موضوعات داغ

باران پیروز گرندپری بلژیک 2021

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

گرندپری بلژیک به دلیل بارش شدید باران و وضعیت نامصاعد پیست و همچنین سرمای هوا، بعد از 4 دور پشت خودروی ایمنی شروع نشده پایان یافت و مکس ورشتپن و جورج راسل و لوئیس همیلتون سکوها اول تا سوم را به خود اختصاص دادند

دوازدهمین مرحله مسابقات فرمول یک 2021 در بلژیک و در پیست زیبای اسپا برگزار شد. خط استارت این مسابقه با توجه به حادثه روز شنبه در دور تعیین خط که برای لندو نوریس بوجود آمد و همچنین جریمه‌ای که از گرندپری مجارستان به والتری بوتاس تعلق گرفته بود دستخوش تغییراتی شد. بوتاس از رده هشتم به رده سیزدهم رفت و بنابر اعلام فرمول یک و تیم مک‌لارن، نوریس به دلیل تعویض گیربکس که در نصادف دیروز دچار صدمه شده بود، نیز مستحق دریافت 5 رده جریمه شد، لذا او از رده نهم به رده 15 رفت. لنس استرول هم به دلیل برخوردی که در گرندپری مجارستان با خودروی چارلز لکلرک داشت 5 رده جریمه دریافت کرده بود که او را از رده 15 خط استارت این مسابقه به رده بیستم فرستاد. اما او از نوزدهم شروع خواهد کرد چون یک حادثه عجیب رخ داد

تصادف سرجیو پرز
. تصادف پیش از مسابقه سرجیو پرز راننده تیم ردبول بود که به هنگام پیمودن دور پیست برای رسیدن به جایگاه از مسیر خارج شد و بعد از برخورد با دیواره مسابقه امروز را از دست داد.

پس از تاخیر حدودا 30 دقیقه‌ای تیمها دور گرم کردن یا فرمیشن لپ را پشت خودروی ایمنی آغاز کردند اما در میانه راه با توجه به وضعیت پیست و مقدار آب موجود پرچم قرمز به نمایش درآمد و به خودروها اعلام شد که به پیت برگردند.

دور گرم کردن پشت خودروی ایمنی
در خلال توقف ماشینها، تیم ردبول با مایکل مسی تماس رادیویی گرفت مبنی بر اینکه مسابقه شروع نشده هنوز و امکان برگشت پرز از طرف تیم فراهم هست، او هم اعلام کرد که موضوع را بررسی خواهد کرد و به آنها اطلاع می‌دهند. در نهایت بعد از حدود یک ساعت، مایکل مسی طی تماسی با تیم ردبول اعلام کرد که سرجیو پرز می‌تواند مسابقه را از مسیر پیت آغاز نماید. پس او خودروی بیستم پیست خواهد بود. بارش باران تاخیر زیادی را متوجه شروع این مسابقه کرد. وندر مرور راننده خودروی پزشکی چندین دور روی پیست حرکت کرد تا وضعیت پیست را از لحاظ ایمنی بررسی نماید

خودروی پزشکی
. حرکت برای این خودرو هم که سرعتی بسیار پایینتر از خودروهای فرمول یک دارد سخت و دشوار بود. در نهایت مسابقه بعد از 3 ساعت و 20 دقیقه پشت خودروی ایمنی آغاز شد و رانندگان تنها یک ساعت زمان در اختیار داشتند تا برنده این گرندپری در هوای بارانی باشند.

بعد از 4 دور پشت خودروی ایمنی به علت سردی هوا و تاثیر بر روی عملکرد موتور و نا مصاعد بودن وضعیت پیست، پرچم قرمز نمایش داده شد و خودروها به پیت برگشتند.

پرچم قرمز

این باران بود که توانست این مسابقه را به نفع خود تمام کند و رانندگان به همان ترتیب به کار خود پایان دادند.امتیازات این مسابقه برای هر راننده در محدوده امتیاز نصف امتیاز مسابقات عادی محاسبه می‌گردد. بنابراین سر لوئیس همیلتون با 202.5 امتیاز همچنان صدر نشین حدول رانندگان باقی خواهد ماند و مکس ورشتپن با 199.5 در تعقیب او خواهد بود.نوریس و بوتاس هم به ترتیب در رده‌های بعدی با 113 و 108 امتیاز قرار دارند.

رده‌بندی 10 نفر اول به شرح زیر است:

1- مکس ورشتپن

2- جورج راسل

3- لوئیس همیلتون

4- دنیل ریکاردو

5- سباستین فتل

6- پیر گسلی

7- استبان اوکون

8- چارلز لکلرک

9- نیکلاس لطیفی

10- کارلوس ساینز

در ادامه توجه شما را به تصاویر این رویداد جلب می‌کنیم.

خط شروع

لوئیس همیلتون

دورهای آغازین

نمایی از بارش باران

تیم ردبول در حال تعمیر خودروی سرجیو پرز

حضور آلکس آلبون در گاراژ ردبول

مایکل مسی در حال بحث بر سر حضور پرز

قدرددانی پرز از تیم مهندسی ردبول

لندو نوریس

والتری بوتاس

مکس ورشتپن

جورج راسل

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد