موضوعات داغ

صدمین رده نخست خط شروع فرمول یک برای لوئیس همیلتون

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

سر لونیس همیلتون همچنان به ثبت رکوردهای خود ادامه می‌دهد و اینبار نیز صدمین پول پوزیشن خود را کسب کرد. او با ثبت زمان 1:16.741 سریعتر از مکس ورشتپن در رده دوم و والتری بوتاس در رده سوم خط استارت توانست سریعترین مرد پیست بارسلونا در 2021 باشد.

مرسدس همچنان رقیب سرسختی برای ردبول نشان می‌دهد. علی رغم تمام تلاشی که مکس ورشتپن امروز داشت، اما نتوانست از پس پسر سریع بر بیاید. سر لوئیس همیلتون سریعترین مرد امروز در دور تعیین خط پیست بارسلونا 2021 بود. او این بار هم ردبول را مغلوب کرد هم برای یک صدمین بار توانست عنوان رده اول خط شروع یا همان پول پوزیشن را از آن خود نماید. نزدیکترین رقبای او در کسب این عنوان دیگر در پیست حضور ندارند، آیرتون سنا توانست 65 بار و مایکل شوماخر نیز 68 بار توانست این رده را در دوران ورزشی خود کسب نماید.

جایزه یکصدمین رده نخست شروع مسابقه - لوئیس همیلتون
اما در دور تعیین خط اسپانیا، گرندپری بارسلونا 2021 چه گذشت؟

در دور اول تعیین خط لندو نوریس که در تلاش اول با مانعی به نام نیکیتا مازپین متوقف شد، تنها یک بار زمان ثبت کرد اما سریعتر از همه با 1:17.821 ثانیه به مرحله دوم راه یافت. بعد از او والتری بوتاس و لکلرک رده دوم و سوم را داشتند. همیلتون در این دور با لاستیکهای مدیوم دور زد و تنها توانست رده نهم را کسب نماید.

رایکونن همچنان روز خوبی نداشت و نتوانست به دنیال هم تیمی‌اش جیوویناتزی به مرحله دوم راه یابد و در رده هفدهم ایستاد و سونادای ژاپنی بالاتر از او در رده 16 فردا مسابقه را استارت خواهد زد.

میک شوماخر رده 18، نیکلاس لطیفی رده 19 و نیکیتا مازپین رده 20 را در خط استارت خواهد داشت. در ضمن حرکت مازپین در دور زمان گیری لندو نوریس توسط ناظران تحت بررسی است و احتمال اینکه او چریمه‌ای بابت این حرکت دریافت کند وجود خواهد داشت. به نظر شما از بیستم عقب‌تر هم می‌تواند مسابقه را شروع کند؟

مرحله دوم رقابت تعیین خط برای آستون مارتین خوشایند نبود و هر دو راننده آنها از صعود به مرحله پایانی باز ماندند. لنس استرول از رده یازدهم استارت خواهد زد و سباستین فتل، قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان رده سیزدهم خط استارت را خواهد داشت.

تبریک مکس ورشتپن به لوئیس همیلتون
اما بین دو راننده آستون مارتین این خودروی آلفاتائوری پیر گسلی فرانسوی است که رده دوازدهم را در اختیار گرفته است.

بعد از فتل، آنتونیو جیوویناتزی با آلفارومئو و جورج راسل با ویلیامز خواهند ایستاد تا رده‌های 14 و 15 هم پر شده باشند.

این بار مکس ورشتپن سریعتر از همه دور زد و بعنوان ماشین اول به مرحله سوم رفت، بوتاس و همیلتون هم به دنبال او به این مرحله راه پیدا کردند. در این مسابقه لاستیک انتخابی برای استارت از نوع C3 یعنی نرمترین لاستیک ممکن در بین سه کامپاند پیشنهادی پیرلی خواهد بود. زمان مکس در این دور 1:16.922 ثبت شد.

به مرحله سوم رسیدیم. 10 راننده برتر به ترتیب حضور در این مرحله عبارتند از:

مکس ورشتپن، والتری بوتاس، لوئیس همیلتون، کارلوس ساینز، سرجیو پرز، لندو نوریس، چارلز لکلرک، و، استبان اوکون و فرناندو آلونسو

همیلتون طوفانی آغاز کرد و سکتورهای بنفش رنگ را ثبت کرد، در سکتور دوم مکس ورشتپن سریعتر بود اما در نهایت زمان راننده بریتانیایی تیم مرسدس برای این کسب خط یک استارت کافی بود، 1:16.741 و مکس ورشتپن تنها 0.016 ثانیه زمان نیاز داشت تا او را مغلوب کند. والتری بوتاس از همیلتون 0.137 ثانیه کندتر بود. در دور دوم این مرحله هر سه نفر در ثبت زمان سریعتر ناکام ماندند اما سایرین تلاش زیادی داشتند. لکلرک در رده 4 ایستاد، پرز که در اولین تلاش اسپین شد، رده هشتم را کسب کرد. ریکاردو از هم تیمی‌اش بالاتر ایستاد و هفتم شد، نوریس نهم شد، آلونسو دهم استارت خواهد زد. هم تیمی او در آلپین سریعتر بود و رده 5 را بدست آورد و پشت او ساینز با فراری ایستاد.

جدول رده بندی رانندگان در خط استارت فردا در ادامه آمده است:

جدول رده رانندگان در دور تعیین خط بارسلونا 2021

جدول رده رانندگان در دور تعیین خط بارسلونا 2021

سر لوئیس همیلتون رکورددار 100 پول پوزیشن در فرمول یک

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد