موضوعات داغ

فردا 511 توسط خودروسازی فردا رونمایی شد - خط و نشان برای سدان های پرفروش جاده مخصوص

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سدان‌های اقتصادی چینی طی دهه گذشته در کشورمان عملکردی درخشان را از خود بر جای گذاشته‌اند. خودروهایی همچون جک J5، برلیانس H330‌ و بسترن B30 برخی از سدان‌های اقتصادی چینی هستند که طی سال‌های اخیر فروش موفقی را در بازار ایران تجربه کرده‌اند. با توجه به تجربه موفق دیگر شرکت‌ها، فردا موتورز نیز قصد دارد تا محصولی را در این رده و سگمنت به بازار عرضه کند. این خودرو فردا 511 است که از اول خردادماه 1400 شرایط فروش آن نیز باز شده و به زودی وارد خیابان‌های کشور خواهد شد. به همین دلیل امروز طی مراسمی توسط این خودروسازی خودروی فردا 511 معرفی و برنامه‌های این خودروسازی برای این سدان جمع‌و‌جور اقتصادی اعلام شد.

تاریخچه‌ای از فرداموتورز

فرداموتورز از سال 95 با تولید بعضی از محصولات ایران خودرو کار خود را آغاز کرد و سال 96 با سایک چین وارد مذاکره شد و خودروی ام جی RX5 را روانه بازار کرد. اما متاسفانه تحریم‌ها مهلت نداد و سایک فعالیت خود را در بازار متوقف کرد.

فردا 511

اما این خودروساز خصوصی در سال 98 برند اختصاصی خود به نام فردا را معرفی کرد و سال گذشته بود که فردا SX5 که یک کراس‌اوور جمع‌و‌جور شهری است، به بازار ایران آمد. حال حدود 5 ماه از معرفی این کراس‌اوور نگذشته که فرداموتورز سدان جدید خود به نام فردا 511 را به سبد محصولات خود اضافه کرده است.

با فردا 511 بیشتر آشنا شوید

با وجود بحران‌های سیاسی که بین دولت‌های ژاپن و چین در جریان است، خودروسازان ژاپنی و چینی همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند. امروزه بسیاری از خودروهای ژاپنی در چین به تولید می‌رسند و یا مجوز استفاده از پیشرانه و پلتفرم خودروهای ژاپنی به شرکت‌های چینی فروخته می‌شود. فردا 511 نیز براساس همین رویه شکل گرفته و نسل اول آن سال‌ها پیش براساس همکاری با مزدا خلق شده است.

خودرو فردا 511 در کلاس B پلاس قرار می‌گیرد و در حقیقت یک سدان جمع‌وجور شهری است که در بازار ایران رقیب مستقیم چری آریزو 5 خواهد بود. نسخه‌ای که توسط فرداموتورز عرضه شده، در سال 2020 معرفی شد و از سال 2021 همزمان با بازار ایران، به بسیاری از کشورهای دنیا نیز عرضه شده است. اما قبل از این نسخه، نسل‌های قبلی این خودرو در پاکستان و عربستان سعودی نیز عرضه شده است.

مشخصات فنی

استفاده از موتورهای 1.5 لیتری به رسم جدید خودروسازان چینی تبدیل شده و تمامی محصولات این کشور از سدان‌های کوچک تا شاسی‌بلندهای فول سایز به انواع مختلفی از این پیشرانه مجهز هستند.

موتور فردا 511

فردا 511 خودرویی اقتصادی است و به همین دلیل پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی قدرت بخش آن خواهد بود. البته این خودرو با پیشرانه 1.4 لیتری و گیربکس دنده‌ای نیز به تولید می‌رسد که شانس عرضه این نسخه به بازار ایران بسیار اندک است.

پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی فردا 511، حداکثر 106 اسب‌بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 145 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از این نظر می‌توان موتور فردا 511 را هم‌رده پیشرانه K4M رنو تندر 90 یا پیشرانه TU5‌ پژو 206 قلمداد کرد. گیربکس پنج سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد که وجود آن در یک سدان اقتصادی، نعمت و مزیت محسوب می‌شود.

سدان جدید بازار

فردا 511 به پشتوانه این موتور و گیربکس، مصرف سوخت ترکیبی حدود 6.4 لیتر در صد کیلومتر را ثبت می‌کند و استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد.

سیستم تعلیق فردا 511 در جلو از نوع مرسوم مک‌فرسون در عقب از نوع میله پیچشی است که ترکیبی اقتصادی محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سواری فردا 511 با چنین سیستم تعلیقی، نسبتا راحت و در حد سایر سدان‌های چینی بازار باشد که از سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب برخوردارند.

ابعاد و اندازه، نه چندان بزرگ، نه چندان کوچک

فردا 511 از تمامی جهات یک سدان جمع‌وجور محسوب می‌شود و حتی از برخی محصولات داخلی نیز کوچک‌تر است. ابعاد این خودرو به ترتیب عبارتند از 4390 میلی‌متر طول، 1725 میلی‌متر عرض و 1490 میلی‌متر ارتفاع. وزن خودرو نیز 1115 کیلوگرم عنوان شده و برخلاف بسیاری دیگر از سدان‌های چینی، با خودرویی بیش از حد سنگین روبرو نیستیم. صندوق عقب آلسوین فضایی معادل 390 لیتر را در اختیار مالک قرار می‌دهد، در حالی‌که پنج سرنشین قادر به نشستن روی صندلی‌های این خودرو هستند.

کابین فردا 511

در زمینه امکانات ایمنی، فردا 511 در شرایطی قابل قبول قرار دارد و مطابق انتظارات از یک سدان اقتصادی ظاهر می‌شود. دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی به همراه سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل ایستایی در سربالایی بخشی از تجهیزات این خودرو هستند. سانروف، آینه‌های برقی، تهویه مطبوع دیجیتالی، دوربین دید عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و سیستم سرگرمی به همراه نمایشگر نیز امکانات رفاهی فردا 511 را به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت فردا 511

آنطورکه محمدرضا آریان نژاد، مدیر بازاریابی فرداموتورز گفت، خودروی فردا 511 با 20 درصد داخلی‌سازی از اواخر سال گذشته روی خط تولید رفته و از امروز فروش نقدی آن با قیمت 429 میلیون تومان آغاز شده است. برای خرید این خودرو تنها باید به صورت حضوری به عاملیت‌های این خودروسازی در سراسر کشور مراجعه کنید. رنگ‌های موجود برای سفارش این خودرو سفید، مشکی، آبی، قرمز و نقره‌ای است و خودرو در طی 30 روز کاری تحویل داده خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/3/1
این همون چانگان آلسوین هست که قیمتش از 6 هزار دلار شروع و به 8 هزار دلار میرسه
در واقع همون چانگان آلسوین 2018 هست که خیلی اقتصادی هست و برای افراد کم در امد هست

یعنی لوگو چانگان رو برداشتید لوگو خودتونو جسبوندید ؟؟؟!!!! 😑😑😑 همون لوگو چانگان عرضه میکردید.
هرچند چانگان دیگه این خودرو رو تولید نمیکنه آلسوین یه خودرویی بود که چانگان بعد 6 سال از رده خارجش کرد بعد یه ماشین رده خارج رو دارن الان به ملت میدن !! 😑😑
هعی روزگار... فکر کنم اگه مدیر عامل چانگان بفهمه یه چند روزی میره مرخصی !
هم اسمو عوض کردن. هم لوگو کمپانی رو هم قراره قیمت گزاف بدن به مردم. 😑
1400/4/14
چطور میگین از رده حارج ولی مدل 2021 داره؟ و اینکه در کشورهای عربی و پاکستان در حال تولید و فروش هست. ضمنا چطور از رده خارج هست که گرببکس دوکلاچه داره و با قدرت 1500 توانش برابر موتور 1600 تندر 90 و tu5 قدرتی برابر 106 اسب بخار با مصرف متوسط 6.4 داره؟
چطور میگید از رده خارج ولی طراحی زیبا و ارگونومی اون رو نادیده میگیرید؟
اگر بگید قیمتش کمی بالاست قبول میکنم ولی از روی تعصب خشک حرف زدن خیلی جالب نیست. منطقی صحبت کنید و نقد کنید.
لیاقت ما شاید همان 206 مدل 1998 و 405 1980 و همین پژو پارس و تندر 90 زیبا! و رانای خوش ریخت! و دنا با اون طراحی اعجاب انگیز باشد.
لطفا خودرو را از نزدیک بازدید کنید، رانندگی کنید و بعد اطهار فضل نمایید.
1400/6/2
سلام جناب تسلا. متن شما شبیه شوخیه. واقعا فکر میکنید مدیر عامل چانگان از تغییر نام و لوگوی ماشین خبر نداره؟ فردا خودرو رفته ماشین را دزدیده آورده ایران؟ این که گرون میدن درسته . ولی تغییر نام به خاطر شرایط تحریمی و نوع قرار داد شرکتهاست. در مورد زوتی هم قبلا همین مسأله بود. قصدشون گول زدن کسی نیست. مدیر عامل چانگان هم جایی نمیره خیالتون تخت. ما تسلا را فرد با هوشی می‌شناختیم!
1400/3/2
ظاهرا به همه سایتهای خودرویی گفتن اصالت این ماشین لو ندین ، نمیدونم چرا ، این ماشین چانگان alsvin v3 هست
1400/3/2
با سلام و احترام؛
در کمال تعجب این خودرو چانگان Alsvin است و از دانگ فنگ نیست!!!
آیا فردا موتور نمایندگی محصولات چانگان هم گرفته و محصولات چانگان را از این به بعد ارائه می‌کند؟؟؟
اگر این باشد که بسیار عالی است :) :) :)
چون چانگان یکی از چهار خودروساز معروف، پرفروش و خوش سابقه چین است!
یعنی منتظر معرفی CS35 و CS55 و CS75 و علی‌الخصوص چانگان ایدو و СС باشیم؟
CS35 جدید با موتور 1.4 توربو و گیربکس دوکلاچه کجا و CS35 قبلی که در بازار ایران عرضه شد کجا :) :) :)
ایدو جدید هم موتور 1.4 توربو دارد :) :) :)
1400/3/7
اینا فکر نمی کنن مردم چشمتشون باز شده و هر چیزیو باور نمی کنن.
1400/3/18
مسخره و بیریخت ترین ماشینیکه تو بازار دیدم شبیه تخم مرغ شانسیه