکترونیکی (با سیم) صورت گرفته است.

پیش‌نمایشی از آینده

کانسپت لکسوس LF-Z برقی پیش‌نمایشی از تکامل زبان طراحی این خودروساز است. با نیمرخی شبیه کوپه-کراس‌اوورها، نمای جلویی این کانسپت همچنان دارای جلوپنجره دوک نخ‌ریسی این برند است، اما چون این یک خودروی تمام برقی است و موتور احتراق داخلی ندارد، منافذ جلوپنجره بسته شده است.

اورهنگ‌های کوتاه در جلو و عقب خودرو و همچنین چرخ‌های خیلی بزرگ جلب توجه می‌کنند. نمای پشتی LF-Z برقی شامل یک نوار LED پیچیده و یک چراغ ترمز سوم است که به صورت عمودی در سپر قرار گرفته است.

لکسوس LF-Z

لکسوس می‌گوید کابین این خودرو را براساس مفهوم تازونا ساخته که معادل ژاپنی کلمه تازیانه است. بنابراین در طراحی کابین از رابطه بین اسب و سوارکارش الهام گرفته شده و به همین دلیل دارای فرمانی به سبک یوغ، سوئیچ‌های مختلف روی فرمان و یک نمایشگر هدآپ پیچیده است.

عرضه ۲۵ لکسوس جدید تا سال ۲۰۲۵، از جمله ۱۰ مدل برقی

علاوه بر رونمایی از LF-Z، لکسوس طرحی را برای معرفی ۲۰ مدل جدید یا بهبودیافته تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرده است. بیش از ۱۰ تا از آن‌ها بسته به نیازهای کشورها و مناطق مختلف در سراسر جهان، مدل‌های برقی شامل باتری-برقی، پلاگین هیبریدی یا هیبریدی خواهند بود.

لکسوس LF Z

لکسوس قصد گسترش خط تولید خودروها و شاسی بلندهای خود را دارد و همچنین عرضه مدل‌های اسپرت را ادامه خواهد داد تا رضایت تمام مشتریان را جلب کند. این شرکت همچنین مدل جدیدی را عرضه خواهد کرد که مفهوم داشتن یک شوفر را از نو تعریف می‌کند.

هدف این خودروساز ژاپنی ارائه نسخه‌های برقی از تمام خط تولیدش تا سال ۲۰۲۵ است و امیدوار است تا آن زمان فروش مدل‌های برقی‌اش بیشتر از مدل‌های بنزینی‌اش شوند. لکسوس همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ آلودگی کربنی خودش در تمام چرخه خط تولید از جمله ساخت مواد، قطعات و خودروها، لجستیک خودرو، دفع نهایی و بازیافت خودروهای قدیمی را به صفر برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد