موضوعات داغ

بایک X35 وارد بازار مکزیک شد، تلاش چینی‌ها برای نفوذ به آمریکای شمالی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بایک از سال 2016 در بازار مکزیک حضور دارد و با وجود تاریخچه حضور پرتنش، همچنان سعی می‌کند تا بخشی از این بازار را به خود اختصاص دهد. در ادامه برنامه‌های بلندپروازانه خودروساز چینی برای بازار مکزیک، این شرکت تصمیم گرفته تا کراس‌اوور کوچک بایک X35 را به بازار این کشور عرضه کند.

بایک اکنون در شرایط نامناسبی قرار دارد، چرا که رقیب نزدیک این خودروساز یعنی شرکت چینی فاو از طریق همکاری نزدیک با یک خودروساز مکزیکی تسلط مناسبی بر بازار پیدا کرده است. از سوی دیگر مشتریان مکزیکی نیز تمایل چندانی به خودروهای چینی ابراز نمی‌کنند. به همین دلیل بایک نیز تصمیم گرفت تا مسیر رقیب خود را طی کند و عرضه محصولات خود را بر عهده شرکت موتورنیشن بگذارد.

جک SEI3، ام جی ZS، رنو داستر و شورولت ترکر از جمله رقبای بایک X35 در مکزیک هستند. پیشرانه 1.5 لیتری خطی چهارسیلندر با 116 اسب‌بخار قدرت و 147 نیوتن‌متر گشتاور نیروی این کراس‌اوور را تامین می‌کند. برای انتقال قدرت این خودرو نیز از گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است. همان‌گونه که انتظار می‌رود، قدرت و گشتاور تنها به دیفرانسیل جلو ارسال خواهد شد.

بایک X35

ابعاد و اندازه بایک X35 به ترتیب عبارتند از: 4325 میلی متر طول، 1830 میلی متر عرض، 1640 میلی متر و 2570 میلی متر فاصله محوری. از جمله تجهیزات و امکانات بایک X35 نیز می‌توان به موارد همچون: سیستم صوتی به همراه نمایشگر 8 اینچی لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع، فرمان چندمنظوره با روکش چرم، ترمز دستی برقی، سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسورهای پارک، دوربین عقب و کروز کنترل در تیپ TA اشاره کرد. بایک X35 برای مشتریان مکزیکی در دو تیپ TM با قیمت 338900 پزو (417 میلیون تومان) و تیپ TA‌ با قیمت 359900 پزو (442 میلیون تومان) عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد