موضوعات داغ

آمار فروش خودرو در کشور قطر منتشر شد، سلطه تویوتا در 7 ماه نخست 2021 + جدول

عکس مطلب اول

داده های فروش خودرو از ماه ژانویه تا ماه جولای 2021 در بازار قطر، نشان از رشد فروش و رسیدن تویوتا لندکروزر به جایگاه نخست فروش و پشت سر گذاشتن نیسان پاترول دارد.

جدیدترین آمارهای منتشر شده از میزان فروش خودروهای جدید در بازار قطر، نشان از افزایش فروش 13.5 درصدی خودرو در هفت ماهه نخست سال 2021 میلادی نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2020 دارد و در مجموع طی این مدت حدود 22 هزار و 712 دستگاه خودروی مختلف در این کشور فروخته شده است.

با این حال، سهم فروش شرکت خودروسازی تویوتا از بازار قطر در سال جدید با کاهش اندکی همراه بوده است. کمپانی خودروسازی تویوتا با کاهش فروش 14.8 درصدی محصولات خود در سال جدید همراه شده است و برخلاف پویایی بازار قطر و افزایش فروش کلی، سهم تویوتا از 40.3 درصد در سال گذشته به 30.3 درصد در سال جدید کاهش پیدا کرده است. درحالی که نیسان سهم 12.3 درصدی خود در سال 2020 را با رشد 0.5 درصدی به 12.8 درصد در سال جدید رسانده است.

باوجود کاهش 10 درصدی سهم فروش تویوتا در بازار قطر، این خودروساز ژاپنی همچنان در صدر پرفروش ترین برند خودروسازی فعال در این کشور قرار گرفته و بعد از آن هم دیگر خودروساز ژاپنی، یعنی نیسان دیده می شود که با اختلاف زیاد تنها 12.8 درصد از سهم بازار قطر را در اختیار گرفته است که جزییات بیشتر آن را می توانید در جدول زیر شاهد باشید.

مجموع فروش برندهای فعال در بازار قطر

علاوه بر این باتوجه به جدول زیر، پرفروش ترین خودروی بازار از ماه ژانویه تا ماه جولای 2021 در کشور قطر را می توان خودروی شاسی بلند تویوتا لندکروزر معرفی کرد و بعد از آن خودروی پیکاپ تویوتا هایلوکس قرار می گیرد که به ترتیب آمار فروش 2220 دستگاه و 1584 دستگاهی داشته اند. در جایگاه سوم نیز خودروی شاسی بلند نیسان پاترول با مجموع فروش 1144 دستگاهی قرار گرفته است.

آمار فروش خودروهای عرضه شده در قطر

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد