موضوعات داغ

کامیون مخصوص کرونا: اهدای 126 کامیون فوسو توسط دایملر به ویتنام

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت فوسو زیرمجموعه دایملر تراکس که یکی از تولیدکنندگان عمده خودروهای تجاری در آسیا است اعلام کرد که شرکت تاکو، توزیع‌کننده عمومی محصولات فوسو در ویتنام، ۱۲۶ کامیون کانتر را به برنامه واکسیناسیون ملی در نبرد علیه همه‌گیری کووید ۱۹ اهدا کرده ‌است.

تاکو در واکنش به درخواست‌های دولت از بخش خصوصی، ۶۳ دستگاه کامیون کانتر ۵ تنی را برای حمل و نقل ابزار واکسیناسیون و ۶۳ دستگاه کانتر ۶.۵ تنی را برای تست کرونا و واکسیناسیون سیار اهدا کرده ‌است. این کامیون‌های سبک در کارخانه میتسوبیشی فوسو در کاواساکی ژاپن تولید می‌شوند و شرکت تاکو آن‌ها را در ویتنام مونتاژ می‌کند. ارزش کلی این کامیون‌ها که دارای یخچال و پله‌هایی در عقب برای سوار شدن آسان هستند، بیش از ۶.۵ میلیون دلار است. کامیون‌های فوسو در سراسر کشور می‌چرخند تا هدف دولت برای واکسیناسیون ۸۰ درصد از مردم تا ژوئن ۲۰۲۲ را برآورده کنند.

در اوایل سال جاری، ویتنام یک صندوق سرمایه‌گذاری عمومی برای خرید و توزیع دوزهای واکسن برای جمعیت ۱۰۰ میلیونی خود راه‌اندازی کرد. از آن زمان تاکنون سازمان‌های داخل و خارج از ویتنام به برنامه واکسیناسیون ملی این کشور کمک کرده‌اند. تاکو از زمان آغاز بیماری همه‌گیر کرونا از اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری حمایت کرده ‌است؛ علاوه بر اهدای این کامیون‌ها، این شرکت منابع مالی و تدارکات پزشکی مانند مواد ضدعفونی کننده، دستکش، لوازم محافظ و کیت‌های تست کرونا را برای شهرداری‌های محلی فراهم کرده‌ است.

تاکو در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و از آن زمان با ۳۳ نمایندگی به یک شرکت پیشگام در بازار وسایل نقلیه تجاری ویتنام تبدیل شده ‌است. تاکو در سال ۲۰۱۷ توزیع‌کننده اصلی و شریک مونتاژ محلی محصولات فوسو شد و به لطف شبکه فروش گسترده خودش، فروش محصولات فوسو در این کشور را افزایش داد. خط تولید وسایل نقلیه فوسو در ویتنام شامل کامیون‌های سبک تا سنگین و اتوبوس‌های سبک می‌باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد