موضوعات داغ

خودروی سه چرخ تک سیلندر! بازگشت KR از جنگ جهانی دوم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای فوق کوچک یا میکرواتومبیل‌ها از دل بحران سوختی دهه 1970 میلادی بیرون آمدند و به زودی از یاد‌ها فراموش شدند. این روزها همگام با الکتریکی سازی خودروهای کلاسیک، نسخه‌های برقی از میکرواتومبیل‌ها نیز به بازار آمده تا افرادی که به دنبال تجربه حس سواری این خودروهای کوچک هستند، قادر به تجربه آن باشند.

یکی از جدیدترین میکرواتومبیل‌هایی که با پیشرانه برقی به بازار عرضه شده، مستراشمیت Kabinenroller است که به اختصار KR نامیده می‌شد. مستراشمیت عمده شهرت خود را به واسطه ساخت هواپیماهای جنگنده در دوران جنگ جهانی دوم کسب کرده بود اما پس از پایان جنگ و به دلیل همکاری با نازی‌ها، دیگر اجازه ساخت هواپیما را نداشت. به همین دلیل تصمیم گرفت تا بخت خود را در دنیای خودروسازی امتحان کند.

مستراشمیت KR یک میکرواتومبیل حبابی است که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم به تولید رسید و به شدت در بازار محبوب واقع شد. بسیاری از مردم در دهه 1960 عقیده داشتند خودروهای حبابی آینده صنعت حمل و نقل را شکل می‌دهند، چرا که مناسب استفاده در شهرهای بزرگ بودند و هزینه نگهداری آن‌ها نیز اندک بود. با این حال مدتی بعد خودروهای حبابی به دلیل مسائل ایمنی کنار گذاشته شدند.

مستراشمیت KR

حال علاقمندان به مستراشمیت KR و سایر خودروهای حبابی قرن بیستم، می‌توانند نسخه مدرن این خودرو را با دو پیشرانه درون سوز یا الکتریکی سفارش دهند. نسخه‌های درون سوز به موتور یک سیلندر 125 سی سی 7.3 اسب بخاری به همراه گیربکس CVT مجهز هستند، در حالی که نسخه‌های تمام الکتریکی دارای یک موتور 5000 وات (6.7 اسب بخار) خواهد بود که بردی در حدود 160 کیلومتر را برای شما فراهم خواهد ساخت و شارژ کامل آن نیز 4 تا 6 ساعت به طول خواهد انجامید. نسخه بنزینی این خودرو با نام KR-202 Sport و به قیمت 10950 یورو به فروش می‌رسد و برای خرید نسخه برقی E5000 نیز بایستی مبلغی در حدود 12950 یورو را هزینه کنید. مبلغ حمل و نقل و تحویل نیز به این ارقام افزوده خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد