موضوعات داغ

قیمت دیگنیتی در بازار آزاد؛ سود کلان دلال‌ها از کراس‌اوور جدید بهمن موتور

عکس مطلب اول

امروز صبح راس ساعت 10، فروش عمومی خودروی دیگنیتی توسط بهمن موتور آغاز شد. این کراس‌اوور کوپه داخلی سال گذشته توسط این خودروساز خصوصی معرفی شده بود و حال پیش فروش آن آغاز شده است. با توجه به بازخورد مخاطبین در مورد این خودرو به نظر می‌رسد که استقبال از آن بسیار خوب بوده است اما باید تا اعلام گزارش بهمن موتور برای چگونگی استقبال مشتریان صبر کنیم.

اما در آن سوی میدان، به بازار آزاد رفتیم تا ببینیم که شرایط فروش این خودرو در بازار آزاد چگونه است. با چند فروشنده که خودروهای خود را در سایت‌های فروش آنلاین خودرو آگهی کرده بودند، تماس گرفتیم و با قیمت‌های عجیبی مواجه شدیم.

قیمت دیگنیتی در بازار آزاد

قیمت دیگنیتی توسط بهمن موتور 750 میلیون تومان اعلام شده و امروز صبح با همین قیمت به فروش رسیده و به سرعت آگهی‌های فروش این خودرو در فضای مجازی ثبت شده است. اما قیمت‌هایی که در بازار آزاد درخواست شده بسیار بالاتر از قیمت مصوب بوده‌اند. قیمت‌های اعلام شده توسط فروشنده‌ها بین 870 میلیون تومان الی 980 میلیون تومان بود که قطعاً بسیار هیجانی و بیش از عرف بازار است و بی‌شک با عرضه مداوم دیگنیتی توسط بهمن موتور به صورت تحویل فوری، شاهد کاهش این قیمت خواهیم بود.

چرا این اختلاف قیمت وجود دارد؟

معمولاً خودروهایی که تقاضای عمومی برای آن زیاد است و پیش فروش آن دارای داوطلبان زیادی است، در سری اول تحویل شاهد قیمت‌های نجومی در بازار آزاد هستیم که هیجانی و بسیار بالاتر از قیمت اعلام شده توسط خودروساز است، اما در ادامه این روند بستگی به نوع عرضه خودرو توسط خودروساز دارد و اگر به صورت مداوم و با قیمت مصوب خود، و البته تحویل فوری عرضه کند، قطعاً شاهد کاهش این قیمت خواهیم بود اما اگر به صورت قطره چکانی و با تعداد کم این خودرو عرضه شود، قطعاً شاهد این اختلاف قیمت زیاد بین کارخانه و بازار خواهیم بود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/24
متاسفم برای بهمن موتور که بعد از این همه کشاکش و تبلیغ و عرضه در بهمن ماه ۹۹ و بعدش اواخر فروردین ۱۴۰۰ ، امروز ثبت نام صورت گرفت که معلوم نبود چه تعداد و به چه کسانی تعلق گرفت که ظرف ۳-۲ دقیقه پیام محدودیت ظرفیت بر روی مانیتورها نمایان شد ، بهر حال هر چه بود نیاز به بررسی دارد که چه کسانی در اولین مرحله و در فاصله زمانی بسیار کوتاه از قرعه کشی امروز منتفع گردیدند ، برای کلانشهری چون شیراز با ۳ دستگاه سر وته قرعه کشی رو بهم آوردند ...
1400/3/23
سلام.اقا تمام این خریدها نمایندگی ها انجام دادند. وخودشون هم با هختلاف بالا میفروشند.حناشون دیگه رنگ نداره برای ملت.
1400/6/1
به نظر شپا اگه تفاوت قیمت در بازار و نمایندگی داشته باشه میدنش به من و شما نه عزیز همین خود نمایندگیها خودشون اقوام خودشونو میارن بنام اونا ثبت نام میکنن بعد خودشون تو بازار ازاد میفروشن ایرانی جماعت اگه ببینه تو چیزی سود داره به من و شما نمیده صدتا کلک بلدن که یه دونشو به کسی ندن ققط سر مردمو دولتو کلاه میزارن وارد میکنن به نام مردم خودشون میفروشن سودشو میبرن