موضوعات داغ

عرضه مرسدس بنز سیتان، مدلی جذاب در بازار ون‌های کوچک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس‌ بنز مدل سیتان جدید را عرضه کرد، یک ون کامپکت که در دو نسخه پنل ون و تورر موجود است و خط تولید خودروهای تجاری کوچکتر از ویتو و اسپرینتر را تکمیل می‌کند.

همانند نسل قبل، سیتان جدید هم از شاسی رنو کانگو بهره می‌برد. علاوه بر سیتان و سیتان برقی که برای حرفه‌ای‌ها در نظر گرفته شده‌‌اند، مرسدس بنز به زودی نسخه مشابه T کلاس و نسخه برقی مشابه EQT را با طراحی زیباتر عرضه خواهد کرد.

یک ون کوچک معمولی با برند مرسدس

همانطور که از تصاویر مشخص است، ظاهر مرسدس ‌بنز سیتان شباهت زیادی به رنو کانگو دارد، اما نمای جلو و عقبش آن را از برادر فرانسوی خودش متمایز می‌کند.

چراغ‌های جلو شبیه مرسدس بنز B کلاس هستند در حالی که سپر، کاپوت و جلوپنجره از زبان طراحی جدید مرسدس پیروی می‌کنند. طول سیتان ۴،۴۹۸ میلیمتر و فاصله بین دو محورش ۲،۷۱۶ میلیمتر است.

سیتان پنل ون قابلیت جابجایی وسایلی به طول ۳.۰۵ متر را دارد، در حالی که قسمت بارگیری ۵۹۰ میلیمتر از زمین فاصله دارد. این ون دارای گنجایش ۲.۹ متر مکعب است، در حالی که ظرفیت یدک‌کشی ۱.۵ تن را دارد.

طراحی داخلی مدرن با تمرکز بر کاربردی بودن

داشبورد سیتان شبیه کانگو نیست، چون مرسدس این بخش را خودش طراحی کرده است. داشبورد در کل خیلی مدرن به نظر می‌رسد، با یک نمایشگر لمسی مرکزی نسبتاً کوچک ۷ اینچی برای سیستم سرگرمی رسانه‌ای MBUX، دریچه‌های هوای گرد و یک فرمان سه اسپوک چندمنظوره. سیتان تورر دارای پنج صندلی جداگانه با یک نیمکت عقب تاشو و چندین محفظه ذخیره‌سازی در سراسر کابین است.

مرسدس بنز سیتان

تجهیزات ایمنی شامل سیستم‌های استاندارد مانند دستیار بالا رفتن از سربالایی و دستیار ترمز فعال هستند، اما همچنین امکانات پیشرفته‌ای مثل دستیار نقاط کور، دستیار حفظ مسیر فعال و دستیار فاصله فعال هم دارد که امکان رانندگی نیمه خودکار را تحت شرایط خاصی فراهم می‌کند. سیتان تورر به صورت استاندارد دارای ۷ کیسه هوا است، در حالی که سیتان پنل ون ۶ کیسه هوا دارد.

عرضه با پیشرانه‌های دیزلی، بنزینی و برقی

پیشرانه‌های سیتان استانداردهای انتشار آلودگی یورو6d را رعایت می‌کنند. تمام موتورها دارای سامانه خاموش/روشن هستند. مدل‌های دیزلی و بنزینی علاوه بر جعبه‌دنده شش سرعته دستی، با جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه هم در دسترس هستند.

سیتان با دو موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی و ۱.۳ لیتری بنزینی عرضه می‌شود. موتور دیزلی با سه خروجی متفاوت در دسترس است؛ سیتان 108 CDI با توان ۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر، سیتان 110 CDI با توان ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر و سیتان 112 CDI با توان ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر. فقط دومی برای مدل تورر در دسترس است.

مرسدس بنز سیتان

آن‌هایی که موتور بنزینی را ترجیح می‌دهند دو گزینه دارند؛ سیتان ۱۱۰ با توان ۱۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر و سیتان ۱۱۳ با توان ۱۲۹ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر.

عرضه یک نسخه تمام برقی در سال ۲۰۲۲

در نهایت، یک نسخه تمام برقی به نام eCitan در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد که محدوده مسافتی ۲۸۵ کیلومتر را پوشش می‌دهد. قابلیت شارژ سریع این ون آن را قادر می‌سازد تا در عرض ۴۰ دقیقه باتری را از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ کند.

ثبت سفارش سیتان جدید در اواسط ماه سپتامبر آغاز خواهد شد و قیمت آن در اروپا از ۲۷،۹۸۱ دلار شروع خواهد شد. علاوه بر رنو کانگو، رقبای سیتان شامل سیتروئن برلینگو، پژو پارتنر، اوپل کومبو، تویوتا پروایس سیتی، فیات دوبلو، فولکس واگن کدی و فورد تورنئو کانکت هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد