موضوعات داغ

برمبو و معرفی اولین کالیپرهای ترمز مجهز به چراغ LED + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

تصور کنید از داخل ماشین و با استفاده از تلفن همراه بتوان کالیپرهای ترمز ماشین یا جتی موتورسیکلت را به رنگ دلخواه درآورد!. شاید زمانی انجام چنین کاری تنها در تصورات قابل اجرا بود، اما به نظر می رسد که این تصور کم کم رنگ واقعیت به خود گرفته و احتمالا در آینده ای نه چندان دور شاهد کالیپرهای ترمزی باشیم که خودشان رقص نور دارند و یا امکان تغییر رنگ آنان مطابق با سلیقه رانندگان وجود دارد.

برمبو به عنوان رهبر جهانی در فناوری های سیستم ترمز، به تازگی یک طرح مفهومی از سیستم ترمز با نام G Sessanta معرفی کرده است که ایده های جالب و آینده نگری در زمینه فناوری سیستم های ترمز به نمایش گذاشته است. این سیستم ترمز مجهز به چراغ های LED شده است که با استفاده از اپلیکیشن مخصوصی که در گوشی های هوشمند نصب می شود، قابل برنامه ریزی بوده و امکان تغییر رنگ مطابق با سلیقه راننده را دارد.

برمبو G Sessanta

در فیلمی که از این طرح کانسپت منتشر شده، می توان به خوبی با عملکرد این سیستم ترمز خلاقانه و جذاب آشنا شد که با یک اپلیکیشن ساده موبایلی، امکان تغییر رنگ سیستم ترمز موتورسیکلت را دارد و قطعا در صورت اجرایی شدن این طرح کانسپت، می شوان شاهد توسعه آن برای خودرو هم بود.

برمبو می گوید که کالیپرهای روشن ترمز می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. اول از همه اینکه آن ها باعث زیبایی ظاهری می شود و راننده می تواند هنگام رانندگی در شب از آنان استفاده کرده و نظر همه را به خود جلب کند.

اما کاربرد دیگر کالیپرهای ترمز نورانی می تواند مربوط به ایمنی وسایل نقلیه باشد که در شب می تواند به دیده شدن بهتر وسیله نقلیه کمک کند. علاوه بر این چشمک زدن چراغ قرمز می تواند علامتی برای تعویض لنت ترمز باشد که دیگر به پایان عمر خود نزدیک شده اند.

جالب است بدانید که طراحی کلی این کالیپر ترمز، از اولین کالیپر ترمز تولید شده توسط برمبو در سال 1972 میلادی الگوبرداری شده است و می تواند تحولی مهم برای این تولید کننده پیشرو در فناوری های سیستم ترمز باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد