موضوعات داغ

چهارمین عضو خانواده تسلا معرفی شد

عکس مطلب اول
بالاخره اتفاق افتاد، مقرون به صرفه‌ترین خودروی تسلا با کد 3 که ماه‌ها برای معرفی آن انتظار می‌رفت، نهایتاً معرفی شد. چهارمین خودروی تمام الکتریکی از خانواده تسلا که با امکانات و کیفیتی بالا، فضای بار بیشتر از مدل S، کارآمد‌تر از شاسی بلند مدل X و قیمتی بسیار مناسب که از 35 هزار دلار استارت می‌خورد، آمده تا نه تنها رقبای الکتریکی و هیبریدی بازار خودرو را به چالش بکشد، بلکه بازار فروش دیگر برادرانش را هم با مشکل مواجه کند.
از لحاظ بصری به نظر می‌رسد که تسلا مدل 3 نسخه‌ای کوچک شده از تسلا مدل S با جلوپنجره‌ای متفاوت و بسته باشد که با یک صفحه نمایشگری بسیار بزرگ برای سیستم سرگرمی در داخل کابین خود توسعه یافته است. این صفحه نمایشگر را به جرأت می‌توان بزرگ‌ترین صفحه نمایشگر بر روی کنسول مرکزی دانست که تمامی کلیدهای فیزیکی و کنترلی و... را در خود جای داده و با کیفیت 4K به ارائه اطلاعات و انجام دستورها می‌پردازد، ولی شلوغ کاری و پیچیدگی ارائه اطلاعات در آن موج می‌زند، زیرا اطلاعات مربوط به دور موتور و سرعت حرکتی هم در آن گنجانده شده و ممکن است دردسرساز شود.

قیمت پایه تسلا 3 حدود 35 هزار دلار است

براساس گفته‌ها، تسلا مدل 3 با استفاده از شاسی و بدنه‌ای محکم و همچنین بکار گیری سیستم‌های بروز ایمنی، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از سازمان ترافیک ملی آمریکا شده است. برای عملکرد خودرو هم گفته شده که شتابی صفر تا 96 کیلومتری کمتر از 6 ثانیه‌ای دارد و می‌تواند تنها با یک بار شارژر کامل باتری‌های خود، مسافتی 215 مایلی را طی کند که تقریبا معادل 346 کیلومتر می‌شود. باتری‌های تامین کننده انرژی موتورهای الکتریکی هم در کف خودرو جاسازی شده‌اند که موجب بدست آمدن فضای مطلوبی در داخل کابین شده و 5 سرنشین بزرگسال به راحتی در آن جای می‌شوند.
همچنین مدیر عامل شرکت تسلا موتورز آمریکا یعنی "ایلان ماسک" در آخرین توئیت خود گفته بود که درست 24 ساعت بعد از معرفی رسمی تسلا مدل 3، حدود 180 هزار سفارش برای خرید آن (تسلا مدل 3) ثبت شده که برای خودرویی تازه معرفی شده و آن هم الکتریکی، می‌تواند شگفت انگیز باشد.
در آخر لازم به ذکر است که تسلا مدل 3 با قیمتی پایه 35 هزار دلاری ثبت سفارش می‌شود، علاوه بر این، نسخه‌ای اسپرت از تسلا مدل 3 با کد 3S هم وجود دارد که با 7 هزار دلار بیشتر، با قیمتی 42 هزار دلاری ثبت سفارش می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/16
ببینین تکنولوژیه تولید اتومبیل های الکتریکی رو تا کجا بالا بردند که می تونند تو این ارزونیه سوخت ساعتی فروش کنند.
1395/1/16
مردم کجا رسیدند و ما اندر خم چشم و ابروی 111ایم!!!!!!