موضوعات داغ

مرسدس در تعیین خط اتریش هم مغلوب ورشتپن و ردبول شد

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مکس ورشتپن توانست باز هم رده نخست خط استارت گرندپری اتریش را به نام ردبول و خودش ثبت نماید و والتری بوتاس و لوئییس همیلتون رده‌های دوم و سوم را بدست آوردند.

ناکامی‌های رانندگان مرسدس همچنان ادامه دارد و باید اذعان کرد که قهرمان 7 دوره سازندگان در زمان هایبرید امسال اقتدارش را از دست داده است و در هر مسابقه هر آنچه در توان دارند به کار می‌برند و با وجود داشتن قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان در غلبه بر ردبول ناکام مانده‌اند.

لوئیس همیلتون در دور آخر رقابتهای زمان‌گیری تمام تلاش خود را انجام داد و بعد از او هم والتری بوتاس تلاش زیادی به خرج داد اما باز هم به زمان ردبول و مکس ورشتپن دست نیافتند.

به رقابت زمان‌گیری اول برمی‌گردیم. راننده‌هایی که در اولین تلاش موفق به صعود از این مرحله نشدند عبارت بودند از:

نیکلاس لطیفی از ویلیامز در رده 11، استبان اوکون از آلپین در رده 12، کیمی رایکونن از آلفارومئو در دره 13، میک شوماخر و نیکیتا مازپین در رده‌های 19 و 20.

در این دور ورشتپن، بوتاس و لندو نوریس، سه رده اول را کسب کردند. و همیلتون ششم شد. نکته قابل توجه اختلاف معنی‌دار بین دو راننده مک‌لارن بود. دنیل ریکاردو در رده پانزدهم ایستاد و به سختی به مرحله بعدی راه پیدا کرد. برای اولین بار نیز یوکیدا سونادا از آلفاتائوری توانست بالاتر از هم تیمی‌اش پیر گسلی به مرحله بعد صعود نماید. اشتاینر مدیر تیم هاس امید زیادی داشت تا رانندگانش نتایج خوبی کسب نمایند. البته با توجه به نتیجه تمرینات و بخصوص تمرین سوم کمی محال بود. آنها حدود 2 ثانیه کندتر از خودروهای برتر بودند.

مرحله دوم زمان‌گیری با شروع سریع والتری بوتاس شروع شد. او که به خاطر چرخش ماشینش در مسیر پیت مسابقه فردا را با دریافت سه رده جریمه آغاز خواهد کرد تمام تلاش ممکن را برای کسب رده بهتر به خرج داد بخصوص اینکه دور آخر ثبت زمانش در مرحله اول با ممانعت سونادا در مسیر مواجه شد که این مسئله نیز طبق اعلام تحت بررسی ناظرین مسابقه قرار خواهد گرفت.

نتیجه این مرحله نیز به نفع ردبول بود و این بار سرجیو پرز در رده نخست ایستاد. جمع زیادی از رانندگان در ده رده بالایی مسابقه فردا را با لاستیک سافت آغاز خواهند کرد. در دورهای ابتدایی به احتمال زیاد شاهد توقفهای زیادی برای تعویض لاستیک خواهیم بود. نوریس و گسلی رده دوم و سوم را کسب کردند. ورشتپن، بوتاس و همیلتون به ترتیب رده‌های 4، 5 و 6 را در اختیار گرفتند. لنس استرول راننده آستون مارتین به مرحله سوم راه یافت و هم تیمی او یعنی سباستین فتل در رده 13 ایستاد.

به جرات می‌توان گفت که جورج راسل با خودرویی که هیچ انتظاری از آن نمی‌رفت توانست در رده 11 خط استارت قرار بگیرد. بدون شک او عملکرد خیره کننده‌ای از خود نشان داد و بیش از پیش توانایی‌های خودش را به تیم مرسدس و بوتاس نشان داد.

راسل رده 11، کارلوس ساینز از فراری رده 12، فتل در رده 13، دنیل ریکاردو در رده 14 و آنتونیو جیوویناتزی در رده 15 خط استارت گرندپری فردا قرار گرفتند.

مرحله سوم این بار با شروع طوفانی لوئیس همیلتون آغاز شد و با ثبت زمان 1:402.208 بهترین زمان را ثبت کرد که البته این زمان مدت طولانی در رده نخست نماند و مکس ورشتپن توانست با زمان 1:203.841 رده نخست خط استارت مسابقه فردا را از آن خود نماید و در دور دوم زمان‌گیری مرحله سوم، این والتری بوتاس بود که سریعتر از همیلتون که 3 بار تلاش کرد، دور زد و رده دوم خط استارت را از آن خود کرد.

نوریس در رده 4، پرز در رده 5، گسلی در رده 6، چارلز لکلرک از فراری در دره 7، سونادا در رده 8،فرناندو آلونسو از آلپین در رده 9 و استرول در رده 10 ایستادند.

بوتاس به دلیل 3 رده جریمه از تمرین، به رده پنجم خواهد رفت و همیلتون به رده 2، نوریس به رده 3 و پرز به رده 4 تغییر مکان خواهند داد.در صورت اعمال جریمه برای سونادا بخاطر ایجاد مانع در مسیر بوتاس، احتمالا در رده 8 به بعد نیز تغییراتی در چیدمان تیمها و رانندگان بوجود خواهد آمد.

جدول رده بندی رانندگان در خط استارت فردا را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

جدول رده بندی خط استارت گرندپری اتریش 2021

جدول رده بندی خط استارت گرندپری اتریش 2021

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد