موضوعات داغ

فیلم آزمایش تمام خودکار یک کامیون بدون راننده در بزرگراه را ببینید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شاید امروزه خودروهای خودران زیادی را در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نبینیم، اما به احتمال زیاد چنین صحنه‌ای در آینده به یک موضوع عادی تبدیل خواهد شد. تب و تاب خودروهای خودران که از چند سال پیش شروع شده بود حالا جدی‌تر شده ‌است و صنعت باربری در صدر این فهرست قرار دارد.

احتمالا اخبار زیادی درباره خودروهای خودران مختلف، از روبوتاکسی‌ها تا اتوبوس‌ها و کامیون‌ها، که در سراسر دنیا مورد آزمایش قرار می‌گیرند شنیده باشید. اما معمولاً یک اپراتور داخل این خودروها می‌نشیند و آن‌ها را کنترل می‌کند. حالا یک شرکت توسعه‌دهنده فناوری رانندگی خودران به نام پلاس در کالیفرنیا، یک کامیون خودران سطح ۴ را در یک بزرگراه آزمایش کرده است.

این آزمایش در بزرگراه ووفنگ‌شان انجام شده است که بزرگترین مرکز اقتصادی چین یعنی دلتای رود یانگ تسه در آن قرار دارد. پلاس مجوز ویژه‌ای برای انجام این آزمایش در این بزرگراه نوساز گرفته است و ادعا می‌کند اولین شرکتی است که این کار را در چین انجام می‌دهد.

کامیون بدون راننده

این کامیون فقط با استفاده از فناوری رانندگی خودکار سطح ۴ این شرکت و بدون حضور راننده یا هرگونه دخالت انسانی، با موفقیت این آزمایش را به پایان رساند. این تأییدی بر کارکرد و ایمنی این فناوری بود، اما این اولین آزمایش خودران شرکت پلاس نبود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ اولین کامیون سنگین خودران خود را در بندر چینگ‌دائو چین مورد آزمایش قرار داد.

فناوری پلاس‌درایو روی کامیون چینی فاو J7L3 پیاده‌سازی خواهد شد. این دو شرکت با همکاری یکدیگر کامیون سنگین J7L3 را توسعه داده‌اند تا بتوانند از فناوری رانندگی خودکار پلاس‌درایو در آن استفاده کنند.

شرکت فاو تولید انبوه J7L3 را تا پایان سال جاری آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود که انجام عملیات توسط این کامیون تمام خودکار در سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد