موضوعات داغ

هایما S7 پلاس چه تفاوتی با هایما S7 توربو دارد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

عدم توانایی خودروسازان داخلی در عرضه محصولات کاملا جدید، منجر به راه‌اندازی کسب و کار تولید نسخه‌های پلاس شده است که هایما S7 پلاس را باید یکی از جدیدترین محصولات این رویه بدانیم. اما هایما S7 پلاس با هایما S7 توربو چه تفاوتی دارد؟

داستان هایما S7 و ایران خودرو در سال 1394 آغاز شد، زمانی که ایران خودرو تصمیم گرفت برای مقابله با جک S5 و چری تیگو 5 که بازار ایران را به تسلط خود درآورده بودند، محصولی را به بازار عرضه کند. هایما S7 در مقایسه با دو رقیب خود از امکانات رفاهی و ایمنی قابل دفاعی بهره می‌برد اما در زمینه شتاب و کشش، عملکرد ضعیفی داشت و به همین دلیل چندان مورد اقبال مشتریان ایرانی واقع نشد.

در واکنش به معایب هایما S7 معمولی، ایران خودرو مدتی بعد نسخه توربوشارژر این خودرو را با پیشرانه 1.8 لیتری توربو و چهره جدید و امکانات بیشتر به بازار فرستاد. برخلاف نسخه معمولی، نسخه توربوشارژر به گرمی توسط ایرانیان مورد استقبال قرار گرفت. تولید نسخه توربوشارژر با روندی نه چندان منظم در این سال‌ها ادامه داشته است، تا جایی که ایران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه پلاس این خودرو را در اواخر سال 1399 به فروش بگذارد.

همانند اکثر خودروهایی که با پسوند پلاس به بازار ایران عرضه می‌شوند، هایما S7 پلاس نیز همان نسخه اصلی با چند آپشن اضافه است. ملموس‌ترین تغییر نسخه پلاس در مقایسه با نمونه توربو، جایگزینی نمایشگر 7 اینچی لمسی سیستم صوتی با مانیتور بزرگتر 8 اینچی است و در کنار آن کنترل سیستم تهویه نیز از مکانیکی به لمسی تغییر کرده است.

هایما S7‌ پلاس

از جمله دیگر تغییرات هایما S7‌ پلاس نسبت به نسخه توربو معمولی،‌ می‌توان به این موارد اشاره کرد: روکش صندلی مشکی به جای روکش مشکی و نارنجی، تریم مشکی پیانویی کابین به جای تریم قهوه‌ای، آینه جانبی با طرح جدید، چراغ داشبورد و درج نام هایما روی صندوق عقب.

در زمینه قوای فنی هیچ تفاوتی میان این دو خودرو وجود ندارد اما ایران خودرو مدعی است با انجام بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود یک لیتر کاهش داشته و از 9.6 لیتر در صد کیلومتر، به 8.6 لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته است.

هایما S7‌ پلاس هم‌اکنون با مدل 1400 با قیمتی در حدود 720 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد. در همین حین مشتریان می‌توانند نسخه صفرکیلومتر S7‌ توربو را با مدل 1399 و با قیمتی در حدود 670 میلیون تومان خریداری کنند. بنابراین توصیه می‌شود اگر قصد خرید خودرویی در این محدوده قیمتی را دارید و انتخاب قطعی شما هایما S7‌ توربو است، بخشی از بودجه خود را پس‌انداز کنید چرا که چند تغییر کوچک به هیچ عنوان ارزش پرداخت 50 میلیون تومان بهای بیشتر را ندارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/4/26
صندلی شاگرد چرا خیسه