موضوعات داغ

پیکاپ فوتون تانلند اتومات 2021 به ایران خودرو دیزل رسید؛ وقتی بازی جدی می‌شود!

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

همانطورکه می‌دانید پیکاپ ایران خودرو دیزل که البته همان فوتون تانلند است، مدت‌ها است که در بازار خودرو کشور عرضه می‌شود. در طی چند ماه اخیر، چندین خودروساز خصوصی تصمیم به ورود به این سگمنت را گرفتند و خودروهایی چون کی ام سی T8 از سوی کرمان موتور، آمیکو آسنا از سوی ارس خودرو دیزل و همچنین دایون V5 (به زودی توسط ماموت خودرو) به بازار معرفی شدند. اما گویا ایران خودرو دیزل قرار نیست به این راحتی‌ها سهم بازار خود را به این خودروسازان خصوصی تحویل دهد و کارت برنده‌ای بسیار جدی را به زودی رو خواهد کرد.

کمی پیش عکس‌هایی از پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک نسل جدید (مدل 2021) به دست خودروبانک رسیده که نشان می‌دهد نمونه‌های اولیه این خودرو برای انجام مراحل اخذ مجوزهای لازم برای تولید و شماره‌گذاری وارد این خودروساز جاده مخصوص شده است. پیکاپ فوتون تانلندی که در تصویر می‌بینید، جدیدترین نسخه این خودرو است که قرار است در ایران حتی زودتر از بسیاری از بازارهای جهانی عرضه شود.

مشخصات فنی فوتون تانلند اتوماتیک

طبق عکس‌هایی که هم اکنون در این صفحه از خودروبانک مشاهده می‌کنید، نسخه اتوماتیک این خودرو به بازار آمده که می‌تواند آن را به گزینه بسیار خوبی برای استفاده‌های شهری نیز تبدیل کند. دو نوع پیشرانه روی این خودرو قابل نصب هستند. اولین پیشرانه یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی بنزینی با کد 4G20TI5 است که می‌تواند حداکثر 238 اسب بخار و 350 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. این میزان توان خروجی می‌تواند فوتون تانلند جدید ایران خودرو دیزل را تبدیل به قدرتمندترین پیکاپ بازار کند.

موتور فوتون تانلند جدید

پیشرانه دوم یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی دیزلی با کد 4F20TC است که می‌تواند حداکثر 163 اسب بخار و 400 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند که عدد قابل توجهی برای آفرود است. حال باید دید آیا ایران خودرو دیزل قصد دارد هر دو پیشرانه را برای بازار ایران عرضه کند یا تنها با یکی از این دو پیشرانه به ایران خواهد آمد؟

امکانات و تجهیزات

فاصله از سطح زمین این خودرو به صورت استاندارد 3110 میلیمتر است اما یک نسخه خاص به نام Stretched نیز دارد که فاصله از سطح زمین آن به 3140 میلیمتر افزایش پیدا می‌کند.

امکانات فوتون تانلند 2021

مشخص نیست این خودرو با چه امکاناتی به بازار ایران عرضه خواهد شد اما قابلیت نصب تجهیزاتی همچون رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های مجهز به DRL، دوربین 360 درجه، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و یا سیستم تهویه مطبوع برقی را دارد.

رقبا در بازار

به نظر می‌رسد که اگر ایران خودرو دیزل بتواند به سرعت مجوزهای لازم برای عرضه این خودرو را اخذ کند و در نیمه نخست امسال، این پیکاپ خوش چهره را به بازار عرضه کند، شاهد رقابت بسیار سنگین و جدی بین چندین پیکاپ مدعی همچون کی ام سی T8 و آمیکو آسنا (احتمالاً نسخه اتوماتیک توربوشارژ) و همچنین دایون خواهیم بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/2/21
اگر فولترین و قوی ترین مدل را ارزانتر از رقبا بده میتونه رقابت کنه وگرنه به عاقبت پژو 407 و ... دچار میشه!