موضوعات داغ

نسل جدید تاتا تیاگو NRG هند رونمایی شد، چهره ای جدید با قیمتی بیشتر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تاتا تیاگو NRG یک هاچ‌بک کراس از مجموعه محصولات خودروساز هندی یعنی تاتاموتورز است که اکنون باید منتظر عرضه نسخه جدید آن به بازار باشیم. تاتا تیاگو در سال 2016 برای عرضه به بازار هند معرفی شد و پس از مدتی در سال 2018، نسخه هاچ‌بک کراس آن با نام تاتا تیاگو NRG به بازار عرضه شد. پس از حدود یکسال غیبت، اکنون نسخه هاچ‌بک کراس این خودرو با ظاهری جدید به بازار بازگشته است.

علاوه بر تغییر در گرافیک چراغ‌ها و سپرها، اکنون کاپوت اندکی بالاتر آمده تا امنیت عابران پیاده افزایش یابد. تفاوت‌های نسخه ساده و نسخه NRG این خودرو اکنون بیشتر شده‌اند و ستون‌های مشکی رنگ جلو و عقب به همراه لاستیک‌های محافظ به نسخه هاچ‌بک کراس اضافه خواهند شد. طول خودرو نسبت به نسخه قبلی اندکی افزایش داشته اما سایر ابعاد نسخه هاچ‌بک کراس و نسخه استاندارد هیچ تفاوتی ندارد و هر دو از قسمت باری به حجم 242 لیتر بهره می‌برند.

تاتا تیاگو NRG با آرایش پنج درب به بازار عرضه می‌شود و برخلاف نسخه اصلی، تنها کولر اتوماتیک دارد و تهویه آن کاملا اتوماتیک نیست. سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش 7 اینچی، دو کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، سنسور پارک و دوربین عقب و سرعت سنج دیجیتالی از جمله تجهیزات این خودرو هستند.

تاتا تیاگو NRG

نسل جدید تاتا تیاگو NRG به صورت انحصاری با موتور 1.2 لیتری بنزینی عرضه می‌شود و دیگر خبری از موتور یک لیتری دیزلی برای این خودرو نخواهد بود. موتور بنزینی مطابق استانداردهای آلایندگی جدید هند یا BS6 بروزرسانی شده و حداکثر 86 اسب‌بخار قدرت و 113 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به همراه گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو به بازار عرضه می‌شود.

قیمت نسخه جدید تاتا تیاگو NRG‌ با گیربکس دستی 657،400 روپیه (حدود 250 میلیون تومان)و قیمت نسخه اتوماتیک آن 709،400 روپیه (حدود 270 میلیون تومان) خواهد بود. خرید یک هاچ‌بک معمولی در بازار هند امروزه نیاز به بودجه‌ای بین 500 هزار تا 700 هزار روپیه دارد و به نظر می‌رسد قیمت تاتا تیاگو NRG‌ به عنوان یک هاچ‌بک کراس بیش از حد مطالبه شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/15
ای جان به روسی ها و هندی ها هم خوش آمد بگویید !!!

با جمله هندی نخر روسی و چینی بخر هم آشنا بشید !!!


به زودی...