موضوعات داغ

خریدار جدید برای سانگ یانگ! آیا هلدینگ آمریکایی HAAH قادر به نجات این خودروساز کره ای است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هلدینگ آمریکایی HAAH که در زمینه خرده فروشی خودرو فعالیت می‌کند، اخیرا از تمایل خود برای تزریق سرمایه به شرکت‌ کره‌ای سانگ یانگ خبر داده است. هلدینگ HAAH مدتی پیش تصمیم داشت تا همکاری مشترکی را برند چینی چری آغاز کند اما به نظر می‌رسد اکنون تمایل مدیران این شرکت به سمت همکاری با سانگ یانگ تغییر جهت داده است.

دوک هیل مدیر عامل HAAH شرکتی جدید به نام کاردینال وان موتورز تاسیس کرده است و قصد دارد تا بخشی از سهام سانگ یانگ را توسط این شرکت جدیدالتاسیس خریداری کند. این خبر اتفاق خوبی برای سانگ یانگ خواهد بود چرا که این برند در حال انحطاط کره‌ای هم‌اکنون شرایط نامطلوبی را از نظر مالی سپری می‌کند.

هیل از قصد جدی خود برای تبدیل شدن به یکی از سهام‌داران اصلی سانگ یانگ خبر داده و ادعا کرده که او بهترین خریدار سهام شرکت ورشکسته سانگ یانگ خواهد بود. تخمین زده می‌شود که میزان سرمایه در نظر گرفته شده برای تزریق به سانگ یانگ از سوی هیل، رقمی بین 250 تا 350 میلیون دلار خواهد بود.

از سوی دیگر هلدینگ HAAH نیز در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و تصمیم دارد تا پرونده ورشکستگی خود را در دادگاه مطرح کند، چرا که اختلافات تجاری بین پکن و واشنگتن موجب شده تا سرمایه‌گذاری‌های مشترک هلدینگ HAAH و شرکای چینی به شکست ختم شود. با وجود تمامی مشکلات، این هلدینگ همچنان قصد دارد تا شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های برند سانگ یانگ را به بازار آمریکای شمالی بیاورد.

طبق طرح فروش ، سانگ یانگ تا روز جمعه پیشنهادهای خریداران بالقوه را دریافت می‌کند و ماه آینده بررسی های اولیه را انجام می‌دهد. انتظار می رود یک پیشنهاد دهنده ترجیحی در ماه سپتامبر انتخاب شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/6
Haah که خودش ورشکسته شده