موضوعات داغ

بهترین و بدترین تایرهای پرفورمنس دنیا + فیلم با زیرنویس فارسی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تایرها نقش مهمی در نحوه رانندگی با خودروها ایفا می‌کنند و در همین حین که خودروهای پرفورمنس مدرن محدودیت‌های چسبندگی را کنار می‌زنند، تایرهای آن‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهند. تایرهای پرفورمنس بیش از پیش محبوب شده‌اند، چون یک دست از آن‌ها می‌تواند به طور بالقوه هندلینگ، پیچیدن و کنترل کلی خودرو را بهبود ببخشد. چنین تایرهایی معمولاً جذابیت ظاهری زیادی ندارند و دیواره‌های جانبی محکم‌تر و آج‌های درشت‌تری دارند.

در حالی که تایرهای پرفورمنس در ابتدا فقط برای ورزش‌های موتوری استفاده می‌شدند، حالا خودروسازان از آن‌ها در خودروهای تولیدی هم استفاده می‌کنند و شاهد نصب تایرهای پرفورمنس روی خودروهای اسپورت، شاسی بلند و لوکس توسط شرکت سازنده هستیم. به تازگی، کانال یوتیوبی تایر ریویوز یک ویدیو در زمینه بهترین تایرهای پرفورمنس سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است.

جاناتان بنسون در مرکز تست شرکت گودیر در جنوب فرانسه، ۱۴ تایر پرفورمنس ۱۸ اینچی مختلف در دسته‌بندی‌های پرفورمنس خیلی بالا (UHP) و پرفورمنس خیلی خیلی بالا (UUHP) را توسط فولکس‌واگن گلف تست کرده است.

هندلینگ و ترمز در سطح خشک

کُندترین تایرها در این دور ایوان و آلتنزو بودند، که ۹۷ ثانیه طول کشید تا گلف را به خط پایان برسانند و مشکل اصلی آن‌ها کم‌فرمانی بود. در بین تایرهای UHP، کانتیننتال پرمیوم کانتکت ۶ سریع‌ترین بود که پیست را در ۹۴.۸۳ ثانیه طی کرد. رقابت در بخش UUHP سخت‌تر بود و هر سه رقیب در کمتر از ۹۴.۵ ثانیه پیست را طی کردند. با این حال، گودیر ایگل F1 سوپراسپورت با زمان ۹۳.۹۲ ثانیه بهترین عملکرد را داشت.

لاستیک

در بخش ترمز در سطح خشک، تایرهای UHP کاملاً در سطح تایرهای UUHP ظاهر شدند. در تست شتاب ۱۰۰ تا ۱ کیلومتر در ساعت، پیرلی P Zero PZ4 از بخش UHP با فاصله کمی نسبت به میشلین پیلوت اسپورت ۴ در جایگاه دوم قرار گرفت. ضعیف‌ترین تایر UUHP گودیر بود که به سختی توانست جایگاه ششم را کسب کند.

هندلینگ و ترمز در سطح خیس

هندلینگ در سطح خیس یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که یک تایر پرفورمنس باید در آن عملکرد خیلی خوبی از خودش نشان دهد. ایمنی یکی از فاکتورهای قابل توجه در تایرهای پرفورمنس است و یک انتخاب ایده‌آل می‌تواند در جاده‌های خیس عملکردی عالی ارائه دهد.

شاید باور نکنید، اما تنها تایر UUHP بین سه تایر برتر در این بخش بریجستون پوتنزا اسپورت بود. اما باز هم میشلین موفق شد با پیلوت اسپورت ۴ و با زمان ۶۴.۴۶ ثانیه برنده این بخش شود. ایوان و آلتنزو دوباره آخر شدند، که با توجه به اینکه تایرهای ارزان‌تری هستند تعجب‌برانگیز نیست.

برای ترمز در سطح خیس، تایر ریویوز ادعا کرده که ۱۰ بررسی ترمز را روی هر دسته از تایرها انجام داده تا متغیرهایی مانند سرعت باد و فشار ترمز ضد-قفل را در نظر بگیرد و نتیجه نهایی را اعلام کند. سه جایگاه برتر در اختیار تایرهای UHP قرار گرفتند و هانکوک با اختلاف صدرنشین شد.

نتیجه نهایی

تایر ریویوز در یک چهارم پایانی تست خود به بررسی فاکتورهایی مانند تولید صدای تایر و مقاومت در برابر غلتیدن و تصمیم‌گیری در مورد برنده نهایی پرداخت. در نهایت جایگاه اول در اختیار گودیر ایگل F1 آسیمتریک ۵ و میشلین پیلوت اسپورت ۴ قرار گرفت که به عنوان بهترین تایرهای پرفورمنس انتخاب شدند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد