موضوعات داغ

پرواز ورشتپن با ردبول بر فراز ردبول رینگ

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مکس ورشتپن برای دومین هفته متوالی در ردبول رینگ موفق شد تا مقام اول گرندپری اتریش را ازآن خود نماید، والتری بوتاس رده دوم و لندو نوریس سوم شدند.

خط استارت این بار متفاوت از همیشه بود. مرسدس امروز تا رده چهارم خودرویی نداشت و 3 رده اول در اختیار مکس ورشتپن از ردبول، رده دوم را لندو نوریس از مک‌لارن و رده سوم هم در اختیار هم تیمی ورشتپن یعنی سرجیو پرز بود. شاید این اتفاق برای اولین بار از سال 2015 باشد که مرسدس در 3 خودروی برتر، حضور ندارد.

اگر رقابت تعیین خط دیروز را مشاهده کرده باشید در دور آخر مرحله دوم دیدید که سباستین فتل با آستون مارتین سد راه فرناندو آلونسو در تیم آلپین شد تا بخاطر همین عمل 3 رده جریمه در خط استارت دریافت نماید و از رده هشتم به رده یازدهم سقوط نماید و همچنین جورج راسل با عملکرد بی نظیر خودش که توانست رده نهم را کسب نماید با این جریمه فتل به رده هشتم صعود کرد.

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس دو رده 4 و 5 را در اختیار گرفتند و بعد از آنها پیر گسلی، یوکی سونادا و جورج راسل، لنس استرول و کارلوس ساینز رده‌های بعدی در 10 نفر برتر خط استارت n,v نهم مسابقات فرمول یک امسال را به نام خود کرده‌ بودند.

استارت

استارت بسیار آرام و بدون هیچ درگیری زده شد و همه در همان ترتیب به حرکت ادامه دادند. کمی همیلتون به نوریس و پرز فشار وارد کرد اما نتوانست عبور نماید.

اولین قربانی استارت مسابقه استبان اوکون بود که بین ماشین آلفارومئو به رانندگی آنتونیو جیوویناتزی و هاس گیر کرد و چرخ جلو راست شکست و از مسابقه خارح شد.

جیوویناتزی پیش از اعلام مجوز برای ورود به پیت، برای تعویض لاستیک داخل شد و 5 ثانیه جریمه دریافت کرد.

بعد از شروع مجدد، چکو به نوریس حمله کرد اما نتوانست از او عبور نماید و به دلیل اینکه نوریس مسیر او را مسدود کرد در پیچ چهار از مسیر خارج شد و وارد گراول شد، همین مسئله او را تا رده دهم پایین کشید. کمی قبل تر بوتاس موفق شده بود تا از همیلتون عبور نماید اما این اتفاق در جلوی او باعث کاهش سرعت وی شد و در نتیجه مجددا همیلتون جایگاه خود را پس گرفت و با خروج پرز از خودروهای پیشتاز، به رده سوم رسید. نوریس بخاطر این حرکت 5 ثانیه جریمه شد.

تا دور پنجم سریعترین زمان مسابقه در اختیار مکس ورشتپن بود. یکی از بهترین رانندگان این مسابقه بدون شک دنیل ریکاردو بود که از رده 15 مسابقه را آغاز کرد و بعد از شروع مجدد به رده 6 رسیده بود.

در دور بیستم بالاخره همیلتون توانست از نوریس عبور نماید و رده دوم را در اختیار بگیرد. در همین زمان سونادا وارد پیت شد اما نتوانست سرعت خود را به موقع کاهش دهد به همین دلیل او هم مستحق دریافت 5 ثانیه جریمه شناخته شد.

خوردوهای فراری هم عملکرد درخشانی داشتند و هر دو راننده توانستند خود را به رده‌های بالایی بکشانند. آنها از آستون مارتین‌ها عبور کردند و به رده‌های امتیازی رسیدند. چارلز لکلرک تا دور آخر از هم تیمی خود جلو بود اما در نهایت مقاومتش در هم شکست و ساینز از او عبور کرد.

در ادامه بازار جریمه داغ بود بخصوص برای سرجیو پرز که دوبار پیاپی یک بار در پیچ 4 و بار دوم در دو دور بعد در پیج 5 اجازه عبور به لکرک نداد و او را به داخل گراول‌ها راند. او برای هربار عملکردی که داشت مستحق دریافت 5 ثانیه جریمه شد که مجموعا با 10 ثانیه جریمه مواجه شد و رده خود را از دست داد. سونادا دیگر راننده‌ای بود که برای بار دوم 5 ثانیه جریمه شد و باز هم بخاطر عدم رعایت خط ورودی پیت لین این جریمه را دریافت کرد.

فرناندو آلونسو و جورج راسل نبرد جانانه‌ای بر سر کسب تک امتیاز رده دهم داشتند. بعد از زیاد شده فاصله زمانی پرز با رده 10، هر دو راننده برای ماندن در رده امتیازی تلاش زیادی داشتند اما در نهایت این آلونسو بود که با تجربه بالا و البته خودروی بهتر آلپین توانست ویلیامز را مغلوب نماید و نهایتا راسل به یازدهمی بسنده کرد.

در دور پایانی در سکتور دوم و بعد از پیج 4 هنگامی که سباسیتن فتل قصد عبور از کیمی رایکونن را داشت پیش از آنکه کامل از آلفارومئو به طور کامل عبور کند برای بستن مسیر او به سمت جلوی رایکونن راند که باعث برخورد لاستیک عقب سمت چپ با لاستیک جلوی سمت راست رایکونن شد و هر دو وارد محوطه گراول شدند و نتوانستند از خط پایان عبور نمایند. شاید این عجیبترین نبرد برای کسب رده غیر امتیازی در پایان مسابقه بود. اتفاقی که بین دو راننده با سابقه قهرمانی جهان و با کوله باری از تجربه بعید می‌نماید. در نهایت سریعترین زمان این مسابقه بعد از بارها دست به دست شدن بین رانندگان به نام مکس ورشتپن با زمان 1:06.200 ثبت شد. لندو نوریس در انتها بهترین راننده مسابقه انتخاب شد. در ادامه جدول رده بندی رانندگان در این مسابقه آمده است.

در آخر لازم است بابت تاخیر پیش آمده در انتشار خبر به دلیل قطعی برق خارج از برنامه وزارت نیرو از تمامی عزیزان علاقمند پوزش بطلبیم.

جدول رده بندی گرندپری اتریش 2021

جدول رده بندی گرندپری اتریش 2021

جدول رده بندی رانندگان فصل 2021

جدول رده بندی رانندگان فصل 2021

جدول رده بندی سازندگان فصل 2021

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد