موضوعات داغ

با بهترین شاسی‌بلندهای چهارچرخ محرک جهان در سال 2021 آشنا شوید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این روزها شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی یا SUV بازار جهان را به تسلط خود درآورده‌اند، با این حال روز به روز تعداد شاسی‌بلندهای واقعی که توانایی آفرود داشته باشند کاهش می‌یابد. برای افرادی که علاقمند به ماجراجویی هستند یا دوست دارند با اتومبیل خود مسیرهای خارج جاده‌ای را طی کنند، توانایی خودرو در عبور از مسیرهای مختلف اهمیت بالایی دارد. در ادامه نگاهی به بهترین شاسی‌بلندهای چهارچرخ محرک جهان در سال 2021 خواهیم داشت، که توسط متخصصان بهبود داده شده‌اند تا قادر به عبور از هر مسیری باشند.

تویوتا لندکروزر 2021، شروع قیمت نسخه 4WD از 85415 دلار

آخرین نسل از تویوتا لندکروزر سری 200 در سال 2021 میلادی به تولید رسیدند تا پرونده این شاسی‌بلند قدیمی برای همیشه بسته شود. تویوتا لندکروزر سال‌ها است که به عنوان اسطوره آفرود در محافل خودرویی شناخته می‌شود و با تکیه بر ابعاد کاربردی و پیشرانه V8 قدرتمند خود، مسیرهایی را می‌پیماید که دیگر رقبایش قادر به پیمایش آن‌ها نیستند.

تویوتا لندکروزر 2021 با وجود قدیمی‌ بودن ساختار، به فناوری‌های مختلفی مجهز شده است. برای مثال دیفرانسیل لغزش محدود با هدف بهینه سازی رانندگی، نحوه ارسال قدرت به هر چهارچرخ و دو دیفرانسیل خودرو را تحت کنترل دارند. سیستم Multi-Terrain Select به رانندگان امکان انتخاب از بین پنج حالت رانندگی مختلف را اعطا می‌کند تا همواره بهترین کشش و چسبندگی برای خودرو فراهم شود.

لندکروزر 2021

پیشرانه 5.7 لیتری لندکروزر 381 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز این قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند. صندلی‌های تهویه شونده، سیستم تهویه چهارگانه، صفحه نمایش لمسی و سیستم صوتی JBL به همراه 14 بلندگو از جمله تجهیزات تویوتا لندکروزر 2021 هستند.

جیپ گرند چروکی، آغاز قیمت نسخه 4WD از 36200 دلار

جیپ گرند چروکی در مقایسه با دیگر خودروهای هم‌رده از محبوبیت کمتری بین مشتریان برخوردار است اما همچنان گزینه‌ای عالی برای آفرود محسوب می‌شود. جیپ گرند چروکی علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت آفرود قابل توجه، ترکیب مناسبی از پیشرانه‌ها را در اختیار مشتریان می‌گذارد و توانایی یدک‌کشی قابل قبولی دارد.

گرند چروکی

سیستم‌های چهارچرخ محرک متنوعی برای جیپ گرند چروکی در دسترس هستند تا حدی که خریدار در انتخاب بین آن‌ها دچار تردید خواهد شد. یکی از بهترین سیستم‌ها برای این خودرو، Quadra-Trac II است که انتقال قدرت دو حالته و چهار مد مختلف رانندگی را ارائه می‌دهد. پیشرانه‌های V6 با قدرت 295 اسب بخار و V8 با قدرت 707 اسب بخار برای این خودرو دسترس هستند و در صورتی که نسخه Trailhawk را در اختیار بگیرید، آپشن‌هایی همچون سیستم تعلیق تایر و دیفرانسیل لغزش محدود نیز در اختیار شما خواهد بود. فارغ از اینکه کدام تیپ جیپ گرند چروکی را برای خرید انتخاب می‌کنید، این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای در آفرود خواهد داشت.

لندروور دیفندر 2021، شروع قیمت نسخه 4WD از 49900 دلار

نسل جدید لندروور دیفندر در سال 2020 وارد بازار شد و اکنون مشتریان می‌توانند نسخه 2021 این خودرو را خریداری کنند. لندروور دیفندر نیز یکی از اساطیر آفرود محسوب می‌شود که نسل جدید آن به همراه جعبه دنده دو حالته، سیستم واکنش زمینی لندروور و کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی ارائه می‌شود.

دیفندر

در حال حاضر لندروور دیفندر با دو پیشرانه ارائه می‌شود، موتور پایه یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است که 296 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. دیگر پیشرانه قابل انتخاب برای این خودرو، موتور بنزینی سه لیتری شش سیلندر به همراه موتور برقی است که مجموها 395 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. هر دو پیشرانه به همراه جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند.

مرسدس بنز G کلاس، شروع قیمت از 130900 دلار

مرسدس بنز G‌ کلاس چهاردهه پیش به عنوان یک خودرو نظامی معرفی شد و در طول 40 سال گذشته، پیشرفت‌های بسیاری از نظر فناوری و تجهیزات تجربه کرده است. مرسدس کلاس G امروزه یک شاسی‌بلند لوکس است که توانایی قابل توجهی در عبور از زمین‌های ناهموار دارد.

G کلاس استاندارد با موتور 4.0 لیتری توئین توربو V8 به قدرت 416 اسب‌بخار ارائه می‌شود و افرادی که به دنبال قدرت بیشتری هستند، می‌توانند نسخه AMG G 63 با قدرت 577 اسب‌بخار را انتخاب کنند. این خودرو به همراه جعبه دنده نه سرعته با دو حالت انتقال قدرت و سیستم چهارچرخ متحرک مداوم ارائه می‌شود که توانایی عبور از هر زمینی را برای این خودرو فراهم می‌کند.

مرسدس بنز G کلاس

لندروور رنجروور 2021، شروع قیمت از 90900 دلار

لندروور رنجروور یکی دیگر از شاسی‌بلندهای بازار است که از گذشته‌های دور به عنوان نمادی از آفرود شناخته می‌شود. با خرید این خودرو فضای داخلی شیک و بزرگ، امکانات رفاهی لوکس و قابلیت آفرود فوق‌العاده‌ای را به دست خواهید آورد.

این خودرو با طیف وسیعی از موتورهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی در دسترس است. ضعیف‌ترین پیشرانه رنجروور موتور سه لیتری توربودیزل با 254 اسب‌بخار قدرت است و قوی‌ترین پیشرانه قابل انتخاب برای این خودرو نیز موتور V8 سوپرشارژر است که 557 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

رنجروور

مانند سایر خودروهای لندروور، رنجروور به سیستم Terrain Response مجهز است که تمامی سیستم‌های خودرو را تحت کنترل خود دارد. رانندگان می‌توانند حالات رانندگی مختلفی را انتخاب کنند و با توجه به نوع زمین، بهترین کشش و چسبندگی را دریافت کنند.

تویوتا فوررانر، شروع قیمت از 38215 دلار

تویوتا فوررانر به نوعی جیپ ژاپنی محسوب می‌شود که با تمرکز بر آفرود ساخته شده است. نسل فعلی این خودرو از سال 2010 در بازار حضور دارد و به مرور بر ویژگی‌های آن افزوده شده است. برای افرادی که علاقه به سیستم‌های چهارچرخ محرک پاره وقت دارند، تویوتا فوررانر بهترین گزینه موجود در بازار محسوب می‌شود.

تویوتا فوررانر به پیشرانه 4.0 لیتری V6 مجهز است که 279 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و برای انتقال آن نیز از گیربکس پنج سرعته اتوماتیک بهره گرفته شده است. این خودرو در تیپ‌های مختلفی عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها به تجهیزات مختلفی مجهز هستند که بیشترین میزان امکانات را در تیپ TRD Pro دریافت خواهید کرد.

فوررانر

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد