موضوعات داغ

خبرهای کوتاه از دنیای فرمول یک

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

با سلام خدمت دوستان و طرفداران ورزش فرمول یک، ما بعد از یک تعطیلی که کمی از تعطیلات تیمهای حاضر در فرمول یک طولانی‌تر بود برگشتیم و تا انتهای فصل با تمام توان در خدمت شما خواهیم بود.

اما در هفته‌های گذشته دو گرندپری در سخیر بحرین و ایمیلیا رومانا ایتالیا برگزار شد که در گرندپری اول علی رغم برتری مشهود ردبول و مکس ورشتپن، این لوئیس همیلتون بریتانیایی بود که با مرسدس توانست سکوی اول را از آن خود کند و هم تیمی او والتری بوتاس فنلاندی مقام سوم را بعد از مکس ورشتپن هلندی از ردبول بدست آورد و مرسدس به لطف دو راننده خود در صدر جدول سازندگان جای گرفتند و البته تک امتیاز سریعترین دور را هم همیلتون ازآن خود کرد.

اما در ایمیلیا رومانا شرایط متفاوت از آن چیزی که تصور می‌شد رقم خورد. با اینکه لوئیس همیلتون و مرسدس در تمرینات وضعیت خوبی داشتند و حتی در زمان گیری هم همیلتون توانست رده اول استارت را از آن خود نماید اما حضور هر دو خودروی ردبول در رده‌های دوم و سوم خط استارت و همچنین بارش باران و لغزنده بودن سطح پیست، باعث شد تا همیلتون علی‌رغم تمام تلاشش نتواند مقامی بهتر از دومی را کسب کند. البته در بخشی از مسابقه، او بخاطر اشتباهی که داشت تا رده نهم سقوط کرد و هم تیمی او که از رده‌های میانی استارت زده بود در یک درگیری با جورج راسل از ویلیامز به هنگام سبقت ویلیامز از او در پیچ 1 و 2 با او برخورد کرد و پس از آن به دیواره خورد تا ادامه مسابقه را از دست بدهد و نتواند در کسب امتیاز یاری رسان همیلتون باشد. سر لوئیس همیلتون به لطف کسب یک امتیاز سریعترین دور توانست بالاتر از مکس ورشتپن در جدول رده بندی رانندگان تا اینجای فصل جایگاه خود را در رده اول حفظ نماید.

بحثهای حاشیه‌ای پیرامون برخورد بوتاس و راسل در طول این هفته عمده اخبار را به خود اختصاص دادند که در نهایت دفاع توتو وولف از راننده تیم مرسدس به نوعی راسل را مجبور کرد تا بابت عملکردش از بوتاس عذرخواهی نماید اگرچه از کفتارش مشخص بود که او خود را مقصر نمی‌داند. ناظرین نیز برخورد را مسابقه‌ای تشخیص دادند که در نتیجه جریمه‌ای به دو راننده تعلق نگرفت.

اما فرناندو آلونسو با آلپین این هفته توانست اولین امتیاز خود را پس از بازگشت مجدد به فرمول یک کسب نماید البته این به مدد جریمه 30 ثانیه‌ای بود که به کیمی رایکونن از آلفارومئو بعد از مسابقه اختصاص داده شد. شاید حیرت انگیزترین قسمت مسابقه جایی بود که لوئیس همیلتون برای کسب سکو با دو راننده مک‎‌لارن یعنی دنیل ریکاردو و لندو نوریس نبرد جانانه‌ای داشت و در نهایت موفق شد سکوی دوم را از دست نوریس خارج نماید اما عملکرد خوب نوریس باعث شد که بالاتر از فراری‌ها در رده سوم باقی بماند و اولین سکوی این فصل را برای مک‌لارن که با موتور مرسدس جانی تازه گرفته‌اند را کسب نماید.

سباستین فتل قهرمان چهار دوره فرمول یک جهان همچنان درگیر با بدبیاریهایی است که تمامی ندارند و باز هم مشکلات فنی او را آزار می‌دهند. او در زمان گیری بخاطر مشکلات فنی خودروی آستون مارتین نتوانست به مرحله سوم راه پیدا کند در شرایطی که هم تیمی او لنس استرول کانادایی در بین 10 نفر اول استارت زد.

عملکرد میک شوماخر و نیکیتا مازپین هم تا به حال چندان خوب نبوده است اگرچه در ایمولا عملکرد بهتری نسبت به سخیر داشتند.

در خلال این مسابقات دو قرارداد مهم هم منعقد شد، میامی آمریکا از سال 2022 به تقویم مسابقات اضافه خواهد شد و ژاپن و پیست سوزاکا هم برای 3 سال آینده قرارداد برگزاری مسابقات را تمدید کرد.

در انتها تصاویری از دو گرندپری برگزار شده برای شما نمایش داده می‌شود.

نمایی زیبا از پیست سخیر - بحرین 2021

تلاش مکس ورشتپن برای عبور از لوئیس همیلتون در سخیر 2021

شادی همیلتون و ورشتپن بر روی سکوی بحرین 2021

برخورد سونادا راننده جوان ژاپنی آلفاتائوری در Q1 امیلیا رامونا

عبور مکس ورشتپن در پیچ 1 از لوئیس همیلتون امیلیا رامونا 2021

برخورد جورج راسل و والتری بوتاس در دور 33 گرندپری ایتالیا 2021

خودروی مرسدس والتری بوتاس بعد از تصادف ایتالیا 2021

مشاجره راسل و بوتاس بعد از تصادف امیلیا رامونا 2021

جشن شادی لندو نوریس و تیم مک‌لارن پس از کسب رده سوم گرندپری ایتالیا 2021

شادی برندگان گرندپری ایتالیا بر روی سکو

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد