موضوعات داغ

آیا بی‌وای‌دی به ایران برگشته است؟ اطلاعیه جدید کارمانیا برای تحویل خودروی بروز

عکس مطلب اول

امروز سه‌شنبه مورخ 22 تیرماه سال 1400، کارمانیا به صورت رسمی اطلاعیه‌ای را صادر کرد که در آن نکات بسیار مهمی بیان شده است. اصل اطلاعیه در زیر این مطلب آمده اما با خواندن دقیق این اطلاعیه به نکات زیر می‌توان پی برد.

1. کارمانیا اعلام کرده که از تاریخ 2 مردادماه، مشتریان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت خودروسازی کارمانیا، قرارداد جدیدی را برای تمدید قرارداد یا انصراف اقدام کنند. اما قرارداد جدید برای دریافت خودرویی است که از نظر کارمانیا، محصولی به روز و باکیفیت مشابه خودروی ثبت نامی یعنی بی وای دی S7 است. در چند ماه اخیر کارمانیا تلاش کرده تا محصولی جایگزین را برای معوقات بی وای دی S7 معرفی کند و برندهایی نظیر کیتون و سودا معرفی و خودروهایی از این دو برند مطرح شدند. اما اخیراً چند دستگاه بی وای دی تانگ نیز توسط این خودروسازی وارد کشور شده که قبلاً عکس‌هایی از آن را در خودروبانک نیز منتشر کرده بودیم و حال که صحبت از خودرویی با کیفیت مشابه خودروی ثبت‌نامی یعنی بی وای دی S7 مطرح است، قطعاً منظور کیتون و سودا نیست و اینطور به نظر می‌رسد که این خودروساز خصوصی قصد دارد بی وای دی تانگ را به زودی به عنوان خودروی جایگزین به معوقات قبلی خود تحویل دهد. البته این تنها حدس خودروبانک در این زمینه است اما حقیقتاً برداشت دیگری از این متن بر نمی‌آید!

2. در میانه این بیانیه آمده که وجوه دریافتی از مشتریان مطابق با نوسانات ارز بروزرسانی خواهد شد. این بدان معنا است که احتمالاً به هر ریال پرداخت شده به ارزش سال 97 دیده می‌شود اما اینکه کارمانیا دقیقاً چه مقدار می‌تواند این وجوه را همانند نوسانات ارز بروزرسانی کند و خودروی تحویلی را چطور با مشتریان معوق خود محاسبه می‌کند، سوالی پرحاشیه است که جواب آن را باید روز 2 مردادماه در نمایندگی‌ها جستجو کرد.

3. مورد بعدی زمان و قیمت تمام شده خودروی مورد نظر است. متاسفانه در این اطلاعیه، اطلاعاتی درباره این موارد گفته نشده، اما امیدواریم هر آنچه باشد، خودروی بی وای دی تانگ (احتمالاً) با قیمتی معقول و در زمانی کم به اولویت به مشتریان ناراضی این خودروساز برسد، مشتریانی که سال‌ها است منتظر خودرویی جایگزین هستند و فعلاً متاسفانه هنوز هیچ خودرویی به آن‌ها داده نشده است. داستان غم‌انگیزی که با خروج آمریکا از برجام در سال 97، برای خودروسازان خصوصی و دولتی داخلی بوجود آمد و هنوز هم پس از گذشت سال‌ها، تعداد قابل توجهی از مشتریان، منتظر پاسخی صحیح و یا خودرویی جایگزین هستند تا لااقل ارزش مالی پیش‌پرداخت آن‌ها کمی حفظ شود و دیگر خود را مالباخته ندانند!

در هر صورت خودروبانک همانند گذشته پیگیر مطالبات مشتریان ناراضی این شرکت خواهد بود و در روز 2 مردادماه به بررسی قراردادهای جدید این شرکت خواهد پرداخت.

اطلاعیه جدید کارمانیا

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/4/28
با سلام
زمان روبرو فرصت و تهدیدی بالقوه برای شرکت کارمانیا است.
شرکت کارمانیا با نهوه عمل به تعهداتش میتواند بیش از چند هزار مامور تبلیغات همیشگی و مجانی برای خود استخدام کند که اگر این عده از کارمانیا راضی باشند اینده کارمانیا را می سازند و اگر ناراضی باشند آینده کاری کارمانیا را با شکایات پی در پی و... نابود خواهند کرد.
من خودم S6 تحویل اول شهریور 97 با قیمت قطعی ثبت نام کرده بودم و هنوز دعوتنامه به دستم نرسیده است. در صورتی که بارها دعوتنامه تحویل ماه های بعد از خود مثل مهر را دیده ام که خودرو S6 تحویلشان داده اند. و مدلهای 98 این خودرو در بازار به وفور پیدا می شود. هنوز هیچ جایی برای شکایت مراجعه نکرده ام ولی اگر معادل همان ماشین را با همان قیمت قطعی قرارداد به من ندهند از تمام توان خودم برای شکایت و تبلیغات منفی در سایت ها و ... به کار خواهم بست. توی این سه سال کارمانیا کاری بر سر ما اورده که از جون خودمون هم سیر شده ایم
1400/6/14
این شرکت کارمانیا با اقدامات ناجوانمردانه ای که کرده است عملا خودرا یک کلاهبردار بزرگ قرن وبا افتخار جایگاه سلطان خودروی ایران را بنام خود ثبت کرده است وگرنه شرکتی که هم هم مدیران ان و هم وکلای ان به خوبی میدانند اجهاف بزرگی در حق من کرده اند محض اطلاع مجدد به شماره قرارداد 9510140016و به تاریخ 1395/07/17و با قیمت قطعی 964000/000ریال و شرایط تحویل هفته چهارم دی ماه سال ۹۵ یکدستگاه خودروی بی وای دی s6به رنگ سفید و تودوزی چرم مشگی قهوه ای و طبق تعدات خودشان در قرارداد تنظیمی خودرو واگذار شده مال منقول معین بوده و هرگز نمیبایست به شخص دیگری واءدار گردد همانطور که در قراردا ذکر شده خریدار حق انصراف از خرید راندارد اما باز هم همان مال از قبل فروخته شده را مجددا جزو اموال خود دانسته و به شخص دیگری فروخته اند و مجددا بدون اطلاع و عدم رضایت من اقدام به واریز پیش پرداخت به جهت فرار از دین کرده اند حالا جرمی به این واضعی و مشخص هم مگر داریم که بنده را سه ساله در این دادگاهها پاسگاری میکنند و کلی هزینا دادرسی نیز در این خصوص پرداخت کرده ام که دها بار پیغام عدم پیگیری شکایت خود و قول تحویل خودرو داده اند اما فقط هدفشان سنگ قلاب کردن بنده بوده است