موضوعات داغ

مشخصات رانا پلاس با گیربکس 6 سرعته و سقف شیشه ای اعلام شد

عکس مطلب اول

در سبد محصولات قابل عرضه ایران خودرو می توان خودروهای متنوعی را پیدا کرد که عموم آنان محدوده قیمتی نزدیک به یکدیگر دارند و همین موضوع باعث شده تا در نبود برندهای خارجی رقیب برای خودروسازان داخلی، محصولات ایران خودرو خودشان رقیبی برای دیگر محصولات این شرکت باشند!.

برگردیم به سال 1391، ایران خودرو محصولی جدید با نام رانا معرفی کرد و از آنجایی که مشتریان ایرانی بویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه در نبود رقبای خراجی چاره ای جز خرید ماشین های ایرانی ندارند، این خودرو هم با استقبال خوبی در بازار مواجه شد و توانست سهم فروش خوبی از بازار ایران داشته باشد.

با این حال شرکت های خودروساز داخلی طی سال ها فعالیت و کسب تجربه کافی، به خوبی یاد گرفته اند که با اضافه کردن چند امکانات ساده و ایجاد تغییراتی در ظاهر خودرو، می توانند محصولات قدیمی و عموما تاریخ گذشته خود را بروزرسانی کرده و به عنوان خودروی مدل روز به بازار عرضه کنند و مشتریان برای خرید آن صف بکشند.

حال به تازگی بعد از معرفی رانا پلاس، ایران خودرو اطلاعات بیشتری از این خودرو ارائه کرده است که مجهز به سقف شیشه ای پانوراما بوده و همچنین از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی در بخش فنی خود استفاده می کند که در ادامه نگاهی به تغییرات و پیشرفت های حاصل شده در این نسخه خواهیم داشت.

رانا پلاس پانوراما

مقایسه ای کوتاه با نسخه اصلی، می تواند دلیل خوبی برای بررسی طراحی ظاهری رانا پلاس باشد و اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند، چراغ های جدید پیشانی خواهد بود که فرم آن نسبت به نسخه اصلی حفظ شده است، اما اکنون قاب داخلی آن تاریک شده تا جذابیت بیشتری به ظاهر خودرو بخشیده باشد. در کنار چراغ های پیشانی، جلوپنجره خودرو هم تغییراتی به خود دیده و از یک زنبوری جدید با طراحی جذاب تر استفاده شده است.

رانا پلاس آینه های برقی جدید مجهز به راهنما دارد و دستگیره های درب اتومبیل و زه کنار نیز همرنگ بدنه شده است. درست همانند قسمت جلویی خودرو، در قسمت عقب هم تنها چراغ های عقب هستند که مهندسان و طراحان ایران خودرو را به زحمت انداخته و بروزرسانی شده اند.

و اما بزرگ ترین تغییر ظاهری این خودرو می تواند سقف شیشه ای آن باشد که اخیرا در لیست توجهات ایران خودرو قرار گرفته و بر روی محصولات جدید این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان تحولی بزرگ در محصولات این شرکت معرفی می شود.

رانا پلاس پانوراما

در بخش فنی، ابعاد و اندازه خودرو تغییری نداشته و طبق اعلام شرکت سازنده، طول کلی این خودرو معادل 4292 میلی متر، عرض آن معادل 1684 میلی متر، ارتفاع آن معادل 1453 میلی متر و فاصله بین دو محور آن هم معادل 2445 میلی متر دارد پیش بینی شده است

برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.1 تنی هم از پیشرانه چهار سیلندر بنزینی با حجم دقیق 1587 سی سی استفاده شده است که در محدوده 5800 دور بر دقیقه، توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و در محدوده 4000 دور بر دقیقه هم می تواند خروجی گشتاور 144 نیوتن متری تولید کند، اما در خطوط انتقال قدرت شاهد جعبه دنده جدید 6 سرعته دستی MT6 هستیم که سازگاری کامل با موتور TU5P داشته و افزایش تعداد دنده های آن بدون شک می تواند عملکرد بهتری نیز به همراه داشته باشد.

از مهم ترین امکانات این خودرو در کنار موارد ذکر شده نیز می توان به سیستم های ترمز ABS و EBD، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، آینه های جانبی برقی مجهز به راهنما، سنسور دنده عقب، صندلی های جدید طرح 207 با روکش جدید، کروز کنترل، دسته راهنما و دسته برف پاک کن طرح 206 و صفحه کیلومتر دیجیتالی اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد