موضوعات داغ

برد خانگی برای مکس ورشتپن، ناکامی وولف در زادگاه

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مکس ورشتپن باز هم توانست پیروزی خود را تکرار نماید و رده اول گرندپری استایرا 2021 در اسپیلبرگ را به نام خود ثبت کرد، لوئیس همیلتون دوم و والتری بوتاس سوم شدند.

کشور اتریش در قلب اروپا میزبان این مرحله از مسابقات فرمول یک جهان بود. ردبول رینگ پیست اختصاصی تیم ردبول، برگزاری گرندپری استایرا در سال 2021 با طول 4.318 کیلومتر یکی از هیجان انگیزترین مسابقات را پیش از گرندپری سیلورستون در بریتانیا بر عهده دارد. رانندگان در این پیست 71 دور با هم رقابت خواهد کرد و باید گفت که این پیست از سال 1971 میزبان فرمول یک بوده است. رکورد این پیست تا پیش از این مسابقه در اختیار کارلوس ساینز است که در سال 2020 زمان 1:05.619 را به ثبت رساند.

فاتحین گرندپری اتریش 2021

استارت

مکس ورشتپن دارنده رده نخست خط استارت مسابقه در جلوی همه این مسابقه را آغاز کرد و لوئیس همیلتون و لندو نوریس رده‌های بعدی در خط استارت را در اختیار داشتند.

والتری بوتاس در روز شنبه در رقابتهای تعیین خط توانست رده دوم را از آن خود نماید اما به دلیل جریمه سه رده‌ای که در نتیجه چرخش ماشینش در مسیر پیت در تمرین اتفاق افتاد، به رده پنجم رفت.

غیر از او یوکیدا سونادا نیز بخاطر مسدود کردن مسیر بوتاس به هنگام ثبت زمان در دور اول تعیین خط، سه رده جریمه دریافت کرد و از رده هشتم خط استارت به رده 11 رفت. همین باعث شد تا برای اولین بار جورج راسل یا ویلیامز از رده دهم مسابقه امروز را آغاز نماید.

مطابق انتظار، مکس ورشتپن یک استارت عالی را انجام داد اما از همه بهتر سرجیو پرز بود که در زمان 4 ثانیه به 200 کیلومتر در ساعت رسید و فشار زیادی را به نوریس وارد کرد و در مقطعی هم از او عبور کرد اما نوریس مجدد رده سوم را پس گرفت.

این مسابقه خیلی سریع برای پیر گسلی از آلفاتائوری به پایان رسید. او در برخوردی که با چارلز لکلرک از فراری و نیکلاس لطیفی از ویلیامز و همچنین یکی از خودروهای هاس به رانندگی میک شوماخر داشت دچار پنچری شد و مسابقه را ترک کرد، لطیفی و لکلرک مجبور شدند به پیت بیایند و بخاطر پنچری که داشتند لاستیکها را تعویض نمایند. لکلرک در رده 18 به پیست برگشت و لطیفی در رده 19 و همان دور اول یک دور پیشتازها از او عبور کردند.

بدون شک و بدون شک باید گفت بهترین راننده امروز چارلز لکلرک بود و این انتخاب کاملا منصفانه است. او رده هجدهم را به رده هفتم تبدیل کرد و پشت هم تیمی‌اش که تلاش زیادی داشت تا بتواند رده او را در جدول رانندگان فصل اشغال نماید به پایان برد. ساینز در صورت کسب 10 امتیاز در این مسابقه و در صورتیکه لکلرک موفق به کسب امتیاز نمی‌شد می‌توانست رده او را در جدول رانندگان فصل از آن خود نماید اما ناکام ماند.

شاید بتوان بد شانس‌ترین راننده امروز را جورج راسل دانست. او به خوبی تلاش کرد. سبقتهای خوبی گرفت، استارت بی نظیری داشت اما تیم ویلیامز در تعویض لاستیک با اشتباهات فنی او را از ادامه مسابقه محروم کردند. او که در رده هشتم قرار داشت و در حال حمله به فرناندو آلونسو از تیم آلپین برای کسب هفتمی بود، به پیت رفت تا با لاستیک نو به پیست برگردد، اما یک توقف 18.3 ثانیه‌ای و در نهایت زمان حضور در پیت 37 ثانیه‌ای او را با مشکل فنی در رده 17 به پیست برگرداند و بعد از یک دور عقب ماندن از سایر رقبا با مشکلی که برای خودروی ویلیامز ایجاد شد مجبور شد که به پیر گسلی فرانسوی ملحق شود و مسابقه را از کنار پیت وال نظاره‌گر باشد.

در میانه مسابقه بیشتر نبردها بین رانندگان میانه جدولی بود. امروز بر خلاف نوریس از مک‌لارن که تلاش زیادی داشت و با لاستیک سافت پا به پای لاستیکهای مدیوم پیشتازان دور زد، دنیل ریکاردو چندان موفق نشان نداد و نتوانست در رده امتیازی کار را تمام کند و در نهایت سیزدهم شد.

سباستین فتل علاوه بر اینکه مغلوب هم تیمی سابقش لکلرک شد و نفر بعدی که از او سبقت گرفت دوباره بک هم تیمی سابق او در فراری بود که هم اکنون در تیم آلفارومئو مسابقه می‌دهد، کیمی رایکونن. کیمی توانست در دورهای پایانی از او عبور نماید و رده یازدهم را بدست آورد. شاید بتوان گفت چون امید به کسب امتیاز نبود فتل هم چندان مقاومتی از خود نشان نداد. او در نبرد با لکلرک بر سر رده دهم، دوبار لاستیک خود را در سر پیچ قفل کرد که همین مسئله به میزان زیادی باعث ایجاد مشکل برای او در دورهای باقیمانده شد و سرعت او را کاست. هم تیمی او در تیم جدیدش، آستون مارتین یعنی لنس استرول عملکرد قابل قبولی داشت. او که در مسابقه قبلی نتوانسته بود شایستگیهای خود را نشان دهد در این مسابقه با کسب امتیاز در رده هشتم از خط پایان گذشت.

آنتونیو جیوویناتزی ، استبان اوکون و نیکیتا مازپین بی حاشیه‌ترین و آرامترین رانندگان امروز بودند. جیوویناتزی خیلی منطقی و بدون درگیری در 15، اوکون هم مانند او در رده 14 و مازپین هم در رده 18 بعد از نیکلاس لطیفی مسابقه را تمام کردند.

نمایی از مراسم اهدای جوائز گرندپری اتریش 2021
مرسدس امروز با کسب امتیاز دو رده 2 و 3 کمی وضعیت خود را در جدول سازندگان بهبود بخشید و لوئیس همیلتون قهرمان 7 دوره مسابقات فرمول یک جهان که در مسابقات اخیر نتوانسته است مکس ورشتپن هلندی راننده اول تیم ردبول را مغلوب نماید با تعویض لاستیک در دور هفتادم و پیش از پایان مسابقه، در دور آخر یعنی دور 71 سریعترین زمان مسابقه و یک امتیاز آن را با 1:07.058 به نام خود نوشت تا در جدول رانندگان این فصل همچنان رقابت او با ورشتپن داغ باقی بماند. هم تیمی او والتری بوتاس با کسب امتیاز رده سوم در رده پنجم رانندگان این فصل قرار دارد.

سرجیو پرز در انتهای مسابقه با لاستیک مدیوم نوتر تمام تلاش خود را بکار بست تا از بوتاس عبور نماید اما زمان برای او کافی نبود و در نهایت در رده 4 از خط گذشت تا دستش به کاپ اتریش نرسد.

جدول رانندگان گرندپری اتریش 2021

رده‌بندی رانندگان فصل 2021

رده‌بندی رانندگان فصل 2021

رده‌بندی سازندگان فصل 2021

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد