موضوعات داغ

قیمت تارا با گیربکس دستی مشخص شد + جدول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

در پیش فروش سال گذشته ایران خودرو، برای فروش خودروی جدید تارا با گیربکس دستی پیش پرداخت 143 میلیون و 500 هزار تومانی پیش بینی شده و برای نسخه اتوماتیک هم لازم بود که مشتریان پیش پرداخت 192 میلیون و 500 هزار تومانی را برای ثبت نام این خودرو پرداخت کنند.

اما شرکت ایران خودرو در دوره یک ماهه منتهی به 30 اسفندماه 1399، چیزی حدود 69 دستگاه خودرو تارا تولید کرده است که براساس اطلاعات درج شده در "سامانه کدال"، متعلق به سازمان بورس بوده و قیمت پایه کارخانه آن معادل 2 میلیارد و 559 میلیون و 166 هزار و 667 ریال ثبت کرده است که با احتساب مالیات ، شماره گذاری ، بیمه و ... قیمت نهایی آن به چیزی حدود 290 میلیون تومان خواهد رسید.

پس حدس و گمان ها در رابطه با قیمت نهایی تارا تاحدودی درست از آب درآمده است. باتوجه به مبلغ تعیین شده برای پیش پرداخت، خیلی از متقاضیان قیمت نهایی اتومبیل را دوبرابر مبلغ پیش پرداخت تخمین زدند و این یعنی خودروی تارا با پیش پرداخت 143 میلیون و 500 هزار تومانی، پیش بینی شده بود که در نهایت با قیمت 287 میلیون تومانی به مشتریان تحویل داده شود که اکنون به قیمت 290 میلیون تومانی رسیده ایم.

البته باتوجه به اینکه موج جدید افزایش قیمت ها در بهار 1400 در راه است، این احتمال وجود دارد که گروه صنعتی ایران خودرو اقدام به افزایش قیمت خودروی تارا پس از صدور مجوز افزایش قیمت از سوی شورای رقابت کند و ممکن است که قیمت این خودرو در نسخه گیربکس دستی از 300 میلیون تومان هم فراتر رود.

قیمت تارا

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد