موضوعات داغ

اشتباه فراری و عملی شدن رویاهای مکس ورشتپن، پیروزی در موناکو و پیشتازی در جدول قهرمانی فصل

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مکس ورشتپن رده اول، کارلوس ساینز دوم و لندو نوریس سوم شد.لوئیس همیلتون رده هفتم و تک امتیاز سریعترین دور را بدست آورد.

گرندپری موناکو با ناتوانی فراری در رساندن خودروی چارلز لکلرک که دیروز توانسته بود رده اول خط استارت را کسب نماید و در دور آخر تعیین خط به دیواره برخورد کرد، باعث شد ردبول با خیال راحت و بدون دغدغه مسابقه را آغاز نماید. مکس ورشتپن در همان ابتدا و قبل از ورود به پیچ یک مسیر والتری بوتاس را بست و امکان عبور به او نداد. همین کافی بود تا ورشتپن تا آخر پیشتاز بماند و در روزی که از لوئیس همیلتون تنها سایه‌ای در پیست حضور داشت هم فاتح گرندپری موناکوی 2021 شود و هم پیشتازی در جدول رانندگان و هم با اختلاف یک امتیاز پیشتازی جدول سازندگان این فصل را بدست آورد. مکس برای اولین بار به افتخار صدر نشینی جدول رانندگان فصل در دوران فعالیت حرفه‌ای خود رسیده است.

برندگان گرندپری موناکو 2021
والتری بوتاس دومین قربانی اشتباهات تیم فنی بود. او که توانسته بود تا زمان تعویض لاستیک با فاصله نزدیکی با مکس ورشتپن در پیست حرکت نماید، و شانس اورلپ کردن مکس را نیز داشت، اسیر باز نشدن لاستیک شد. لاستیک جلو سمت راست باز نشد و در نهایت حکم به خروج او داد و همین موضوع کمکی شد تا کارلوس ساینز به رده دوم صعود کند.

تعویض لاستیک ناموفق والتری بوتاس
اما بدون شک دو راننده عالی بودند. اولی لندو نوریس بود که توانست ماشین دیگر مک‌لارن به رانندگی دنیل ریکاردو را لپ نماید. او دفاع جانانه‌ای تا آخر مسابقه در مقابل هم تیمی ورشتپن، یعنی سرجیو پرز داشت و اجازه نداد تا به او نزدیک شود.

عبور از پیچ نفس گیر - دنیل ریکاردو
و راننده دیگر که بهترین راننده امروز هم انتخاب شد کسی نبود جز سباستین فتل، قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان.

او که پشت همیلتون مسابقه را استارت زده بود، به هنگام جنگ پیر گسلی و همیلتون از پیت خارج شد و در شرایطی که گسلی بشدت در حال دفاع در مقابل همیلتون بود، توانست هر دو را اورلپ کند و تا آخر مسابقه هم رده پنجمی خود را حفظ کرد.

خوشحالی سباستین فتل
بعد از مدتها شاید می‌توان اذعان داشت که یکی از کم حادثه‌ترین مسابقات فرمول یک را در موناکو شاهد بودیم. هیچ حادثه و برخوردی اتفاق نیفتاد و خودروی ایمنی به پیست نیامد.

پرچم شطرنجی خاتمه این گرندپری توسط خانم سرنا ویلیامز قهرمان افسانه‌ای تنیس زنان جهان تکان داده شد و نکته جالب توجه عدم حضور ملکه موناکو در مراسم اهدای جوایز بود.

سرنا ویلیامز قهرمان تنیس زنان جهان
جدول رده بندی رانندگان و سازندگان به شرح زیر است:

جدول رانندگان

جدول رانندگان

جدول سازندگان فصل

لاستکیکی که حکم به خروج بوتاس داد

والتری بوتاس عصبانی و ناکام

مکس ورشتپن

مراسم سکوی موناکو 2021

عبور از پیچ میلیمتری پیر گسلی در فرار از همیلتون

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/3/2
آخه نمی‌دونم برای چی شبکه ورزش نشون نمیده